Re #71555 Papyr: prave o to ide! ta pokuta musi byt taka vysoka ze sa ti neoplati cestovat na cierno!!!
***
K dnesnim DD, ako sa to stalo? Bol som tam osobne ale akosi som nepochopil vsak ked ma 25Tr troleje uz stiahnute tak jej moc nelietaju, to len pri stahovani a toto sa stalo evidentne pri vyjazde z obratiska.. alebo sa mylim?.. pls. napiste ako sa to vlastne stalo... dik
Hefo: ano, su to take argumenty typu "najdime dovod, preco sa to neda". Ze takto argumentuje DP, to uz som si zvykol, ale ze tym nakazil aj fandov, to uz ma znepokojuje.
SDX: 14 000 je neludska pokuta, svojou silou vobec nezodpoveda sile previnenia. A co sa tyka exekutorov, ti mozu siahnut na majetok len tomu, kto nieco ma. Takze opat by slusni ludia platili - a nemalo - a neprisposobivi by boli beztrestni.
Richardhudec: ale, ale, kolega. Preco vopred predpokladas meskanie vozidiel, dokonca take vyrazne, ze by vyvolalo nutnost pridavat dalsie poradia? Ved som nemal na mysli zrusenie automatov a uz toboz nie povinny nastup predkom a nutnost kupy listka u vodica. Mal som na mysli stav, ked sa u vodica da kupit listok, aby sancu dostali aj ti, co nastupuju na zastavke bez automatu. Aby si zase VSETCI nekupovali listok u vodica, bude takyto listok o nieco drahsi. Takyto system dobre funguje aj v omnoho mensich mestach (Presov: 14 Sk...u vodica 16 Sk) aj v omnoho vacsich mestach (Praha 20 Kc...u vodica 25 Kc) a nikde to nesposobuje badatelne meskania. Dovolim si teda predpokladat, ze ani v Bratislave by s tym problem nebol. Naviac u vodica netreba ani drzat vsetky druhy listkov, staci zakladny.
"no mne sa nepáči ani to, keď ma niekto núti kupovať 30 minútový lístok za 18,- Sk, keď mi cesta trvá len 22 minút, a to tiež nie je morálne... "
No hádam že nechceš, aby DP predával minútové lístky, aby si si mohol poskladať taký aký akurát potrebuješ. To by som tiež mohol argumentovať, že ma železnica/SADka núti kúpiť si pri ceste do Žiliny lístok na pásmo 191 až 210 km, keď ja cestujem len 203. Prípadne, že v obchode si môžem kúpiť len polku chleba, keď ja chcem 2 krajce. ?
:: myslím si, žeby sme mali dbať o to, aby naša spoločnosť bola morálna a cestovanie načierno morálne nie je, isteže, človek je tvor zábudlivý, môže si zabudnúť označiť cestovný lístok; niekedy to môže byť z technických dôvodov, keď automat na zastávke nefunguje, to by predaj priamo u vodiča pomohol riešiť; ale v prípadoch, keď to ľudia zneužívajú by sa to malo riešiť naozaj nekompromisne; no mne sa nepáči ani to, keď ma niekto núti kupovať 30 minútový lístok za 18,- Sk, keď mi cesta trvá len 22 minút, a to tiež nie je morálne... ?
ale čo iné má magistrát robiť, keď tie projekty naozaj nie sú v tom v návrhu zatiaľ neschváleného územného plánu ani v tej platnej územnoplánovacej dokumentácii? ?
1) Samozrejme, že v Brne električky z dôvodu doplnkového predaja cestovných lístkov NEČAKAJÚ na zastávkach minimálne minútu. To je ŽVÁST.
2) Aký je celkový interval na radiále v Brne a v Bratislave? Asi ti uniklo pri fotografovaní, že Brno má trocha iný systém linkového vedenia ako Bratislava.
lenzeee...v brne to trosku inak funguje...vozidla cakaju na zastavkach minimalne minutu (presvedcil som sa o tom, ked som ich fotil a mal som 60 sekundovy expozicny cas) a v nedelu maju elektricky myslim 10minutovy interval, sobota 9 a tyzden...radsej ani nechcem vediet, lebo by mi to prislo luto, ked si spomeniem na BA, ked o 21 hod maju elektricky 20 minutovy interval cez pracovny den ? taaaakze tak..
Mne sa najviac pozdáva spomínaný bodový systém: Zabudnutie električesky 140 Sk, prvé chytenie 1400, druhé 2800, tretie 4200 atď. pričom každý rok by sa to anulovalo...
A takisto súhlasím s názorom richardahudeca, že revízori by nemali vykonávať kontrolu na zastávkach, kde nie je možné zakúpiť si lístok a že by sa mal zvýšiť ich počet.
osobne mam vacsinu casu kupeny predplatny listok, a obcasne jazdy "nacierno" nemienim popierat, ale za cely moj zivot ich bolo v bratislave len niekolko, a aj to z dovodov nedostupnosti listkov (cim sa nechcem samozrejme ospravedlnit...). Takze z toho moze lahko vyplyvat moj motiv - kedze platim cestovne, tak mojim motivom je v prvom rade poukazat na uplne neadekvatny pravny stav, ktory treba urychlene zmenit, a to podla mojho nazoru nie tak, aby revizori mohli pouzivat nasilie (lebo to je podla mna v rozpore s pravnym statom, ustavou a medzinarodnymi dohodami), ale tak, aby kontrolu cestovnych listkov vykonavali policajti, aby cestovanie nacierno bolo priestupkom, a opakovany priestupok trestny cin (co uz teraz plati), tak ako napriklad parkovanie. Ja nevidim zase az taky rozdiel v nelegalnom parkovani a cestovani nacierno. A nakoniec nedostatok revizorov moze spocivat prave v ich absolutne pochybnom pravnom postaveni - ja osobne by som revizora odmietol robit za sucasnych neprijatelnych zakonnych podmienok.
V Brne to normálne funguje a vôbec to neznamená zdržanie. Okrem toho tento doplnkový predaj, aspoň čo som ja zažil, sa využíva v priemere tak jeden človek na 2,5 dvadsaťminútovej jazdy (mojej ? ). Aj tak má väčšina ľudí električenky. Takže vôbec to nie je na škodu, skôr to poteší. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nick
ale čo iné má magistrát robiť, keď tie projekty naozaj nie sú v tom v návrhu zatiaľ neschváleného územného plánu ani v tej platnej územnoplánovacej dokumentácii? ?