Reakcia na: Ámos #70675:
p.s."Presne tak ako sa mylis ze by si ustretil... Lebo Durkovsky dostal za 80 mil. Eur uver 3,2mld. Ty by si dnes dostal 2,85mld. Bohvie kolko by si dostal keby si cakal dalej. Skutocne si usetril"
uvedomujes si, ze si to faktograficky vobec nevyvratil, a ze trepes este horsie ako durkovsky alebo benova, ktoru tak rad kritizujes ?
tz sam nevies kolko za to dostal durkovsky. mozno durkovsky za to dostal 1,6 miliardy a ma stale na ucte 40 milionov euro, ktore nakoniec budu mat hodnotu len cca 1,3 miliardy korun, ked ich pretavi do SKK
uplne ti unika ako som napisal, ze by malo mesto uver mozno len 40 milionov euro a usetrilo mozno az 400 milionov korun za tych nevyuzitych 40 milionov ? a v roku 2008 resp az v roku 2009 pri vstupe do EMU by dostalo mesto uver nie za 6% ale napriklad za 4% ? a nemuselo by hlavne znasat naklady 400 milionov korun, ale mohlo by sa kupit dajme tomu dalsich 40 solarisov ?
hovori sa tomu komplexne myslenie a spajanie suvislosti, ale u teba je zjavne, ze nevies spojit ani tvoje veci co si napisal ob riadok vyssie takze nejake hlbsie myslenie u teba hladat, asi nebude mozne
aquila
1) ja si dokazem priznat, ked sa mylim, ale ty ani omylom
amos, nikde neni napisane, ze mesto tie peniaze pretavilo do SKK, skor je velka tendencia, ze neminuta cast penazi je este stale v EUR takze nekric hop kym nepreskocis
a ano vyvratil som ti vsetky veci, lebo merito veci (ako zvykne miki hovorit ) bolo a stale je v tych 400 milionoch zbytocne vyhodenych
2) nikde som nepisal, ze je urcite ulozeny v eurach, len som napisal odpoved pre obidve varianty.
preco by bolo dobre to hned preklopit do SKK ? no zrejme preto co si napisal v bode 1 ? to si tak slaby, ze si nedokazes spojit suvislosti ani medzi tvojimi vlastnymi myslienkami ?!?
ohladne teoretickeho nakupu autobusov, som vychadzal z toho, ze jasne by sa s vyberom nezacalo teraz, ale uz v priebehu roku 2004, aby sa pri podpise uveru ten hned pouzil na ich financovanie.
a ako som to dokazal tak rychlo vypocitat ? ano su to velmi hrube odhady, ale vychadzam z viacerych veci. len ked zoberies do uvahy inflacne relacie, tak 1,5 miliardy v roku 2008 sa rovna asi 1,3 miliarde v roku 2004. t.j. hned dvestomilionova "strata".
k tomu ked si pripocitam net present value, co je ciastocne aj ta inflacna polozka, ale celkovy prinost pre spolocnost, tak mas odhadom dalsich minimalne 100-200 milionov.
ohladne prevadzky, vychadzam, ze ked mesto dokaze usetrit rocne niekolko desiatok milionov korun (tusim spominali 40 milionov, ale to si fakt nepamatam) s terajsimi asi 60timi CNG busmi, kolko to tak asi moze byt za 4 roky so 150timi autobusmi ?
dalej do toho pocitam, ze nove vozidla maju podstatne mensie naklady na udrzbu. nevznikaju straty s pokazenia vozidla v premavke nutnosti nahradenia inym. etc
inak neni su to 3 roky, lebo na 100% sa nezacne s petrzalskou radialou 1.1.2008
suma sumarum, ano je to hruby odhad systemom plus minus autobus, ale neslo tunak o to ukazat presne na halier kolko by to bolo, len sa snazil odpovedat rychlo na tvoju otazku
tebe stale nedochadza, ze pointa toho celeho je, ze mesto zobralo od buka do buka uver, nevedelo na co a uz teraz je jasne, ze to mesto bude stat minimalne 400 milionov korun nominalne, ktore by sa dalo pretavit do 30 az 50 busov ?