Martin:
Ten trolejbus s pomocnym dieslovym agregatom je docela zaujimavy napad. Ale mna by zaujimalo aku to ma ucinnost v rezime jezdy na gegnerator. Uz dlhsie ma trapi vseobecna otazka, ci by nebolo lepsie pouzit na prenos vykonu namiesto mechanickej prevodovky prenos elektricky. Ten 21Ab to mal ako? Aj ked uz viem ze to nedopadlo dobre. Ale vie mi niekto povedat ci mal klasicky motor s prevodovku? Lebo ak by Trolejbus 21 Tr mal na streche plnohodnotny motorgenerator, tak to si viem predstavit pod nazvom autobus s elektrickym prenosom vykonu. Sice by musel mat uplne inu vyzbroj, to je jasne, ale technicky by to slo. Ved u lokomotiv to uz davno funguje, tak preco by to nemohlo fungovat na niecom mensom ako cestne vozdlo?
Darro:
Kolko vodicov, tolko povah. Nepoznam zrovna polovicu vodicov z Krasnan alebo Juraku, ale co clovek, to uplne odlisny pristup k veci. Je jasne ze povolanie vodica nie je najlahsie, ale vsetko je vec postoja vodica. Ak si mysli ze to robi iba pre peniaze a pre nic ine, tak potom mozeme ocakavat kadeco. Su ale aj taki, ktori to robia preto, lebo ich to zaujima, maju k urcitim veciam vztah (povedzme ze sa stataju o voz).
Ja som uz tiez napisal jedneho Krabusta, ale to nebolo prvykrat co robil zle cestujucim. Najpr som si ho vsimol preto, lebo mal ubohu techniku jazdy, ale za to ho nenapisem. Potom siel o 5 minut skor a vobec ho to netrapilo. Ani potom som ho nenapisal. Ale ked v plnej tratovej rychlosti pri navesti "stoj" preletel cez krizovatku a zabrzdil na piesku a zaspinil vsetkych cestujucich stojacich na zastavke (vratane mna) - to som si povedal ze mu idem dohovorit. Zapraseny som nastupil a vsimol si ako sa s dalsimi dvoma postavami pri kabinke na nas pekne bavi a rehoce. Vtedy som si povedal: Tak staci! Podisiel som k nemu ku kabinke (ti dvaja typci co sa s nim dovtedy rehotali si isli "nenapadne" sadnut). Spytal som sa ho co to malo byt a on sa vyhovaral ze to nebrzdi, ze to ukazuje sklz, ukazal mi knihu vozidla so zapismi ze to nebrzdi (ale take zapisy su v kazdej knihe vozidla - najdeme ich tam dostatocne), ze to ma ist do UD a podobne. Ja ale niesom sprosty a nech sa na mna nehneva - napisal som ho. Zvsok cesty na mna zazeral v zrkadle a uz sa ani nebavil - zavrel sa v kabinke. Mal som este to "stastie" cestovat s nim aj neskor. Mal naskok 5 minut a ked ma zbadal v zkadle, tak sa zacal tak suchtat, ze pesi by som bol rychlesi. (usek Racianske myto - Vazovova za tri a pol minuty!) Za par tyzdnov som s nim cestoval o5 a ked som vystupoval na Racku tak sa ma spytal: Aj dnes ma napises? V ramci toho ze to bolo rano o piatej a ja som bol v stave takmer spanku som mu povedal ze neveim o com vravi, ale ked som si neskor spomenul, tak by som mu poedal: Nie, ved teraz si nec nespravil.... Ponaucenie: preventivne sthnutie premii moze by nahodou docela ucinne. Potom som ho dlhsie nevidel, udajne bol na PN-ke, ale dopocul som sa aj druhy nazor, a to ze nespravil testy. V poslednej dobe som ho uz opat videl a jazdi uz inak. Vodic si musi byt vedomi ze nesie urcitu zodpovednost aj za cestujucich a ak to nie je schopny pochopit, tak potom nech jazdi inde (napr. v Brne na autobusoch).
Prave pre takych vodicov su nutne skolenia, ktore vacsine ludi pripadaju blbe. Uci sa tam okrem ineho, ze oslovenie zeny je "pani" bez privlasktu a podobne vtakoviny. To je naozaj pre blbca.
Ale berem to, ak vodicovi vybuchnu nervy. Meska a pritom za to nemoze, ma srot voz a tiez by chcel jazdit na niecom novsom, premava to uboho, co mu zbytocne zvysuje stres, lebo ma preplnene vozidlo, etc... Ked mu stary dedo povie ze je darebak iba preto, lebo je neschopny vcas nastupit, tak to je moc. Dedulo nastupoval a ked stal na schodoch tak vodic zavrel dvere. Dedulo za nim dosiel a povedal mu ze mu privrel nohu (ako sa tam potom dostal, ked ma nohu prevretu v dverach???). Vodic sa najprv ospravedlnil, ale dedulo pokracoval a povedal mu ze je darebak. Vodic to zabalil - zastavil na Sancovej, vypol motor, otvoril prve dvere a povedal nech ten dedulo vystupi, ze inak nepojde dalej. On uz od rana pocuva slova: *****, debil, curak, chumaj a podobne.... Uz ste zazili ze by dakto povedal vodicovi dobry den, alebo ho aspon pozdravil. To som este nevidel, ale videl som takych ktori mu vraveli: imbecil, hovado, darebak, blby beusak, s*****ny autobusak a podobne. Mne by sa to asi tiez nepacilo. Dedulo nakoniec na naliehanie niktorych cestujucich neochotne vystupil, vodic nastartoval motor a isle sme dalej. Toho vodica za to co spravil urcite nenapisem. Samozrejme, ak sa to bude opakovat, tak by mal pomyslat na ine povolanie, ked to nervovo neunesie. Ja viem, vozit niektroych "kulturnych" cestujucich nieje sranda.
Ale su aj uplne iny vodici. Jasne ze vodic nemoze za to, ze sa pred nim pokazil autobus. Ze aj jemu voz vybuchol, za to tiez nemoze. Ze to premava raz za 20 minut, za to tiez nemoze. Stalo sa na Patronke na linke 21 o cca 18:00 v pracovny den, ked je to vdaka 20 minutovemu intervalu riadne napchte. Este ak jeden voz vybuchne, tak dvojnasobe. A ak vybuchne aj ten nasledujuci voz, tak si niektori cestujuci vybijaju zlost na vodicovi, lebo on je v ich ociach za to vsetko zodpovedny. Napriek tomu ze taka stara tlsta rakovina na vodica nadavala a hovorila oplzle slova zahcoval klud a isiel zavolat na dispecing z telefonnej budky, lebo vysielacka nefungovala. Ked dosiel tak ta stara rakovina este stale hubovala. Robila hnusny skandal a divim sa preco jej nikto nic nepovedal, vratane mna. Skor ma udivilo, ze sa k nej pripajali. Ale to je pod uroven vacsiny slusnych ludi, pustit sa do reci s takou sprostou senilnou rakovinou. Ja som s vodicom kecal o inych veciach. Ten si vsimol ze niesom blby a urcite viem co mam urobit ked chcem vodica napisat. Mozno aj preto bol taky kludny. Ale videl som na nom ze je nestastny a echt nasraty. Este aj dispeceri ho osrali, lebo mu povedali ze poslu zalozak a servisny laisch. Zalozak nikde a ani liasch. Ked im o pol hodinu o5 volal, tak mu povedali ze ked to vychladlo, tak nech s tym dojde do vozovne. Nevdel kde sa ma otocit, ale ja som mu poradil aby siel k Vojenskej nemocnici, ze sa tam da klbak s prehladom otocit. Najprv mi neveril, ale presvedcil som ho. Potom sa tam aj prekne otocil a odisiel na Trnavku. Toho vodica som este sem tav videl ale v poslednej dobe uz menej.
Dalsia znama vec su socialky. Odkedy zrusili travle sluzby tak sa pekne rozkradli. Neviem naco su niekomu madla na dvierka v hodnote 8 korun! Vsetko co nieje zamurovane alebo privarene je potencialne uz prec. Takze tolko k socialkam. A kto to kradne? Zeby vodici? Ano!
Zhrnutie:
Vodici su aj slusny, aj hovada, tomu sa nevyhneme. Idealny stav je vtedy, ak dispecing sluzi na riadenie dopravy v pripade nehod a vyluk a nie na skrvanie sa za krikmi za ucelom kontrolovy vodicov. Bohuzial, je to niekdy nutne, lebo by to mohlo zle skoncit. Ale vodici by si mali urobit aj poridky vo svojich radoch a takych ktroi robia DPB zle meno aj osobne napisat. Nie, nie su zradcovia, ale im na tomto podniku a jeho mene zalezi... Aj napriek vsetkemu co sa okolo nich deje.
-
Tolko moj nazor na temu vodici.
Ten trolejbus s pomocnym dieslovym agregatom je docela zaujimavy napad. Ale mna by zaujimalo aku to ma ucinnost v rezime jezdy na gegnerator. Uz dlhsie ma trapi vseobecna otazka, ci by nebolo lepsie pouzit na prenos vykonu namiesto mechanickej prevodovky prenos elektricky. Ten 21Ab to mal ako? Aj ked uz viem ze to nedopadlo dobre. Ale vie mi niekto povedat ci mal klasicky motor s prevodovku? Lebo ak by Trolejbus 21 Tr mal na streche plnohodnotny motorgenerator, tak to si viem predstavit pod nazvom autobus s elektrickym prenosom vykonu. Sice by musel mat uplne inu vyzbroj, to je jasne, ale technicky by to slo. Ved u lokomotiv to uz davno funguje, tak preco by to nemohlo fungovat na niecom mensom ako cestne vozdlo?
Darro:
Kolko vodicov, tolko povah. Nepoznam zrovna polovicu vodicov z Krasnan alebo Juraku, ale co clovek, to uplne odlisny pristup k veci. Je jasne ze povolanie vodica nie je najlahsie, ale vsetko je vec postoja vodica. Ak si mysli ze to robi iba pre peniaze a pre nic ine, tak potom mozeme ocakavat kadeco. Su ale aj taki, ktori to robia preto, lebo ich to zaujima, maju k urcitim veciam vztah (povedzme ze sa stataju o voz).
Ja som uz tiez napisal jedneho Krabusta, ale to nebolo prvykrat co robil zle cestujucim. Najpr som si ho vsimol preto, lebo mal ubohu techniku jazdy, ale za to ho nenapisem. Potom siel o 5 minut skor a vobec ho to netrapilo. Ani potom som ho nenapisal. Ale ked v plnej tratovej rychlosti pri navesti "stoj" preletel cez krizovatku a zabrzdil na piesku a zaspinil vsetkych cestujucich stojacich na zastavke (vratane mna) - to som si povedal ze mu idem dohovorit. Zapraseny som nastupil a vsimol si ako sa s dalsimi dvoma postavami pri kabinke na nas pekne bavi a rehoce. Vtedy som si povedal: Tak staci! Podisiel som k nemu ku kabinke (ti dvaja typci co sa s nim dovtedy rehotali si isli "nenapadne" sadnut). Spytal som sa ho co to malo byt a on sa vyhovaral ze to nebrzdi, ze to ukazuje sklz, ukazal mi knihu vozidla so zapismi ze to nebrzdi (ale take zapisy su v kazdej knihe vozidla - najdeme ich tam dostatocne), ze to ma ist do UD a podobne. Ja ale niesom sprosty a nech sa na mna nehneva - napisal som ho. Zvsok cesty na mna zazeral v zrkadle a uz sa ani nebavil - zavrel sa v kabinke. Mal som este to "stastie" cestovat s nim aj neskor. Mal naskok 5 minut a ked ma zbadal v zkadle, tak sa zacal tak suchtat, ze pesi by som bol rychlesi. (usek Racianske myto - Vazovova za tri a pol minuty!) Za par tyzdnov som s nim cestoval o5 a ked som vystupoval na Racku tak sa ma spytal: Aj dnes ma napises? V ramci toho ze to bolo rano o piatej a ja som bol v stave takmer spanku som mu povedal ze neveim o com vravi, ale ked som si neskor spomenul, tak by som mu poedal: Nie, ved teraz si nec nespravil.... Ponaucenie: preventivne sthnutie premii moze by nahodou docela ucinne. Potom som ho dlhsie nevidel, udajne bol na PN-ke, ale dopocul som sa aj druhy nazor, a to ze nespravil testy. V poslednej dobe som ho uz opat videl a jazdi uz inak. Vodic si musi byt vedomi ze nesie urcitu zodpovednost aj za cestujucich a ak to nie je schopny pochopit, tak potom nech jazdi inde (napr. v Brne na autobusoch).
Prave pre takych vodicov su nutne skolenia, ktore vacsine ludi pripadaju blbe. Uci sa tam okrem ineho, ze oslovenie zeny je "pani" bez privlasktu a podobne vtakoviny. To je naozaj pre blbca.
Ale berem to, ak vodicovi vybuchnu nervy. Meska a pritom za to nemoze, ma srot voz a tiez by chcel jazdit na niecom novsom, premava to uboho, co mu zbytocne zvysuje stres, lebo ma preplnene vozidlo, etc... Ked mu stary dedo povie ze je darebak iba preto, lebo je neschopny vcas nastupit, tak to je moc. Dedulo nastupoval a ked stal na schodoch tak vodic zavrel dvere. Dedulo za nim dosiel a povedal mu ze mu privrel nohu (ako sa tam potom dostal, ked ma nohu prevretu v dverach???). Vodic sa najprv ospravedlnil, ale dedulo pokracoval a povedal mu ze je darebak. Vodic to zabalil - zastavil na Sancovej, vypol motor, otvoril prve dvere a povedal nech ten dedulo vystupi, ze inak nepojde dalej. On uz od rana pocuva slova: *****, debil, curak, chumaj a podobne.... Uz ste zazili ze by dakto povedal vodicovi dobry den, alebo ho aspon pozdravil. To som este nevidel, ale videl som takych ktori mu vraveli: imbecil, hovado, darebak, blby beusak, s*****ny autobusak a podobne. Mne by sa to asi tiez nepacilo. Dedulo nakoniec na naliehanie niktorych cestujucich neochotne vystupil, vodic nastartoval motor a isle sme dalej. Toho vodica za to co spravil urcite nenapisem. Samozrejme, ak sa to bude opakovat, tak by mal pomyslat na ine povolanie, ked to nervovo neunesie. Ja viem, vozit niektroych "kulturnych" cestujucich nieje sranda.
Ale su aj uplne iny vodici. Jasne ze vodic nemoze za to, ze sa pred nim pokazil autobus. Ze aj jemu voz vybuchol, za to tiez nemoze. Ze to premava raz za 20 minut, za to tiez nemoze. Stalo sa na Patronke na linke 21 o cca 18:00 v pracovny den, ked je to vdaka 20 minutovemu intervalu riadne napchte. Este ak jeden voz vybuchne, tak dvojnasobe. A ak vybuchne aj ten nasledujuci voz, tak si niektori cestujuci vybijaju zlost na vodicovi, lebo on je v ich ociach za to vsetko zodpovedny. Napriek tomu ze taka stara tlsta rakovina na vodica nadavala a hovorila oplzle slova zahcoval klud a isiel zavolat na dispecing z telefonnej budky, lebo vysielacka nefungovala. Ked dosiel tak ta stara rakovina este stale hubovala. Robila hnusny skandal a divim sa preco jej nikto nic nepovedal, vratane mna. Skor ma udivilo, ze sa k nej pripajali. Ale to je pod uroven vacsiny slusnych ludi, pustit sa do reci s takou sprostou senilnou rakovinou. Ja som s vodicom kecal o inych veciach. Ten si vsimol ze niesom blby a urcite viem co mam urobit ked chcem vodica napisat. Mozno aj preto bol taky kludny. Ale videl som na nom ze je nestastny a echt nasraty. Este aj dispeceri ho osrali, lebo mu povedali ze poslu zalozak a servisny laisch. Zalozak nikde a ani liasch. Ked im o pol hodinu o5 volal, tak mu povedali ze ked to vychladlo, tak nech s tym dojde do vozovne. Nevdel kde sa ma otocit, ale ja som mu poradil aby siel k Vojenskej nemocnici, ze sa tam da klbak s prehladom otocit. Najprv mi neveril, ale presvedcil som ho. Potom sa tam aj prekne otocil a odisiel na Trnavku. Toho vodica som este sem tav videl ale v poslednej dobe uz menej.
Dalsia znama vec su socialky. Odkedy zrusili travle sluzby tak sa pekne rozkradli. Neviem naco su niekomu madla na dvierka v hodnote 8 korun! Vsetko co nieje zamurovane alebo privarene je potencialne uz prec. Takze tolko k socialkam. A kto to kradne? Zeby vodici? Ano!
Zhrnutie:
Vodici su aj slusny, aj hovada, tomu sa nevyhneme. Idealny stav je vtedy, ak dispecing sluzi na riadenie dopravy v pripade nehod a vyluk a nie na skrvanie sa za krikmi za ucelom kontrolovy vodicov. Bohuzial, je to niekdy nutne, lebo by to mohlo zle skoncit. Ale vodici by si mali urobit aj poridky vo svojich radoch a takych ktroi robia DPB zle meno aj osobne napisat. Nie, nie su zradcovia, ale im na tomto podniku a jeho mene zalezi... Aj napriek vsetkemu co sa okolo nich deje.
-
Tolko moj nazor na temu vodici.
Valec