Prečo musím na spoj 83 stále toľko čakať ?
Z Petržalky sme išli okolo 18,00 v nedeľu ( Jungmanova ), ledva sme sa napchali na posledný schodík. Ešte aj cez víkend sa musíme tlačiť ako také ho.. ?
V nedeľu večer od 18,59 do 19,23 zo Zocjhovej do Petržalky nešla žiadna 83. Viete si predstaviť ako to v nej potom vyzaralo ?
V týždni bežne na zastávke Dvory v smere do Petržalky čakám aj 12 minút, a potom sa ledva natlačím.
Vie mi niekto poradiť, kam sa takéto pripomienky posielajú ( myslím kompetentné miesta) ?
Vďaka.
Ike: o mestských vlakoch sa uvažovalo dávnejšie a aj s vybudovaním nových zastávok (Ružinov, Petržalka atď...) možno sa o tom bude opäť viac uvažovať ak sa rozbehne integrovaná doprava...
:: o tej úzkorozchodnej trati z Devínsjkej do Devína by sa kde dalo viac dozvedieť??
na margo DNV... je tu viacero faktorov, preco su vlakove linky az tak nevyuzivane. No medzi najhlavnejsi a azda najrozhodujucejsi patri nedostupnost stanice...
ZST DNV je v oblasti, kde ju ma v pesej dostupnosti (dajme tomu 10 minut) maximalne, a to mozno prehanam, 2000 obyvatelov... vzhladom na to ze DNV ma 16 599 je to zalostne malo...
Ono ale medzi zaujimavosti patri, ze kedysi existovala zastavka "Devinska Nova Ves-zastavka" v mieste medzi zeleznicnym nadjazdom nad Eisnerovou ulicou a Presskamom... Neviem pre ju zrusili... v sucasnosti by nebolo odveci vybudovat podobnu zastavku priamo na nadjazde... viem ze z hladiska technickeho by to bol mensi problem /navestidla, vyhybky/, no myslim si ze aby nastupovanie ludi nebranilo prejazdu rychlikov, dala by sa vyuzit tretia (velmi malo vyuzivana) kolaj vlecky do preskamu...
Co ma vsak mrzi je, ze pred 2 svetovou vojnov existovala trat (dokonca uzkorozchodna) z ZST DNV cez obec, popri rieke Morava az do Devina... myslim si ze nebyt vystavby zeleznej opony a komunikacii pre pohranicnu straz (ostnaty plot, chodnik - dnes cyklisticky) tak by tam ta trat bola dodnes... skoda, ak by sa tato trat prerobila (vyhybky a signalizacia + pridalo by sa vedenie), mohli by tadialto chodit elektricka, ktora by pokryvala este vacsiu cast obce ako linka 28... teda by bola vyuzivana... no riziko by bolo v tom, ci by bola naozaj vyuzivana, ci by sa tu oplatilo stavat parovu trat, alebo len vyhybne na zastavkach (tak ako eliny v T.Tepliciach, ci v Szegede)
O tom viem, tu: #69167 som pisal o tom ze su problemy s vozidlami a tak.. ono dalo by sa to robit aj na zaklade dohody so ZSSK, ako pri 155 otazka je ci by na to ZSSK pristupila, kedze v tomto pripade by islo o priamu konkurenciu...
- DPB by musel mať oprávnenie na podnikanie v železničnej doprave, zrejme je na to nejaká licencia, ktorú vydáva dráhový úrad - !teraz sa to inak volá!
- DPB by musel mať vhodné koľajové vozidlá - elektrické súpravy, motorové súpravy - tie by mohli až do Stupavy na Deň zelá ? ale to tiež nie je lacný špás...
- DPB by musel platiť ŽSR poplatok za použitie ŽDC a to nie je tiež málo, aj linka 155 premáva tak, že ŽSR tento poplatok neúčtuje a vlak resp. motorový vozeň 810 prevádzkuje ZSSK, ktorej DPB asi refunduje náklady...
Mne neslo o beznu vlakovu linku, hovoril som o linke MHD, ktoru by ludia mali v cene elektricenky, listka a pod. (ako 155). Samozrejme grafikony by sa nastavili tak aby na Hl.St nestala 15 minut.. a potom by to mohlo fungovat... problem je kolko by DPB stalo vybudovat vlakove depo, napojenie trate na trat ZSR a ci by mu to ZSR schvalila.. no a samozrejme nesmieme zabudat na vozidla.. ale odmysliac tieto.. detaily (?) by to mohlo fungovat ?
:: nejaká literatúra o doprave je uvedená aj v časti "Konakty" > kontakt na imhd v spodnej časti stránky, nejaká literatúra sa dá zohnať aj v múzeu dopravy na Šancovej, otvorené aj cez víkend...
:: k tej vlakovej linke z DNV do Rače: nedávno chodili tri vlaky od TT až do DNV a späť, boli zrušené, asi aj preto neboli využívané, lebo tri vlaky je málo, časová poloha nemusela vyhovovať a navyše vlaky stáli na žst. BA hl.st. cez 10-15 minút., potom kto bude takým vlakom cestovať z DNV do Rače? takéto spojenie je pomalé a nepružné, chcelo by to skrátiť čas pobytu na hl.st., potom snáď...
Časopisy o MHD sú napr. Dopravní magazín a Mestská doprava. Oba sú české. Informácií o BA v nich je dosť málo. Častejšie sa obajvia v Mestskej doprave. Je možné ich zohnať napr. v modelárskej predajni na Špitálske.
A čo sa týka kníh napr. Malý atlas mestskej dopravy.
Vzhľadom na ako sú jednotlivé stanice lokalizované by si takáto linka našla len úzku skupinu cestujúcich. Keď už, tak by som to riešil predĺžením Os vlakov od Trnavy až do DNV.
Malo by podla vas zmysel zaviest trvalu vlakovu linku MHD po trase ZST Devinska Nova Ves - ZST Lamac - Hlavna Stanica - ZST Vinohrady - ZST Raca a spat? Lebo je dost ludi co pracuju na druhom konci mesta ako byvaju a tuto trasu by to vedelo (ak vezmeme do uvahy jazdnu dobu osobnych vlakov) urobit teoreticky aj do pol hodky, zatial co 5-ka ide z Race do Dubravky cez 50 minut..
Dušan Habarda - Mestská hromadná doprava. - Bratislava : Alfa, 1988. (budem mať zoskenované)
Habarda, Dušan - Grenčík, Juraj - Pojazdy mestských koľajových vozidiel. - Vyd. 1. - Žilina : Žilinská univerzita, 2005.
Habarda, Dušan - Modernizácia mestskej koľajovej dopravy. - Žilina : Žilinská univerzita, 2003.
Habarda, Dušan - Mestská a cestná doprava I - V.
Holub, Ladislav - Vychodil, Petr - Čermák, Jiří - Atlas trolejbusů. - Praha : NDS, 1986. (mám zoskenovaný)
Ešte existujú na Žilinskej univerzite (tuším stavebná fakulta) skriptá ohľadne stavby tratí (aj električkových), ale neviem ako sa volajú.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe