Reakcia na: KLF #68671:
A také, že Škoda 720 sa nevyrábala preto, lebo prioritou bola investícia do Považských strojární, si počul?Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.
Sommelier
Nechcem robiť proroka, ale... Tie peniaze tá pseudorepublika mať bude... Keď prehrmí tá generácia cowboyov a prifrčí energetická kríza - aj keď bude neskoro (budem utekať z Európy k Saudom či do Dubaia vínko nalívac a budem mac pokoj).
Z moujho naivného pohľadu si myslím, že rozmach, aký mesto zažilo v lokalitách bez posilnenia dopravy je alarmujúci. Miesto toho, aby ste poriešili dostupnosť úradníčkov, ktorí využívajú autá nielen preto, lebo na to majú, ale aj preto, lebo MHD je zle dostupná. Učebnicovým príkladom je centrum Plynárenská, v budúcnosti Pribinova, či Tomášikova (a tých príkladov - bytov, či kanclov) s tak špatným prístupom MHD je (nielen) v BA mrte. A týmto smerom ja kráčam. Nebudem posilňovať dopravu centra, pretože sa páni stavia mimo centrum - moje sedlácke sommelierske zduovodnenie zmýšľania. Vďaka a rišpekt za pochopenie.