Takže evidentne pletieš. Koordinácia totiž NIE JE úlohou dopravcu. Okrem toho, žiadna koordinácia nezmení pomer medzi radiálnou, diametrálnou a tangenciálnou dopravou.
Ráno okolo 6:45 nefungovali sem-tam-fóry na križovatke Molecova/Karloveská/Devínska cesta a čuduj sa svete - doprava bola celkom plynulá ... i keď ktovie ako to tam bude neskôr...
K podzemny tratiam - podla mna by sa mali zacat stavat najma tak, kde teraz elektricky este nechodia, a len tam, kde to naozaj treba. Stavat tunely radsej ako nove trate, a nie ze zrusit staru trat a namiesto nej tunel a este to bude spojene s niekolko rocnou vylukou. Zacat by sa mohlo napriklad tratou Karadzicova (povrchovo) - AS Mlynske Nivy (tu by mohol byt vstup do podzemia) - Mileticova (alternativne aj nejak inak, kratsie) - Trnavske myto - Racianske myto - Sancova - Predstanicne namestie - Stefanikova - Hodzovo namestie - vystup na povrch na Suche myto, alebo Kollarovo namestie. Problematicke by bolo najma prepojenie na Trnavskom myte a Racianskom myte. Ale Racianske myto podla mna potrebuje komplexne prebudovanie - vsetko od ciest, cez chodniky, zastavky MHD a trat. Dalej stavba tunelov pod Sancovou a Stefanikovou - by bola mozno bud podpovrchovo - lacnejsie ale s uzaverov ulice pre IAD, alebo drahsie - klasickym razenim tunelom (na zazemie pre razenie tunela je dost miesta na Trnavskom Myte, dalej na buducom stavenisku na Predstanicnom namesti). Na Trnavskom myte je dost miesta, aby trat z Mileticovej klesala do podzemia smerom na Sancovu aj pokracovala povrchovo na Kriznu zaroven, zo smeru zo zlatych Pieskov to moze byt problematickejsie. Na Mileticovej/Zahradnickej by bola klasicka krizovatka elektriciek, okrem smeru z Ruzinova by prichadzali po Kosickej v stredovom pase z AS Mlynske Nivy - idealne po Parickovej, ktora by bola vylucne pre elektricky. Napojenie na Hurbanovom namesti by predpokladalo rozbit prave cerstvo zrekonstruovane trat a peknu pesiu zonu, na Kollarovom namesti to zase nie je idealne, pre trasy...
Ja uz tieto temy radsej ani neriesim lebo mam pocit ze niekto berie mesto ako LEGO ktore rozoberies urobis tunel a znovu zlozis... to neni ani 10r. to je na takych 20r. pri tempe a technike co na Slovensku mame... ?
Viete si predstavit kolko rokov by trvalo vybudovanie podzemnych tunelov pre elektricky pod Starym mestom ? To by nebolo "trapne" 2-3-rocne budovanie tunela Sitiny... A nebolo by to ani 10 rokov !
Tak tu máš "pár" problémových bodov v centre:
1. Komplet Obchodná (max. 20).
2. Americké námestie (zapchávanie križovatky autami, kolízia odbočenia áut a električiek zo Špitálskej vpravo).
3. Špitálska, Štúrova, Jesenského, Mostová komplet (zóna 30).
4. Špitálska - smer Kamenné nám. pred zastávkou Mariánska - kolízia s IAD.
5. Mostová - idiotsky vybudovaný výjazd doprava na nábrežie, keďže električky nemôžu na zastávku kvôli čakajúcim autám a autá nemôžu do križovatky kvôli električke stojacej na zastávke.
6. Radlinského - zastávka Vazovova bez ostrovčeka, stojace električky výrazne prispievajú ku kolónam tvoriacim sa na Vazovovej (a v nej trčia nielen IGK, ale aj slušné množstvo autobusov).
7. Ľubovoľná dvojica semaforov, medzi ktorými je zastávka. Signály sú nastavené tak, že autá majú "zelenú vlnu", takže električka, ktorá sa zdrží na zastávke, nestíha a čaká na ďalší cyklus. Ak by si nastavil zelenú vlnu pre električku, budú čakať autá a produkovať zbytočné exhaláty ďalším rozjazdom. (Čím nechcem povedať, že by sa zelená vlna pre električku nemala urobiť, len upozrňujem, že to vyvolá, resp. zhorší, iný problém.)
8. Električkami je obslúžená pomerne úzka časť centra (pretože Obchodná a Špitálska sú veľmi blízko) a na vybudovanie nových tratí inde (Štefánikova, Karadžičova) nie je miesto.
2. Môžeš uviesť konkrétny príklad problémových miest v centre? Myslím, že centrum je menší problém ako napríklad Račianske Mýto, Trnavské Mýto, Legionárska, Radlinského, Bajkalská... Mimoúrovňovo by sa mali riešiť najskôr najkritickejšie body tam, kde je veľká IAD (aby to pomohlo aj IAD). V centre by sa mala IAD skôr utlmovať (prípadne viac podzemných garáží na okraji centra) a električka by mohla byť na povrchu.
3. Tunel lacnejší ako povrchová trať? Zaujímali by ma nejaké prepočty na konkrétnom príklade (napríklad námestie SNP). Aj ja patrím k tým "zadubencom", ktorí nechápu. ?
9. Ešte by som rád vedel, ako sa dostane električka zo Starého mosta pod zem pred križovatkou. Nebolo by lepšie zakopať autá, ako to tu už bolo navrhované (keď už to musí byť mimoúrovňovo)?
1. Ale nemáš, nemáš kde urobiť vjazdy. Nevíš, nič nevíš !
2. Ale keď sa nespravilo to čo som vymenoval - však to je jasné. Však ty predkladáš najdrahšie a najmenej vhodné riešenie.
3. No, ak snívaš o lacnejšom tuneli a staniciach ako o povrchovej trati - nehovoriac o splátkach úveru, ktorý by si mesto zobralo...
4. ty zbrojnoš ! Ten tvoj výplod, že sa dajú stavať garáže. Jak niekto môže tak tliachať. Jasné, že sa dajú stavať garáže. Je ich v centre až až. A prečo ich slovač a neslovač nevyužíva a parkuje na uliciach a chodníkoch ? Lebo to stojí 10,- Sk ! Neidealizuj a nedementi tu s tým, že IGK to neposilní. Vyhodiť električku a nahraďiť autami to je vážny pohľad !
5. Hovado ☺ Neviem ako inak...
6. tak takúto výluku ešte BA nezažila. Ale ak ti to urobí dobre...
7. Napíš jasne v ktorých miestach spravíš vjazdy a môžme pokračovať.
8. centrum je minimálne rovnaký problém ako doprava iných MČ nehovoriac o okolitých obciach. A za 8 - 10 miliárd sa dá v okolí urobiť viac
9. takže nič, že ?
Necpi mi do úst urovňovú električku v Petržalke, nikdy som také nič nenapísal, skôr opak.
A je rozdiel vo vízii. Jednoznačne by som bol za nové trate, nie nahradzovanie - zakopávanie pôvodných.
ehm, aj tak koncim preventivne s touto debatou. len si clovek nici nervy a ti neschopaci na meste aj tak dokurwia aj to malo co zostalo ako tak dobre.
kazdopadne sa sommelier tesim az dojde na tvoje slova a bude aj v petrzalke taka super urovnova elektrickova radiala. vsak urovnova elektricka je mestotvorny prvok nie ?
1. kedy pochopis, ze neni treba zakopat vsetko. na to neni najmensi dovod.
2. centrum je problem, je vidno denno denne.
3. heh, tak toto je snad este vacsia blbost co si napisal, ked si mysli, ze ta prevadzka tunela zhltne neikolko vozidiel rocne. asi ti je zbytocne vysvetlovat, ze tunel moze byt dokonca z celkoveho hladiska aj lacnejsi ako povrchove urovnove krizovanie IAD/elektricka
4. jasne, ze v tomto konkretne bode vobec ale vobec nie je problem
5. elektricka tu nie je na okrasu, ale na prepravu ludi ak si si nevsimol
6. si mal lepsie konkretizovat co tym myslis. a co by koniec koncov na tom bolo zle ? nic take hrozneho by sa praveze nestalo. to je ta vyhoda, ze sa da ist aj po nabrezi aj cez tunel, ze by sa to danie pod zem dalo docela dobre zvladnut
7. ee, len som povedal, ze je to riesitelne a jediny,ktory bol ciastocne problematicky by bol pri ulici 29 augusta, resp ci by to nebolo lepsie potiahnut az na americke namestie
8. je to primerane mnozstvo penazi za vyriesenie problemoveho centra. za 8-10 miliard ziadne ine riesenie neurobis
9. to nebolo vobec vyvratene co si tam napisal. elektricku zhodou okolnosti z mostu dostanes pod zem, ale pod jednou podminkou. musi sa s tym pocitat uz pri vystavbe mosta. pri terajsom projekte, to ozaj mozne nie je.
neuraz sa, ale lubi sa mi ako ty tu chces neico vyvracat a pritom tu pises o takych nezmysloch ako elektricka cez novy most a staromestsku a to by bolo ozaj nerealizovatelne
1. - určite - zakopať všetko.
2. centrum nie je problém - preferencia, zábrany vjazdu na trať, prísne postihy - to sa ešte neurobilo, ale už je treba tunelovať ?
3. Tak to teda nie je blbý argument, pretože ak prevádzka tunela zhltne "pár nových vozov ročne" pri súčasných podmienkach tak ma to zaujíma
4. ako vidím, tak v ničom nemáš problém
5. aj som si myslel, že ti to bude jedno
6. ak si zo svojich návštev BA nepamätáš, už jeden tunel máme. A ten som myslel. Aha. To ako vytvoríš napríklad zastávku "Hlavné námestie" ?
No vieš, pokiaľ električky nebudú pokrývať viac ako polovicu prepravy, nosný systém to nebude. A to zakopaním mesta dosiahneš ? Nedosiahneš, tak sa s tým neoháňaj.
7. všetky vjazdy, ktoré si prezentoval si prezentoval s tým, že nevieš ako...
7. nechal som ich stranou, ale 8- 10 miliárd je veľa peňazí za málo muziky.
stary most - sturova - kamenne
snp - kamenne
snp - dobrovskeho
#68346
vyvrátené si to dostal tu #68347 - že je to technicky nemožné vôbec neberieš v úvahu a stále omielaš to isté dookola.
1. nebol by to maly kusok, uz som to tu napisal, co by som povazoval za dostatocne zakopanie elektricky pod zem
2. uspora je v globale _podstatne_ vyssia ako 2-3 minuty. ide najma o plynulost celkovej prevadzky a centrum je ten problem
3. jezisi, to mi je uz len blby argument
4. bingo, a zvysi sa celkova priepustnost ciest. a pri vystavbe elektricky nie je problem robit aj podzemne garaze.
5. tak to je este vacsia blbost. kaslem na spomalujuci mestotvorny element. ale ked sa rad citis ako v muzeu
6. zase ides do extremu. elektricka do dubravky nepotrebuje chodit tunelom. ak si si nevsimol bavim sa tu o centre. vyhoda bratislavskych radial je v tom, ze v drtivej casti trati idu po vlastnom nezdielanom telese. preto staci viac menej zakopat a pri tej prilezitosti aj lepsie zorganizovat centrum.
co by skratka davala aku taku moznost urobit z toho ozajstny nosny system dopravy.
7. uz som ich tu prezentoval. ako aj odhadovanu sumu
Teda, aby som predbehou diskusiju. Môže sa zapojiť kto len kce a k čomu chce. ?
1. Zakopeš jeden jediný malý kúsok - čím budeš musieť zakopať všetko.
2. Tým, že zakopeš, ušetríš 2 - 3 minúty, ktoré na eskalátore stratíš.
3. Tým že zakopeš, zvýšiš prevádzkové náklady - kaemry, strážnici, dozorci, upratovačky, osvetlenie, atd.
4. Tým, že zakopeš, vtlačíš na uvoľnené miesta IGK - myslím, že sa ti všetci poďakujú za to, že bude kde parkovať
5. Tým, že zakopeš, zmeníš na nepoznanie výraz mesta - a nebudeme dúfam diskutovať o tom, či je električka mestotvorný prvok a či je rozdiel, kde premáva
6. V prípade, že by sa práce rozvrhli - počas niekoľkých rokov by električka do Dúbravky chodili výlučne tunelom, následne pár rokov len spodnou časťou tunela. Môj odhad - 3 -4 roky pekla na zemi. Gratulujem
7. Ešte si neprezentoval vjazdy a výjazdy z tých tunelov. Pokiaľ ten názor máš - električky v CMO pod zem (mimoúrovňovo) mal by si vedieť ako to chceš urobiť. Inak je to populizmus, však áno ?! A to peniažky nechávam stranou.
oj. Neporovnávajme. Z akého dôvodu tvrdíš, že koľajová doprava v centre musí ísť mimoúrovňovo ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
1. Ale nemáš, nemáš kde urobiť vjazdy. Nevíš, nič nevíš !
2. Ale keď sa nespravilo to čo som vymenoval - však to je jasné. Však ty predkladáš najdrahšie a najmenej vhodné riešenie.
3. No, ak snívaš o lacnejšom tuneli a staniciach ako o povrchovej trati - nehovoriac o splátkach úveru, ktorý by si mesto zobralo...
4. ty zbrojnoš ! Ten tvoj výplod, že sa dajú stavať garáže. Jak niekto môže tak tliachať. Jasné, že sa dajú stavať garáže. Je ich v centre až až. A prečo ich slovač a neslovač nevyužíva a parkuje na uliciach a chodníkoch ? Lebo to stojí 10,- Sk ! Neidealizuj a nedementi tu s tým, že IGK to neposilní. Vyhodiť električku a nahraďiť autami to je vážny pohľad !
5. Hovado ☺ Neviem ako inak...
6. tak takúto výluku ešte BA nezažila. Ale ak ti to urobí dobre...
7. Napíš jasne v ktorých miestach spravíš vjazdy a môžme pokračovať.
8. centrum je minimálne rovnaký problém ako doprava iných MČ nehovoriac o okolitých obciach. A za 8 - 10 miliárd sa dá v okolí urobiť viac
9. takže nič, že ?
Necpi mi do úst urovňovú električku v Petržalke, nikdy som také nič nenapísal, skôr opak.
A je rozdiel vo vízii. Jednoznačne by som bol za nové trate, nie nahradzovanie - zakopávanie pôvodných.