Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad: Udrzba: v podstate tu bolo povedane vela. Suhlasim s nazorom, ze ludi co si nerobia poriadne svoju robotu, treba vyhodit. Viete si predstavit, ze vas prijimaju do prace s tym, ze tam nebudete nic robit, len tak sa flakat? A ked nieco urobite tak dostanete odmenu? To by som bral aj ja. Plat by mi isiel, a ked by som si chcel privylepsit tak nieco spravim a dostanem odmenu. Treba konecne zaviest system, ze kazdy je zodpovedny za svoju robotu, nie cele kolektivy ale osobna zodpovednost! Skusme si predstavit, ze by niekto odflakol svoju pracu napriklad v Mochovciach. Ale v DPMB sa to da. A o to prave ide, ved ked nico nedotiahnem, nenamazem, neumyjem, tak to nikoho nezabije a tak to budem flakat. Bohuzial, to je postoj vacsiny nasich ludi. Neviem kto vymyslel pomenovaie, ze Slovaci su pracovity narod.
frankie: Aj ja mam fotku 1009, ale je zozadu a dost blbo kontrastna.. Chces ju?
Zacvikari - jazdit v spicke musia. Prave koli tomu, aby sa naucili zvladat ten najsilnejsi napor, aby vedeli behat v silnej doprave s minimalnym meskanim. Nie je to sranda - verte mi. Takze zacvikari v spicke jazdit ROZHODNE musia.
No a k tej poznamke, ze teraz sa nejak vyrojili zacvikari - 🙂 - ano, nedavno sa skoncil kurz. Raz za 1/4 rok vzdy konci kurz a vyroja sa na nejaky cas zacvikari. 😉
K udrzbe:
Ked niekto robi povedzme zamocnika v podniku uz desiatky rokov tak si o nom asi mysim, ze je majster vo svojom obore. Ale ked vidim to co tu je tak sa divim, ze sa ten "majster" neprepadne od hanby pod zem. Ja keby som urobil taku odflaknutu robotu ako podaktori pracovnici, tak by som sa poriadne hanbil. Ako si moze ten clovek dovolit pracu tak odflaknut, ked dobre vie ze sa to da spravit aj poriadne a castokrat to nieje ani take tazke. Voci takym ludom traba tvrde sankcie a nie povedat im, ze ked to spravia lepsie, tak dostanu premie (uz vidim ako by to robili! - nijak). Ved premie dostavaju aj tak!, a tie by som za flakanie strhaval, presne tak, ako sa strhavaju premie vodicom, ktori nevedia jazdit, a ak robia chyby dalej, tak ich vyhodia (ze, Marecek 🙂 ). Iba dielensky su na tom inak. Samozrejme nie vsetci su flakaci a mnoho veci ako napriklad oprava historickych vozov sa nerobi prioritne, robi sa to iba ked je na to cas a toho je malo. Robia to ale naozajstny majstri s nasadenim a elanom. Ked som naposledy videl ako sa robi nasa T2 (trva to sice velmi dlho, ale mozem naozaj potvrdit, ze na tom makaju a ked raz T2 bude hotova, tak bude najlepspu historickou T2 vobec, plne porovnatelnou s prazskou 6002!), tak tym ludom by som osobne dal aj nejake premie navyse, ale odkial vezmem peniaze? Radsej vyhodim tych neschopnych trotlov okolo a zefektivnim tak pracu. A prijmem novych zamestnancov a vyucim ich. Podmienkou je aby mali k tomu vztah, aby to nerobili iba pre to, ze dostanu vyplatu, ale aj preto ze chcu robit poriadne a zalezi im na tom, co robia. Dalej je tu fakt vseobecneho postoja: Idem do Dporavneho podniku, tam je aj tak bordel, tam sa pekne zasijem - ludi s takym postojom vyhodit okamzite a nebrat! Treba brat ludi ktori maju postoj typu: Idem do podniku lebo mi na nom zalezi a chcem aby to vypadalo lepsie. Aj ked z hovna sa bic upliest neda, budem sa snazit. A potom je tu pohlad kriticky: na otazku kde robis povies: v DPB. A potom je reakcia ze ci tu nahodou nesibe (u vacsiny ludi - bohuzial). Ludia na MHD nadavu tolko, ze ak podla nich niekto robiu v podniku, tak je to blbec, lebo to vidia ako "zlu pracu". Kedysi ti, ktori boli v Beuse boli vazeni ludia ale dnes su to "*****i, blbci, hovada" a podbne (citaty nespokojnych cestujucich zachytenych vo vozovh, na zastavkach a inde). A ked vladne taky postoj tak potom co asi robia ti ludia: Kezdy na nich nadava tak ***u na pracu! Ale to nieje riesenie, riesenie je ukazat ze robit vedia, ze vozidlo sa da spravit tak, ze nepojde na poruchu o dva tyzdne, ze kolajnica nepraske nasledkom nekvalitneho zvaru, ze pantograf neodskoci nasledkom zleho vedenia alebo zle nastaveneho pritlaku. A vela veci posobi (najma trat) aj priamo na cestujuceho a ked to v obluku s nim kmaca na strany tam co by asi povedal tratovakom? Asi by ich niekde poslal. A cistota vo vozoch? Drnciace sedadla a oblozenie? Trapi to snad niekoho? Ale malo by, ved na to su ludia ktory to maju dotiahnut.
Ak sa toto zmeni, tak potom som ochotny pracovnikov motivovat aj inak, napriklad roznymi odmenami a podobne. Motivacia nemusi byt vzdy vo forme financii, ale napriklad aj rekreacnymi a kulturnymi podujatiami, ktore by sa dali organizovat. A tak dalej. Niekto tu spomenul ze v Krasnanoch to tiez nie je ukazkovo - samozrejme ze nie, ale pri porovnani s Jurakom to ukazkovo je. Krasnany mozu tiez vela veci zlepsit, ale tie uz viac-menej zavisia na peniazoch a nie na ludoch, kdezto na Juraku sa da zmenit vela veci iba tym, ze vymenis ludi.

ospravedlnujem sa za pouzitie niektorych vyzarov v tomto prispevku.
J - No, chodit do BA pubov, moc rad, ale tomu by nepomohol spolocny listok, tu ide o to, ze SAD nezabezpecuje nocnu primestsku dopravu. Posledne BUSy chodia okolo 23. Ak nestihnes, si v p***. Ak mas moznos ist vlakom, je to zhruba rovnake. A rano, ide prvy vlak okolo patej, tiez aj prvy BUS tak nejak...Teda, mam svoje skusenosti...a to nehovorim o vecernej MHDcke...
Zavedenie premií je dobrá vec, ale postih - ako na to? Navrhoval by som strhnutie premií celému pracovnému kolektívu. Oni si snim už vybavia ako bude robiť. Nebudú predsa kvoli lenivcovi prichádzať o prachy. Tak to robia napr. v Japonsku a majú vysoké pracovné nasadenie. Takisto aby zbytočne neničili a nestrácali pracovný odev, boty a rukavice, dávajú príspevok a zamestnanci si ich kupujú sami. Kto si veci ušetrí dostane prachy preseba.

Ten spoločný lístok no neviem či to je dobrý nápad. Ale nds až do Senca tak to je dobra vec. Na zástavke Draždiak nastúpim a veziem sa až na Slnečné jazerá. Takisto aj ľudia z Pezinka Senca Trnavy by mohli chodiť utrácať do Ba pubov, čo je výhodné.
Ale pekný neporiadok majú aj v Krasnanoch,tie ich opravz,úpravy a údržba električiek je na milú kedveš a o hystorických vozoch aninehovorím!
kockac: s tym ze 2/3 ludi sa iba flaka mas mozno pravdu. Takisto suhlasim s tym ze pre zvysok je to dost demotivujuce, ked maju makat a vsetci okolo sa flakaju. Na to som trosicku pozabudol ked som rozvijal to svoju teoriu. Takze ju trosicku modifikujem. Na zaciatku vyrazit plosne 33-50% ludi (tak ako sa to teraz stalo vo VUB tam vyliali resp. v kratkej dobe vyleju 1/3 ludi). A potom ked budes mat pracechtivych ludi, tak ich musis pozitivne motivovat. Opat zvyraznujem ze lepsie je poskytnut odmenu za dobre odvedenu pracu ako hrozit sankciami (vypoved) v pripade chyb. Samozrejme pokial su dany clovek robi chyby stale tak potom musi odist. Chcem tym povedat ze by nebolo spravne keby vyhodili robotnika preto ze zle dotiahol dve skrutky, ale pokial ich dotahuje zle kazdy den, tak potom uz musi skutocne odist.

Nehovoriac o tom ze ked aspon niekolko ludi zacne robit ozaj poriadne, tak potom niekolkym dalsim bude neprijemne ze sa flakaju ked ini makaju, a tak pocet makajucich ludi sa rozsiri.

d3k0: Na rozne personalne prepojenia existuje jedna moznost, kontrola vonkajsou organizaciou, kt. ma dostatocne dobru reputaciu a preto nebude kryt podvody dpb. Nestalo by jej za to prist o povest kvoli jednemu dpb.

V kazdom pripade moznosti presadit zmenu maju najmati ktori urcuju prudy penazi a teda v sucasnosti najma magistrat, ale tam je taky bordel ze nikoho ani nenapadne ze to co dnes je v dpb nie je normalny stav. Inak cudujem sa ze magistrat nepovedal dpb aby si urobil poriadok, ze potom zvysi dotacie. Ja keby som sedel na magistrate by som to takto urobil.
d3ko: aha, nenapadlo mi, ze sa tu bavime v horizonte 30 rokov. sorry, ze som si to nevsimol, ale mal som pocit, ze to je opat jedna zo sci-fi teorii (co asi aj je). hm... a kto mi povie, ako sa bude riesit doprava v najblizsich piatich rokoch? haaa?

tr3mp: prosim ta, ako si sa k tomu preklikal? lebo ja som to na stranke magistratu hladal ako blby a nenasiel som nic... ale ten projekt je fakticky radikalny, hihi 🙂
KLF> Aj tak nechapem, preco musia zacvikari jazdit v spicke... btw. vsimam, ze prave teraz je obdobie zacvikarov 🙂
Na adrese http://www.bratislava.sk/SAMOSPR/OZNAMY/2002/US-PNABREZIE/UVOD.HTM su graficke navrhy a dokonca aj vizualizacie zony v okoli Sadu. Takze ak si to chcete pozriet a mozno aj pripomienkovat, nemusite uz chodit na magistrat. Z obrazku aj vidno, kade povedie tunel popod nasyp veduci na Novy most (variant 😎.
hroch: Jasne, ze vieme, ze magistrat chce v Petrzke trolejbus - je to aj v rozvojovej mape trolejbusovej dopravy, ktoru tu najdes.

tulenique: Presne tak, keby sa viac v DPB kontrolovalo, bol by v tom aj mensi neporiadok. Predpokladam vsak, ze pri kontrole sa narazi na to, ze kazdy s kazdym je kamarat a jedneho kryje politicka strana X, druheho Y a nic sa s tym robit neda...
KLF #6830: Mozno som zbytocne prisny, ale zacvikari tam so sebou vozia dalsieho cloveka prave preto, aby ich na tie kiksy upozornil a oni ich mohli napravit, nie?
Tulenique #6846: Myslim, ze do "priameho kontaktu so zakaznikom" prichadzaju aj revizori a (mozno v obmedzenej miere, ale predsa) vodici.
Co sa tyka motivacii, myslim, ze v tomto state ma minimalne 65% ludi znacnu nechut k praci. 😞 Ale to neznamena, ze 35% maka ako fretky - totiz (aspon pre mna) je dost demotivujuce vidiet, ze polka kolegov sa flaka a ja by som mal na nich makat a radsej sa k nim pridam. Inymi slovami, podla mojho nazoru, ak mas 2/3 pracovnikov, ktori sa flakaju a vyhodis ich bez toho, aby si nabral novych (usetrene peniaze z casti podelis medzi zvysnu tretinu), produktivita prace Ti neklesne alebo len minimalne.
Hi! I have a few very interesting news about polish busses and trolleybusses Solaris!
MHD Opava bought in factory of Solaris two Solaris Urbino 12 and one ETB Solaris Trollino 12T.
DPO Ostrava bought 6 Solaris Urbino 12 , one Solaris Urbino 15, and one ETB Solaris Trollino 15T.
MHD Ceskie Budejovice bought 2 Solaris Urbino 12.
Hehe.Citat z monologu sofera busu 83 dnes rano na Zochovej ulici: Ty sedlak jeden, kam sa to .... Sk.. sedlak, .... sa vsade.Kto dal tomuto .... vodicak? (censored 🙂 ) Chapem sofera busu, pretoze ten blbec na staruckej skodovke asi prvy krat sedel za volantom a predpisy boli pre neho velkou neznamou.Ale aspon sa ludia trocha pobavili aj ked takmer vsetci preleteli cez predne sklo 🙂
Ked ma nejaka organizacia dobry system kontroly a motivacie, tak stale existuje moznost ze zamestnanec urobi chybu a ta sposobi spolocnosti skodu. Ked pridete do banky a dievcina v prepazke nebude k vam slusna, tak urcite si pokazite dojem o tej banke... Jedna sa teda najma o priamy kontakt so zakaznikom, v pripade dpb toto nie je az take dolezite, lebo priamo kontakt so zakaznikom maju len tetusky v predajni elektriceniek. Preto by dpb mal velmi pouvazovat nad systemom kontroly a motivacie.


V dpb je imho zial systemova chyba. Totiz ak sa nieco vykonava neustale zle (=nekvalitne), tak potom to vyzera na chybu v systeme kontroly a motivovania. A tak mi len ostava suhlasit s Turbom ze treba osviezit vedenie.

Ovsem zo zavadzanim sankcii s Turbom az tak nesuhlasim, pri tom treba byt velmi opatrny. Ja si mysilm ze daleko lepsie je zaviest za kvalitnu pracu premie a ine soc.vyhody. Prostriedky kt. by dpb minul na dodatocne odmeny, by sa mu rychlo vratili ako vysledok kvalitnejsej prace radovych zamestnancov. Zo zamestnancami musis totiz zacat zadobre, lebo ak ich 3/4 vyhadzes tak budes mat fakt velke problemy, lebo nahradit 3/4 pracovnik v priebehu niekolkych mesiacov je velmi narocne. Musis vybrat novych, nie vsetci sa ti osvedia a este ich musis aj zaucat. Vsetko su pre tebe velke naklady, preto treba skusit motivovat pracovnikov sucasnych(aj hrozba straty prace je motivacia, ale imho nie prave idealna, ked je zamestnanec naladeny pozitivne tak podava daleko vyssi vyokn). A az ked zlyhaju vsetky ine moznosti motivacie tak musis zamestnanca vyrazit, musi to byt uplne krajna moznost. Priznavam ze o sposobe vnutornej kontroly v dpb mam zalostne malo informacii, ale zatial mam dojem ze ak tam nejaka funguje, tak este podla principov z roku 1970. Myslim ze dpb by mal vazne vypracovat dajaku koncepciu kontroly a motivacie pracovnikov. To prislusne vzdelany ludia v pohode dokazu a prinieslo by to velku usporu casu, financii a zmensilo by to vyskyt nepredvidatelnych poruch.

takto to teda vidim ja, podla toho co som sa zatial o vedeni ludi a riadeni organizacie naucil v skole.
ked na jesen absolvujem predmet HRM (Human Resource Management), tak budem vediet povedat este viac
Spolocny cestovny listok pre MHD aj SAD...no som zvedavy...
Turbo: Stým DPB a ich dielňami máš pravdu aj ked sa moc nevyznám, ale jedno spozná aj laik. Je tam bordel.

Slováci verzus Česi sme vyriešili aj so zahraničnými kamarátmi z tohto fóra.

Mrakodraby nie sú dôležité pre mesto a jeho rozvoj. Vo Viedni ich tiež nie je veľa.

Na ten projekt sa určite pojdem pozrieť a asi sa aj niekoho kompetentného spýtam, že komu zase preskočilo v bedni. Vyhadzujú peniaze za projekty, ktoré z 70% neprejdú. Ľudia sa ozvú tak ako na Zochovej.

Ferčika nehajte možno nevie kto je to Hatala alebo mu nešla klávesa. :-))
no ahoj deti, len v takuto hlboku nocnu hodinu prihadzujem na citanie clanok zo sme online s nazvom "Ľubo Roman vidí budúcnosť dopravy v Bratislave v nosnom koľajovom systéme" neprinasa sice nic prevratne nove ale aj tak je zaujimavy. adresa je v zahlavi tohto prispevku, tak klik!

mimochodom, lokalpatrioti, zbehnite na magistrat, pozriet sa na projekt rozvoja lokality okolo sadu janka krala (od stareho mosta po krizovatku einsteinova-stara viedenska). vyplodila to jedna brnianska architektonicka spolocnost a je to fakt zaujimave aj z dopravneho hladiska. bratia moravaci sa s projektom popiplali do detailov a nebali sa ani radikalnych zasahov - napriklad vyburat tunel do nasypu pred novym mostom... btw, vedeli ste, ze magistrat chce v petrzalke trolejbus a do tohto projektu to muselo byt zaratane? 🙂

okrem toho je na magistrate vystaveny aj celkom velky model mosta kosicka, len ma stve, ze je tam ukazane iba riesenie na mestskej strane. ako to bude vyzerat na petrzalskej strane asi este nevedia - ale zda sa mi haluzne, ze sa nebude dat odbocit z pristavneho mosta na most kosicka a naopak...
Dlhšie som tu nebol, takže:

K téme Slováci/Česi:
Ohováranie, závisť a vyčítanie histórie nikomu nepomôže. Naopak, treba sa pozrieť ako na tom sme a čo by sme mohli zmeniť. Slováci a Česi žili dlhé roky v spoločnom štáte a ak sa teraz ohovárajú, tak to je smiešne. Vidím to čiste ako vec politickú a ako pár úbohých indivíduí s vyholenými hlavami, ktorí majú dajaké zvrátené predstavy o realite. Ja osobne nič proti Čechom ako národu nemám. A takisto som presvedčený, že radový občan ČR tiež nemá nič proti mne. O tom, že Česi aj Slováci sú kultúrny svedčí to, ako sme sa „rozdelili“. Aj keď to bola vec politická, rozišli sme sa v pokoji, bez násilia a podobných problémov. Naše štáty politicky a ekonomicky úzko spolupracujú. Pre porovnanie sa pozrime do „vyspelého“ Írska, člena EÚ. Kvôli absolútnej tuposti sa tam zabíjajú a majú tam večné nepokoje. A oni nám chcú predpisovať, aký máme byť ak chceme „ísť do Európy“. Ďakujem pekne! Nech si najprv vyriešia ich vlastné problémy. Nepochybujem o tom, že ich ekonomika je lepšia, ale veď tam nemali 40 rokov komunistov! Alebo Palestína, veď to čo je? Síce je to tragické, ale keď je oblasť svätá každému kresťanovi zmietaná nepokojmi, tak to sa potom nečudujem že kresťanstvo je v kríze. To, že na Slovensku a v Čechách niektorý tupci riešia svoje žabomyšie spory tým, že sa navzájom ohovárajú sa mi hnusí a mám o nich istú mienku. Ak tu napíšem, že KAROSA je šrot, tak neohováram Čechov, ale konkrétne výrobky, ktoré neskonštruoval národ, ale dajaká firma. Aj u nás sme mali TAZ a ako dopadli? Skrachovali, veď keď vyrábali zastaralé šmejdy s dizajnom z rokov šesťdesiatych. Ale to isté je ČKD, vyrábali zastaralé šmejdy (či sa nám to páči alebo nie). A KAROSA neskrachovala iba preto, lebo ju riadi Renault. Tak by to malo byť. A medzimestské verzie C9xx sú určite dobré autobusy, iba mestské verzie rady B považujem za šroty najmä vďaka ich výške podlahy, rozmiestnenia sedadiel, dverí a okien. V medzimestskej sfére sú iné požiadavky, preto tam KAROSU plne berem.

K téme Mrakodrapy v BA:
Ak chceme byť moderným hlavným mestom, tak potrebujeme mať aj „skylne“. Ale nesúhlasím s tým, aby sa stavala v historickom jadre mesta, prípadne v jeho blízkosti. Ak chcete postaviť mrakodrap, tak nech sa páči, v Petržalke (samozrejme okrem Sadu Janka Kráľa a starej Petržalky), Dúbravke alebo na vybraných častiach Nového mesta nemám námietky. Ale projekty výškových budov na nábreží, obchodnej ulici (pamätáte sa na návrh 22 - poschodového domu???) a podobné odmietam. BA má byť mestom moderným, ale so svojou vlastnou históriou a nenarušenými pamiatkami. Rušivo môže pôsobiť okrem dopravy, špiny, hluku a podobne aj nevhodne postavaná výšková budova. Preto treba postupovať pri takýchto projektoch s citom.

K téme ÚD JD SK:
V rámci oslavy 10 rokov T6A5 v BA sme mali možnosť pozrieť sa aj do našich dielní v areáli Jurajov dvor. A tu mám ihneď pár zlepšovákov, ktoré by som aplikoval nie iba na ústredné dielna, ale na celú prevádzku električiek na Juráku:
1. Vyhodiť riaditeľa, ktorý to celé má na starosti.
2. Nahradiť ho človekom z praxe, ktorý sa do toho vyzná, napríklad Bigmacom (pozná situáciu v podniku, vyzná sa vo vozoch, pozná na ľudí z údržby).
3. Za odfláknutú robotu zaviesť nasledovné sankcie:
a) Prvý krát po***.
b) Druhý krát veľký po*** a strhnutie prémií za jeden týždeň.
c) Tretí krát veľký po*** a strhnutie prémií na obdobie troch mesiacov.
d) Ak sa práca odflákne aj štvrtý krát, tak veľký po*** a vyhodenie behom jednej hodiny.
Tieto opatrenia sa budú týkať iba odfláknutej roboty (nedotiahnuté skrutky, zle previnuté trakčné motory, zle nastavené vozy po SP a VP, etc...), nebudú sa počítať poruchy spôsobené nedostatkom náhradných dielov (dverové pohony a pod.)
4. Síce takto odídu asi 3/4 pracovníkov, ale zostávajúci budú aspoň mať lepšie pracovné prostredie.

Takéto sankcie by som zaviedol aj u TRABUSTOV a VRBUSTOV. Praskajúce zvary? Zlá geometria trate? Osové nerovnosti? Kto to zváral? Po***! Alebo mäkká sieť? Vypadávajúce úseky? Prerážajúce izolátory? Odskakujúce pantografy? Ťahanie oblúkov? Kto to robil? Po***! A podobne. Aj vodičov so zlou technikou jazdy! Radový človek si ani neuvedomuje ako nesprávna technika jazdy pôsobí na opotrebovanie výzbroje, motorov, etc... Chyba ako taká sa nedá zvaliť na magistrát, alebo ÚD, alebo Trabustov a vrbustov, ale na konkrétnych ľudí! A tých treba systematicky eliminovať. A začal by som tam, kde sa rozhoduje o financiách, lebo na nich všetko závisí - na Magistráte. Potom u jednotlivých prevádzok a ďalej. Netvrdím že nemáme prevádzky kde sa na poruchy odstavujú skoro iba také vozy, na ktorých sa likvidujú následky vandalizmu (Krasňany). Poriadok musí byť všade.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.