1 mechanicke urcite nie
2 samozrejme elektronicke. to ze na slovensku je deformovane myslenie (a nie len na slovensku) je mozno fakt. Ked niekomu poviem, ze ma platit za listok do kina, tak je to vporiadku. A ked niekomu poviem, ze by mal platit za prejazd cestou? kde je rozdiel - obe je sluzba, ma nejake naklady, a mala by mat nejaku cenu. Samozrejme, ze ak tu bolo desiatky rokov pouzitie cesty zadarmo, zmena bude neprijemna a kruta, ale navrati trhovy a prirodzeny stav veci - kde je hromadna doprava efektivnejsia, lacnejsia a vo vyhode. Mimochodom myta boli zname a vyuzivane od cias Rimonov, az po nedavne casy o com jasne svedcia nazvy ako "trnavske myto", "racianske myto", "suche myto"... cesty zadarmo je nezmysel, v rozpore s trhom, ktory deformuje dopravu v prospech IAD a ktory tu zaviedli nejaky socialisti po druhej svetovej vojne... je to katastrofa, ktora sposobuje rozmach IAD a najlepsie to vidno v USA, kde nemaju ani spotrebnu dan na paliva vo vyske, ktora by to aspon ciastocne kompenzovala.
3 pokial ide o chodnik, nevsimol som si este ZAPCHY NA CHODNIKOCH. Ak sa zacnu tvorit, tak treba zacat uvazovat nad spoplatnenim chodnikov. Co som si vsimol su iba nelegalne a zadarmo parkujuce IAD na chodnikoch ☠ ! Zapch na cestach su znak, ze dopyt vysoko prevysuje ponuku, a treba to riesit - treba stavat nove cesty a zaroven znizit zapchy - a obe spravodlivo riesi spoplatnenie daneho useku - poplatok znizi zapchu a navrati plynulost - a zaroven vytvori zdroje na stavbu, priamo a len od uzivatelov, ktori ju potrebuju. Pokial by na cestach neboli zapchy, tak netreba nic nove stavat a tak netreba nic spoplatnovat - alebo ked, tak len na urovni, ktoru treba na udzbu.
a to si sa chcel pred 15 minútami so mnou stretnúť a diskutovať ! Jéééééé.
Keď niečo tvrdím, tak to tvrdím na základe niečoho.
Poviem ti jednu vec - som vždy krok pred Tebou a v diskusii a argumentácii ma vždy doháňaš. Copy - Paste.
pozoooor. Spoplatniť môžeš len niektoré úseky. A čo tá patrónka ? Koľko má napojení a odpojení ? Spoplatňujú sa diaľnice od rampy k rampe a centrá miest, nie bežné mestské (aj keď preťažené) komunikácie.
k tym mytam na uzloch...
1) ak budu mechanicke, za co, ako ich postavas
1a) potom sa stanu uzlami aj mimo spicky, lebo by boli kolony
2) ak elektronicke, kto si to zoberie na zodpovednost... skus pred 300 000 sofermi povedat, ze spoplatnujes cestu... nedozijes sa dalsieho dna
3) podla tvojho uvazovania o verejnych priestoroch by mal mat kazdy chodnik rampu a pustit ta az ked tam vhodis 10korunu... vecer 15sk a v cene mas aj osvetlenie... za prechod pre chodcov by si mal tiez platit... aby sa pokryli naklady za malovanie...
pochop ze su veci, ktore sa spoplatnit jednoducho nedaju...
Pozri si svoje prispevky dozadu... tak pol roka. Ano - mal si konflikt s mnoho ludmi odtialto. A vravim - zas ja si tu pisem, alebo som v inom kontakte s viac ludmi aj mimo toto forum a zdielaju moj nazor, tak neviem. Ale to je jedno. Aby si zas netvrdil, ze sa dakym ohanam. Lebo sopmenut nejake meno je u Teba ohananie sa.
Si lamer... zjavne mas problemy sam so sebou... mozno s rodinou ? Fakt nemienim s Tebou o nicom serioznom diskutovat, s tym nerataj a tieto momotiny si tu mozme pisat aj nadalej ak ta to naplna. Ale myslim, ze tym spamujeme forum, ale ako chces.
Rozhodne necakaj, ze s tebou budem viezt nejaku plodnu diskusiu. To sa s tebou ani neda... A zmen si nick na Homimo (HOvno MIsto MOzgu). ?
#67647 #65707
z dispatchera #47575
Len mi z toho vychádza, že pokiaľ niekoho spomínaš tak často, že ťa to asi muselo svrbieť....
Duševne slabý ? A to je ako výhoda, či to nejak konkrétnejšie súvisí s témou ?
presne tak, treba zacat postupne - prevy krok nie je vstup sukromnych investorov, ale spoplatnenie usekov postavenych statom, s tak nastavenou cenou (postupne) aby pokryla naklady. Moze sa zacat napriklad spoplatenim usekov kde sa tvoria zapchy (teda logicky tam kde najviac dopyt prevysuje ponuku) - tym sa zaroven znizia tie zapchy, lebo si to ludia rozmyslia, ci budu platit 20 korun za prejazd patrkonky, alebo pojdu autobusom, a zaroven sa tym ziskaju peniaze na nove dopravne stavby - je to vynikajuce riesenie - znizi zapchy a zaroven vytvori zdroje, ktore by pochadzali z IAD a teda je to spravodlive a nie deformacne dotovanie, ktore znevyhodnuje MHD.
konflikt ? V rámci slušnej diskusie, ktorá neskončí hlúpymi verbálnymi útokmi na osobu a rodinných príslušníkov ?
Kto Ti na to dáva právo ?
BTW: aj my dvaja sme boli schopný prehodiť pár rozumných slov, pokiaľ sa neobjavil zásadný názorový rozpor. A ako vidíš, sme schopní komunikácie naďalej. ☺
no, ale pokial nebudu dopravne stavby trhovo spoplatnene, doplaca na to MHD. Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby, co moze tvorit vacsie naklady nez na pohonne hmoty (napriklad JEDEN PREJAZD mostom apollo ma naklady 15 KORUN!!!). Uzivatel IAD dostane pri kazdej ceste do prace zadarmo sluzby v hodnote niekolko desiatok az sto korun, pri dlhsej ceste aj stovky korun. Uzivatel MHD dostane aj s dotaciami daleko menej, kedze jeden autobus vyuzije cestu daleko menej v prepocte na jednu dopravenu osobu, a elektricky a vlaky, no tak tie absolutne nic.
áno, tie dva výstižné, boli adresované Tebe. Krásne počiny. Zle som sa ráno v sobotu vyspal a nechal som sa vyprovokovať - ostatne iné si nechcel dosiahnuť, ale páčilo sa mi ako som ti ležal v žalúdku ? d3k0vi som sa cez mail za svoj počin ospravedlnil.
sakra ! Na vstup súkromných investorov do verejných stavieb treba skúsenosti a určitý vývoj. Neporovnávaj diametrálne odlišný systém fungovania ekonomiky ! Jasné, že to bude aj u nás, ale všetko je potrebné zvažovať - a učiť sa to robiť. Inak to budú ďalšie a ďalšie tunely a dopadne to zle.
To tak skoro nemôžeš (nielen) od Slovenských pomerov vyžadovať !
Prave som si pozrel dozadu tvoje prispevky... ty si tu mal konflikt skoro s kazdym. Ze neviem argumentovat - Ok - tvoj nazor. Zvyknem sa s ludmi bavit na urovni na akej ich mam. ? ?
Ja netrdim, ze stavby ako apollo, sitiny, einsteinova nemali stat, ale mali by byt podla mna trhovo spoplatnene. Mohli sa trebars aj stavat zo sukromnych zdrojov. V NY je napriklad tunel medzi Manhattanom a Staten Island spoplatneny a ziskovi (splaca si svoje naklady na stavbu) - a je to jedna z mala naozaj 8 prudovej cesty, ostatne, vacsina je uzke 4 prudove (2 v jednom smere) na Manhattane...
1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF
Ale ukaz mi, kde som pisal, ze sa chcem s Tebou stretnut.