To je skoro argumentáciu typu: Ja nemám nikoho z rodiny v domove dôchodcov/detskom domove/ nemocnici, prečo by to mal štát dotovať.
A keby aj ten kolaps nastal, tak čo, aspoň by ľudia začali cestovať MHD.
Re #67779 eripmav: A rovnako treba deliť peniaze na investície do stavieb pre VHD a IAD 60:40.
Strašné bláboly. To si kde zobral, že bohatší platí vačšie dane ? Btw. Čo sú väčšie dane ? Daň má veľkosti konfekčné 44-46 alebo jednoduché S, M, L, XL, XXL ?
ja zas nevidim dovod preco by ludia co chodia autami platit ostatnym.. treba si uvedomit ze ty co chodia autami su vacsinou ty bohatsi a platia vacsie dane, takze sa treba zamysliet kto na tu cestu prispel viac.. pokial sa BA nezbavi tych prepchatych ciest co su teraz tak sa proste nemozu stavat dalsie BUS pruhy pretoze to sposobi uplny kolaps..
""radsej budem cestovat MHD pomaly ako by som mal cestovat rychlo na ukor inych, lebo na rozdiel od niektorych ludi viem ze nie som jediny na svete.."" Tak to je dobra KRAVINA - uvedom si, ze 60% ludi CESTUJE DO PRACE VYUZITIM MHD!!! Takze ak mame cestu (zaplatenu danovymi poplatniikmi) siroku 2 jazdne pruhy, tak mininalne jeden cely jazdny pruh (co je len 50%, nie 60%) by mal byt vyhradeny pre MHD. Takze "na ukor inych" tu jazdi niekto iny - su to prave ti ludia v autach. MHD by malo mat priestor na uliciach, ktori zodpoveda podielu prepravenych osob! Pokial sa do zabraneho priestoru zarata aj PARKOVACIE MIESTA a porovna sa so zabratim priestorom zastavok (tak IAD zabera castokrat aj sirku troch jazdnych pruhov)... Myslim ze jedine co navrati ludi do MHD je prave adekvatne a SPRAVODLIVE rozdelenie vyuzivania verejnych priestranstiev - ulic - kde to ide urobit bus pruh, cyklus na krizovatke taky - ze MHD prevezie 60% ludi, tak nech ma 60% volnu krizovatku, parkovanie len tam kde je to dovolene a za adekvatne peniaze (nie - 10 korun na hodinu nie je adekvatne, alebo dokonca zadarmo na chodnikoch, parkoch, v krizovatkach...)
OK, tak čo potom máme rozoberať? To, prečo spoj linky 78 o 15:03 nenadväzuje na linku 63? Nemá väčší zmysel venovať sa koncepčným otázkam ako prkotinám?
O preferencii budeme písať dovtedy, kým ju nesprevádzkujú. Lebo veľa z nás si tu dobre pamätá reči o tom, ako musia byť križovatky na Karloveskej radiále svetelné, aby sa mohla urobiť preferencia električiek - hardware sa nakúpil za pomerne veľké peniaze (fobust by možno vedel presné čísla) a teraz sa máme zmieriť s tým, že niekto k tomu hardvéru nevie spraviť softvér? Tak ale potom načo sa ten hardvér kupoval? Prepáč, ale mne to pripadá ako podvod na občanoch tohto mesta. Štyri roky nám niekto predostiera to, že míňa peniaze, aby zrýchlil (resp. aspoň nespomalil) električku a výsledkom je pridanie 29 minút v celej sieti... Nuž ale takí sú Slováci - ozvú sa raz, nič sa nedeje, ozvú sa desaťkrát s rovnakým výsledkom, tak to napokon vzdajú - a tak si s nimi politici a úradníci môžu mávať ako sa im zapáči...
Lenze su ludia, ktory byvaju na druhom konci mesta.. a ok, ja nazor nikomu neberiem, mame tu slobodu prejavu, ale musite o tom donekonecna pisat ako keby to bolo horsie nez Fico?
Ale omieľame tu stále bus pruhy, alebo preferenciu elín? user asi myslel to... Ak by sa zrýchlili autobusy tým, že by boli BUS pruhy, bola by kratšia doba ich obehu, a teda by ich bolo treba menej na linkách = menšie náklady na kúpu nových vozidiel, ich prevádzky a na mzdy pre vodiča.
Alebo iný uhol pohľadu - povedzme, že by sa časť cestujúcich presunula z áut do autobusov - počet vozidiel by sa ani napriek BUS pruhom nezmenil, ale jazdili by častejšie, teda by ponúkli väčšiu kapacitu. Zmenšili by sa problémy s parkovaním v meste, alebo aspoň by sa už nezhoršovali.
Ja osobne nič proti autám nemám (veď aj auto mám) pokiaľ sa využívajú rozumne. Ale naozaj nepovažujem za rozumné to, že ráno výjdem pred panelák, na chodníku si vyzdvihnem auto, pri výjazde zahromžím na tých hrozných chodcov, ktorí mi (ktovie prečo) nechcú uhnúť z chodníka, následne cestou do mesta 15 minút postojím v zápche, potom víťazoslávne zaparkujem kdesi na trávniku, lebo už inde miesto nie je. V práci potrebujem ísť niečo vybaviť na Obchodnú, tak si zoberiem pre zmenu služobné auto a zaparkujem rovno na pešej zóne - veď chodci tú pol hodinku vydržia obchádzať moje auto. Cestou späť ešte predbehnem električku stojacu na zastávke - veď čas sú predsa peniaze a ja 30 sekúnd navyše nemám. Po práci idem na druhý koniec mesta do nejakého hypermarketu, lebo práve tam je to podľa mňa najlacnejšie (na cenu benzínu nehľadím). Idem tam síce 3/4 hodinu v zápche a 3/4 späť, ale to nevadí. Večer sa vrátim domov, pričom keďže už aj to "moje" miesto na chodníku niekto obsadil, zaparkujem rovno v križovatke na priechode pre chodcov, ktorý už 10 rokov nikto neobnovil a pamätajú si ho už len pamätníci. Niektorým sa to môže zdať pritiahnuté za vlasy, ale ak by som chcel, za chvíľu by som nafotil vodičov, ktorí robia presne toto. Ani MHD nie je všemocná a myslím, že nikomu tu nejde o to, aby ľudia zahodili autá do šrotu a vozili sa len MHD. Skôr ide o to zlepšiť MHD natoľko, aby cestovanie ňou bolo prinajlepšom také výhodné ako cestovanie autom. Tým myslím, aby bola cesta MHD rýchlejšia, lacnejšia a menej stresujúcejšia ako cesta autom. A to žiaľ nie je a všetko nasvedčuje tomu, že ani tak skoro nebude.
Tak opäť k tomu BUS pruhu na Molecovej... Mohli by ste niekto, kto tade chodíte, napísať, po nedávnych zmenách v organizácii dopravy, koľko semafórových cyklov prestojí "duobus" v čakaní na križovatke Molecova/Karloveská?
Podľa informácií, čo písal Milan Vajda na bratislava.sk, ten BUS pruh chceli spraviť, ale potrebovali si overiť, či nie sú niekde rezervované parkovacie miesta, ktoré by sa najprv museli vysporiadať.
Re: #67769 samuliak: IAD nikdy nebude mať "dostatok" kapacity, aj keby niekde boli štyri pruhy v jednom smere, o pár rokov by tam boli zápchy. Preto treba pre MHD robiť vyhradené pruhy, a pre IAD obmedzovať priestor.
preferencia elektriciek nemusi znamenat spomalenie aut - len sa trosku pozri na to kolko x ma vdaka pevnym signalom elektricka volno aj vtedy ked tam nie je a zbytocne tym brzdi auta. taktiez neviem preco ti vadi ze sa autor clanku len dozaduje sfunkcnenia zariadeni ktore tam siemens nainstaloval a zaplatili sme ich zo svojich dani. tebe to akoze nevadi ze su tam indukcne slucky a snimace ktore su ale zbytocne? a este jedna vec. pekne krasne sa rano postav na molecovu a zrataj priemerny pocet ludi sediacich v osobnych autach. dnes som naratal 1.5 cloveka takze kolko ludi potom na ukor kolkych by bolo preferovanych?
Na margo dnesnich dvoch clankov - mozte uz prestat nekonecnymi recami o vasich problemoch s autami? Preferencia elektriciek sa mozno este da ale BUS pruhy sice zrychlia autobusy, ale pri ostatnych prostriedkoch (teda pri autach) vzniknu nekonecne zapchy cim sa predlzi ich jazdna doba, do tychto zapch zapadnu busy na na miestach kde BUS pruh nie je, a ked uz sme pri tej ekologii, cim dlhsie bude auto stat v zapche tym viac vyfukovych plynov uvolni a tym sa ovzdusie viac kazi.. a ak si niekto mysli ze to, ze tym ze necha auta v zapche "zpropaguje" MHD tak sa velmi myli, dosiahne tym akurat tak o 4 nehody denne viac (ktore opat raz spomalia aj MHD).. osobne pouzivam 85% MHD a 5% auto ale aj tak radsej budem cestovat MHD pomaly ako by som mal cestovat rychlo na ukor inych, lebo na rozdiel od niektorych ludi viem ze nie som jediny na svete..
Nejaká významná osobnosť, ktorá má priezvisko podľa toho stromu... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0
O preferencii budeme písať dovtedy, kým ju nesprevádzkujú. Lebo veľa z nás si tu dobre pamätá reči o tom, ako musia byť križovatky na Karloveskej radiále svetelné, aby sa mohla urobiť preferencia električiek - hardware sa nakúpil za pomerne veľké peniaze (fobust by možno vedel presné čísla) a teraz sa máme zmieriť s tým, že niekto k tomu hardvéru nevie spraviť softvér? Tak ale potom načo sa ten hardvér kupoval? Prepáč, ale mne to pripadá ako podvod na občanoch tohto mesta. Štyri roky nám niekto predostiera to, že míňa peniaze, aby zrýchlil (resp. aspoň nespomalil) električku a výsledkom je pridanie 29 minút v celej sieti... Nuž ale takí sú Slováci - ozvú sa raz, nič sa nedeje, ozvú sa desaťkrát s rovnakým výsledkom, tak to napokon vzdajú - a tak si s nimi politici a úradníci môžu mávať ako sa im zapáči...