Lenze su ludia, ktory byvaju na druhom konci mesta.. a ok, ja nazor nikomu neberiem, mame tu slobodu prejavu, ale musite o tom donekonecna pisat ako keby to bolo horsie nez Fico?
Ale omieľame tu stále bus pruhy, alebo preferenciu elín? user asi myslel to... Ak by sa zrýchlili autobusy tým, že by boli BUS pruhy, bola by kratšia doba ich obehu, a teda by ich bolo treba menej na linkách = menšie náklady na kúpu nových vozidiel, ich prevádzky a na mzdy pre vodiča.
Alebo iný uhol pohľadu - povedzme, že by sa časť cestujúcich presunula z áut do autobusov - počet vozidiel by sa ani napriek BUS pruhom nezmenil, ale jazdili by častejšie, teda by ponúkli väčšiu kapacitu. Zmenšili by sa problémy s parkovaním v meste, alebo aspoň by sa už nezhoršovali.
Ja osobne nič proti autám nemám (veď aj auto mám) pokiaľ sa využívajú rozumne. Ale naozaj nepovažujem za rozumné to, že ráno výjdem pred panelák, na chodníku si vyzdvihnem auto, pri výjazde zahromžím na tých hrozných chodcov, ktorí mi (ktovie prečo) nechcú uhnúť z chodníka, následne cestou do mesta 15 minút postojím v zápche, potom víťazoslávne zaparkujem kdesi na trávniku, lebo už inde miesto nie je. V práci potrebujem ísť niečo vybaviť na Obchodnú, tak si zoberiem pre zmenu služobné auto a zaparkujem rovno na pešej zóne - veď chodci tú pol hodinku vydržia obchádzať moje auto. Cestou späť ešte predbehnem električku stojacu na zastávke - veď čas sú predsa peniaze a ja 30 sekúnd navyše nemám. Po práci idem na druhý koniec mesta do nejakého hypermarketu, lebo práve tam je to podľa mňa najlacnejšie (na cenu benzínu nehľadím). Idem tam síce 3/4 hodinu v zápche a 3/4 späť, ale to nevadí. Večer sa vrátim domov, pričom keďže už aj to "moje" miesto na chodníku niekto obsadil, zaparkujem rovno v križovatke na priechode pre chodcov, ktorý už 10 rokov nikto neobnovil a pamätajú si ho už len pamätníci. Niektorým sa to môže zdať pritiahnuté za vlasy, ale ak by som chcel, za chvíľu by som nafotil vodičov, ktorí robia presne toto. Ani MHD nie je všemocná a myslím, že nikomu tu nejde o to, aby ľudia zahodili autá do šrotu a vozili sa len MHD. Skôr ide o to zlepšiť MHD natoľko, aby cestovanie ňou bolo prinajlepšom také výhodné ako cestovanie autom. Tým myslím, aby bola cesta MHD rýchlejšia, lacnejšia a menej stresujúcejšia ako cesta autom. A to žiaľ nie je a všetko nasvedčuje tomu, že ani tak skoro nebude.
Tak opäť k tomu BUS pruhu na Molecovej... Mohli by ste niekto, kto tade chodíte, napísať, po nedávnych zmenách v organizácii dopravy, koľko semafórových cyklov prestojí "duobus" v čakaní na križovatke Molecova/Karloveská?
Podľa informácií, čo písal Milan Vajda na bratislava.sk, ten BUS pruh chceli spraviť, ale potrebovali si overiť, či nie sú niekde rezervované parkovacie miesta, ktoré by sa najprv museli vysporiadať.
Re: #67769 samuliak: IAD nikdy nebude mať "dostatok" kapacity, aj keby niekde boli štyri pruhy v jednom smere, o pár rokov by tam boli zápchy. Preto treba pre MHD robiť vyhradené pruhy, a pre IAD obmedzovať priestor.
preferencia elektriciek nemusi znamenat spomalenie aut - len sa trosku pozri na to kolko x ma vdaka pevnym signalom elektricka volno aj vtedy ked tam nie je a zbytocne tym brzdi auta. taktiez neviem preco ti vadi ze sa autor clanku len dozaduje sfunkcnenia zariadeni ktore tam siemens nainstaloval a zaplatili sme ich zo svojich dani. tebe to akoze nevadi ze su tam indukcne slucky a snimace ktore su ale zbytocne? a este jedna vec. pekne krasne sa rano postav na molecovu a zrataj priemerny pocet ludi sediacich v osobnych autach. dnes som naratal 1.5 cloveka takze kolko ludi potom na ukor kolkych by bolo preferovanych?
Na margo dnesnich dvoch clankov - mozte uz prestat nekonecnymi recami o vasich problemoch s autami? Preferencia elektriciek sa mozno este da ale BUS pruhy sice zrychlia autobusy, ale pri ostatnych prostriedkoch (teda pri autach) vzniknu nekonecne zapchy cim sa predlzi ich jazdna doba, do tychto zapch zapadnu busy na na miestach kde BUS pruh nie je, a ked uz sme pri tej ekologii, cim dlhsie bude auto stat v zapche tym viac vyfukovych plynov uvolni a tym sa ovzdusie viac kazi.. a ak si niekto mysli ze to, ze tym ze necha auta v zapche "zpropaguje" MHD tak sa velmi myli, dosiahne tym akurat tak o 4 nehody denne viac (ktore opat raz spomalia aj MHD).. osobne pouzivam 85% MHD a 5% auto ale aj tak radsej budem cestovat MHD pomaly ako by som mal cestovat rychlo na ukor inych, lebo na rozdiel od niektorych ludi viem ze nie som jediny na svete..
No rozhodne som sa nou z Janotovej dostal pod Novy Most rychlejsie ako keby som isiel na Molecovu a odtial elektrickou.. V pondelok pred 7:00 velka zapcha este nebola ?
Ak ste si este nevyskusali novu trasu L51 tak doporucujem.To otacanie k Tehelnej a znova pokracovanie k Trnavskemu mytu a naspat znova k Tehelnej a pokracovanie na Nobelovu musela vymisliet fakt mudra hlava. Tie povodne zastavky su od novych vzdialene max.20m. . Za chvilu budu komunalne volby a v Novom Meste je trochu postarsie obyvatelstvo ,ze by to bol ten dovod?
Taka pripomienka k sekcii Trasy liniek - bolo by fajn vyznacit 133-ku ako expresnu linku pretoze v useku Molecova - Novy Most nestoji vsade... mimochodom, minule som nou isiel a musim povedat ze je to velmi podarena linka
Tak pozerám Ba topografický lexikon: Čremchová, pomenovanie od r. 1945, podľa druhu listnatého stromu čremcha rastúceho pri potokoch a kvitnúceho bohato bielymi kvetmi.
??? Mozno kvoli semaforom - tento smer nebol zapojeny v signalizacii, asi aby fakt neblokoval celu krizovatku, ked tam pravidelne nic nejazdilo. Ale teraz (a myslim si, ze aj vtedy) by to slo spravit na dopyt elektricky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF