Sľuby v prachu
Na Karloveskej ulici pri bývalej Riviére sa tvoria predlhé kolóny električiek. Semafor v každom cykle prepustí iba jedinú, ostatné musia trpezlivo čakať ďalšie „kolá". Z dispečingu Dopravného podniku pravidelne vyzývajú svojich šoférov, aby radšej z konečných zastávok odchádzali skôr, nech sa vozidlá do iných častí metropoly nedostávajú s neúnosným meškaním... Jój, bolo že to pred vyše rokom rečí, ako mesto „čoskoro" zabezpečí pre električky tzv. preferenciu, rozumej, dostanú v premávke prednosť pred inou dopravou. Práve karlovoveská radiála mala byť prvá. Komplet vybavená potrebnými kamerami, opto- či laserovými snímačmi, farebnými gombíkmi... priam ako z finálovej scény kultového filmu Marečku, podejte mi pero. Žiaľ, zavedenie „električkovej automatiky" uviazlo. Pôvodné sľuby s výhľadovými termínmi vystriedalo neurčité „dúfanie", že preferencia hádam raz bude...
Autor: Soňa Pacherová http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Abratislavao&c=bratislavao_1_5
A, B, C, D je kvôli tomu, keď sú výhybky blízko seba, aby sa neprehodili všetky, ale aby sa dala odlíšiť len tá ktorú chceš. Čísla výhybiek sú niečo iné, sú aj pri trolejbusových aj pri električkových, ale s A, B, C, D nemajú nič spoločné..
Ináč, ak sme pri tom územnom pláne, tak sa opýtam: Plánuje sa ešte predĺženie električkových tratí do DNV a k ŽST Vajnory. Ak áno, kedy asi? Dobre, viem, že už aj to bude veľkým úspechom a pokrokom, ak sa vybuduje petržalská električka. ?
1. ad Andy: aj na elektrinu, akurát by si ju museli samé vyrábať, alebo mať akumulátory, alebo by sa taká laminátka musela na Predmestí poriadne rozbehnúť ?
Alebo by to šlo aj na paru ...
2. Áno, načo by bola stanica, na ktorú by vlaky nepremávali?
Ale vážne: vlaky sem premávali od 27.9.1840, osobná doprava bola zastavená v roku 1985 (?).
3. Vzhľadom na to, že nejaké naozaj obsažné materiály o konkrétnych oficiálnych cieľoch BID neexistujú, tak ťažko povedať.
Tá mapa rozvoja električiek je kreslená na základe textovej časti jedného variantu konceptu územného plánu. V súčasnosti sme už vo fáze schvaľovaniu návrhu ÚP a tam už návrh na zrušenie trate na Hlavnú stanicu nie je.
Podľa pôvodnej koncepcie (tak zo 70. rokov) je vlastne trať po Štefaničovej a I. Karvaša len preložkou pôvodnej trate po Štefánikovej ulici, ktorá sa prelínala s trasou metra. Škoda, že sa táto výstavba neoneskorila o 12-15 rokov, mohli sme mať zachovanú za súčasných podmienok lepšiu trať po Štefánikovej. ?
Už som si dávno všimol, že pri električkových výhybkách pod svetelným označníkom, ktorý ukazuje nastavený smer, býva nejaké číslo. Dobre si myslím, že je to číslo výhybky?
V prípade trolejbusových výhybiek tam bývajú písmená A, B alebo C. Čo to znamenajú?
1. Áno, niekedy okolo 2003 tam aj vybudovali nástupný ostrovček, vlaky tam môžu len na naftu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami