Hm, pojem inflace ti nic neříká? V tom případě se dá taky tvrdit, že nejlevnější tramvaj v Bratislavě byla ta první- 10 000 K/kus už jste od roku 1895 nikdy nedosáhli ?
Inak tá 13 môže slúžit pre turistov, ako vyhliadková linka ? ale keby išla z obchodnej cez tunel a pod Nový most, myslím, že by to bolo lepšie ?
A k tej klíme, načo bude vo vozidlách pre cestujúcich ? na tých pár dní do roka je to zbytočný luxus pre Bratislavu ... stačilo, kedy sa dalo otvoriť každé okno vo vozidlách... A aj keby tam už bola klíma, tak by musela ísť na plný výkon, kedže pri otváraní dverí by sa vo vozidle oteplilo... radšej nech sa zmodernizuje nejaký autobus ?
Ďakujem za informáciu, fakt som si myslel že DPB snáď nikdy tie výhybky neopraví. Na mieste však teda naozaj stojí otázka ich modernizácie. Neviem, v akých cenových reláciach sa takáto modernizácia môže pohybovať, ale snáď by to Dopravný podnik nezabilo. Zvlášť pri pomerne častom využívaní tohto úseku a s ním spojených výhybiek. Jedná sa síce o úsek, ktorý sa často využíva práve pri výlukách, ale za nevyužitý by som ho práve nepovažoval..
Nie, zachádzku nemala. Asi som sa zle vyjadril. Len som mal na mysli, nedostatočne vypracovaný grafikon, resp. zle nastavené semafóry, keďže sa veľakrát stalo, že napr. spoj zo Šafárikovho nám. o 08:20 prišiel až o 08:26. Nebolo to vždy, ale stalo sa to neraz. Myslím, že vyše 40-minútová trasa nesie zo sebou časté riziká meškania. Pri takmer kompletne zrekonštruovanej trase z centra mesta až na Hlavnú stanicu je električka rýchlejšia. Pamätám si na úsek Radlinského, kde boli kolaje v takom stave, že museli tadial spoje jazdiť len 20 km/hod. L 1 tadial samozrejme tiež chodila, ale ten časový sklz už nedohnala...
ako uz bolo spomenute 2,5 miliardy v cenach rokov 70tych je kusok ine.
vtedy aj benzin stal 90 halierov liter.
v bratislave bude vobec uspech ak sa do roku 2010 zacne, opakujem zacne, nie ze dokonci, aspon ta zbastardena petrzalska radiala s urovnovym krizovanim.
a aj to je optimizmus, lebo fico v ramci vyrovnavania rozdielov regionov neda bratislave moc dychat. vsak ani volicov tam nema, tak preco by tam zo statu nieco posuval, ze ano .....
Upresním, že tie dve výhybky pred Justičákom nie sú pokazené, ale jednoducho sa musia vždy prestavovať ručne, keďže nedisponujú elektrickým prestavníkom, ako ostatné. Tamtá spojka z Odborárskeho nám. na Vazovovu totiž je a vždy bude len manipulačná, takže tie dve výhybky sa bežne neprestavujú, len pri výlukách, ktorých bolo v poslednom čase viac než dosť. To však asi ešte nie je dostatočný dôvod na domontovanie elektrických prestavníkov.
Akú "zbytočnú zachádzku" mala jednotka, a trinástka ju nemá? A meškanie nie je vina trasy linky, ale skôr jazdných dôb.. Keď budú zlé na 13ke, tá bude meškať tiež..
Nightlight: Problém som videl hlavne v mnohých, väčšinou zle nastavených semafóroch na ceste z Dúbravky do mesta. Neviem, či meškali všetky spoje, ale tie doobedňajšie pravidelne. Myslím si, že čas ešte ukáže, či L 13 má v Bratislave svoje miesto. Ja myslím, že áno, hlavne pokiaľ pôjde po súčasnej trase a nie cez Vazovovu ako tomu bolo na jar tohto roku. Chápem, že opravy Obchodnej boli nutné, ale to cestovanie bolo hrozne zdĺhavé. A tá večne pokazená výhybka pred Justičákom v smere z mesta na Vazovovu ma rozčuľovala. Ale hlavne tí neukáznení ľudia, čo vystupovali na mieste, kde nemali. Chudáci vodiči, mali trpezlivosť...
Pokiaľ mešká iba konkrétny spoj, tak to môže byť problém. Pokiaľ meškali všetky spoje na L1, rtak ti to môže byť jedno, lebo interval je dodržaný. Ale podľa mojich osobných skúseností na L1 nedochádzalo k veľkým meškaniam.
AAA: Chápem, že linka 1 bola racionálna a že sa jej 13-ka nemôže po tejto stránke vyrovnať. Ale myslim, že spolu s L 13 prichadza aj kusok inteligentnejsieho cestovania. Vyuzival som L 1 dosť často, ale jej najväčšou nevýhodou bolo hlavne časté meškanie a preplnenosť vozidla. Možno do toho až tak nevidím, ale L 13 mi pripadá fajn aj z hľadiska prepravy turistov z Hlavnej stanice do centra mesta a opačne bez zbytočných zachádzok a v relatívnom pohodlí. Mimochodom chválim aj zvukovú uvítaciu nahrávku pre turistov, ktorá sa spustí po uzavretí dverí na električke na zastávke Predstaničné nám. v smere do centra...
Andy: Hej to je pravda, lenže tá išla až z Dúbravky a častokrát sa na ceste z nej zdržala aj niekoľko minút. Myslím, že 13-ka je vynikajúce riešenie problému spojenia centra mesta z Hlavnou stanicou. Hlavne nie je zdlhave. Spojenie Šafárikovho nám., resp. Nám SNP z Hlavnou stanicou je otázkou iba zhruba 10 minút.
Heeej, čo máte všetci proti 13-ke? Konečne je tu opäť stará dobrá 13-ka. Tá električka má v sebe kus histórie. Veď z Hlavnou stanicou by mali mať priame spojenie všetky mestské štvrte... Priame spojenie s ňou majú dokonca aj Zlaté piesky, Jurajov dvor a podobne. Takisto Ružinov či Rača. Dúbravka a Karlova Ves majú takisto priame spojenie s Hl. stanicou. Rovnako Petržalka. Tak prečo nie centrum mesta? Keby zaviedli linku Čuňovo - Hlavná stanica, tak by som sa Vám nečudoval, ale centrum mesta musí mať priame spojenie s Hl.St., hmm?
Iste, suhlasim. Mohla by mozno robit prejazd na 3. Ale nerobi. Oni to riesia striedacmi. Lenze zas co budes na stanici robit 40 minut, alebo kolko tam maju prestavku ? A potom zas na tu 13.
Hej, 210 a 49 to maju podobne.
Mozno by sa 13 dala riesit tak,. ze VSETKY 13 (zas netreba ich mat vela) by robili 3kari z prejazdov ! Cize sluzba "13" by nemusela existovat vobec a linka by bola zabezpecena. Opakujem - za predpokladu, ze ju nechcu mat v nejak castom intervale.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Maurer