Nepovedal som, nič také , ako že nikto tomu nerozumie, nikto nič nevie a stále tu musí byť niekto, bez koho to nepôjde. To je tvoj iracionálny pokus dokázať mi, že som hlupák. Nedodal si žiaden relevantný argument. Konečné trolejbusov sú často zhodné s konečnými autobusov. Každý obyvateľ rozhodne NEVIE konečné stanice a väčšine obyvateľov to je úplne jedno. Je im totiž úplne jedno, či ide autobus z Petržalky do Dúbravky alebo z Dolných Honov do Záhorskej Bystrice, ak ich práve zaujíma, či ich odvezie od SAV na Patrónku. K orientácii ROZHODNE neslúži trolejové vedenie. Trolejbusová trakcia sa NEvyznačuje skorším začiatkom a neskorším ukončením premávky a keby aj áno, tak ak budeš tvrdiť, že opznáš niekoho okrtem seba, kto používa rovnicu "linka 2xx=dlhšia prevádzka", tak ti poviem, že si klamár.
To, že sú trolejbusy na seba naviazané, je rovnako platný argument, ako že sú naviazané na autobusy.
To ostatné sú už také do seba nezapadajúce rečnícke cvičenia, ktoré nič nehovoria o veci, ktorú prejednávame, plné fráz a klišé a nerzodpovedajúce okrem toho vôbec pravde.
Jejda, toto je asi ten najvacsi uraz, co tu je..."niekto ho oklamal" "niekto mu vyratal"...paneboze, co sme na Mileticke?Kvoli comu je namestnik primatora?Aby sa nechal oblbovat jak babka od Činana na Mileticke?Preboha, kde sme?Ved on by mal byt patricne sposobily a mal by mat okolo seba team poradcov...Pokial si to nevie zabezpecit a on je sam nesvojpravny tak by tam asi nemal co hladat...a ti, co ho "oklamali" a ktorym naletel vdaka svojej nekompetentnosti a nekompetentnosti svojich poradcov by uz mali byt davni mimo a znasat skody, ktore sposobili a aj on sam takisto. Tu nejde o to, ze "sak chod to ty robit"...kazdy ja na daco ine odbornik....pokial dojdes do nemocnice a ja ta zoperujem s tym, ze pouzijem technologie, ktore ti dodrbu zdravotny stav tak asi tazko uspejem pred tebou, ze "druhi ma oklamali a povedali mi, ze to bude dobre..." a tak isto ti nepoviem, ze sak si si ten operacny zakrok mal spravit sam, alebo ti ho mala spravit tvoja mama...bud to chapes alebo nie, nemozes to takto podmienit, ze sak to chod robit ty...on tam je na zaklade dakych odborno-politickych kriterii a pokial daco pokasle, ma za to patricnu zodpovednost, on nieje upratovacka, ale namestnik primatora pre DOPRAVU, takze sa nemoze v kuse vyhovarat na dako ineho, ma ludi pod sebov, tak nech tam v tom ma system a odbornikov alebo nech sa prace tam, odkial slavny p. Kolada prisiel... ?
Kolada nie je magor, po osobných stretnutiach si to o ňom nemyslím. Pripadá mi skôr bezmocný a v podstate už rezignoval. Ako aj ja... Pindám, ale aktívne už kašlem na to.
Prečo by sa niekto z toho mal vytešovať? Jediný problém je v tom, že to ten Mikuš (či jak sa volá) nevie spraviť. Ak by to bol Koladov podriadený, tak beriem argument, že Kolada za to môže, lebo ho drží ako neschopného.
Fotis dost dlho na to, aby si vedel, ze dany zaber by bol ovela nazornejsi z druhej strany, cize aby bolo vidno rozsirenu cestu a cely ostrovcek nezakryty elinou. Ale vsimol som si aj na inych zaberoch, ze mas slabost pre fotenie dop. prostriedkov zo strany kde nemaju dvere. ;))))))))
? ? ? ?
A kto sa z toho vytesuje ? Durkovsky ? Pochybujem, ze najdes niekoho, kto sa vytesuje z toho, ze eliny jazdia pomaly. Preco sa zastavas Koladu ? Proste je to magor, co sa zjavne a podla viacerych ludi vytesuje z toho, ze eliny jazdia pomaly, tak preco ho nekritizovat ? Alebo ved napis teda, kvoli komu/comu je "antipreferencia".
Ja som sa nepýtal, či existujú aj ďalšie mestá, ja som sa pýtal, či je ot tak naozaj všade, lebo EVIDENTNE nie je.
Čo napríklad, pre zmenu, Prešov alebo Pardubice?
A predstav si, že napríkald v takom Nemecku či Švajčiarsku majú trolkejbusy EČV a podliehajú rovnakej legislatíva ako autobusy. Óóó hrôza, čo?
KLF: Však Kolada nie je proti preferencii, len ho niekto iný z magistrátu oklamal. Niekto mu proste vyrátal a povedal, že preferencia spraviť ide, ale keď ju už dali spraviť, tak sa zrazu zistilo, že to nejde. Čo si myslíš, že Kolada sa vytešuje nad tým, ako sa električky zdržiavajú? Veď ani keby bol blbec, tak nechápem, načo by chcel naschvál zdržovať električky, keď by sa nič iné nezískalo.
by ma zaujimalo, kto inak vymysla tu v Bratislave tie preferencie... je take tazke pozret niekam do zahranicia, urcite existuje kopa uz hotovych programov a celych rieseni krizovatiek, kde sa len zada, ze napriklad intenzita dopravy v smere do Devina je do 20 aut za minutu (v spicke myslim ze naozaj je), v hlavnom smere s elektrickou trebars do 100 aut za minutu, a program uz len riadi krizovatku s ohladom na to, aby priepustnost bola v pozadovanej intenzite 30 v krizujucom a 100 v hlavnom smere a elektricku pusti vzdy, s vynimkou, ze napriklad vo vedlajsom smere uz stoji viac nez 40 aut a dlhsie nez 2-3 minuty - dalsie dva potrebne limity - kolko moze stat pred krizovatkou aut. Urcite existuje kopa takychto hotovych programov, ak nie, tak priemerne zrucny programator to ma za pol roka podla mna naprogramovane aj s vychytanim vsetkych chyb...
Ing. Kolada vystudoval Elektrotechnicku fakultu STU... Ale myslim, ze v oblasti dopravy ani tak velmi nezalezi na skole, ale skor na zdravom rozume. Ved kolko dopravnych inzinierov vymysla veci typu "linka 59 Kupalisko Matador - Raca", "191 Rusovce - Dolnozemska - Starohajska - Volkswagen". Problem vsak vidim v tom, ze neschopnost jeho podriadenych je uplne ignorovana. Nuz ale v tomto meste sa deju divy - zda sa, ze viacero neschopnych ludi je dobre zabetonovanych a nie je politicka vola s tym nieco urobit. Ano, za vsetkym je politika.
Na botanickej ale musi byt volno aj ked elektricka nejde - lebo elektricka a auta iduce po hlavnej maju zelenu sucasne. Pri dynamickom riadeni krizovatky, su velmi potrebne limity, ktory smer ma mat kolko volno (aj so zohladnenim ze rozbiehanie pri zmene signalu znizuje priepustnost - teda cim dlhsi signal, tym viac aut prejde za jednotku casu) - mozno pri Botanickej ani tak velmi nie, ale krizovatky ako Riviera nemozu fungovat, ak nebude jasny limit, ze ako dlho ma mat smer z a do Devina zelenu - nemoze to byt nechane na nahodu. Nemozme sa bavit o preferencii elektriciek - to nie je lahke spravit krizovatku, ktora da vzdy zelenu, ked pride elektricka a vsetko stoji. Treba sa bavit o dynamicky riadenej krizovatke - ktora da zelenu elektrickam, vzdy ked pridu a zaroven dodrzi pomer signalov volno pre vsetky, najma tie najzatazenejsie smery - inak sa budu tvorit zapchy. A dat zelenu elektrickam vzdy (uplna preferencia) a zaroven dodrzat pomer (aby sa netvorili zapchy v niektorych smeroch) ide, pokial elektriciek samozrejme nechodi tak vela, ze blokuju krizovatku dlhsie nez je pozadovany pomer pre krizujuce smery, ale je to velmi zlozite a vyzaduje to stanovenie tych limitov, a dobre programovatelnu riadiacu jednotku s vsetkymi pamatovymi funkciami na zaznam a vyhodnocovanie pomerov signalov volno - nie na to aby to stoplo elektricku ked je zly pomer, ale aby ked je zly pomer a elektricka nejde, pustila ten znevyhodneny smer - inak povedane - uz nebude mat elekticka zelenu, ak nejde a krizujuci smer mal v poslednej dobe kratko zelenu.
A potom sa da lahko vysledovat co je zac nas primator a vobec vsetci namestnici a mestski poslanci...pokial si vydrziavaju tak neschopneho cloveka na dost vplyvnom poste...a p. Ďurkovský je zodpovedny tak isto za dany stav, resp. za konanie p. Koladu, mal ho uz davno prepustit...
Samozrejme, ze je! To nieje iba o tom, ze sedi pekne na dobre platenom mieste namestnika primatore pre DOPRAVU...zbytocne sa bude ohanat, on je priamo zodpovedny za vsetky tieto veci a preto ma aj primerany plat k svojej zodpovednosti!
Nie je Karol Kolada v nejakom pracovno-pravnom vztahu aj s DPB, a.s. ? Ak je, tak preco s nim nerozviazu zmluvu, ak DPB zalezi na preferencii a Kolada je proti ?
(vychadzam z predpokladu, ze Kolada je za to spoluzodpovedny, co som pochopil z tohoto: #66446 )
Ale pokial chces hovorit o skutocnej preferencii, tak o dakych inpulzoch sa bavit nemozme, jednoducho povedane, ked pojde elektricka, vsetci maju cervenu, ked nie, tak vsetko naokolo jazdi, co je na tom nepochopitelne?Naco chces mat dake limity ci co a "volno" pre elektricku ked tam neni?Na druhej strane zasa nechodi tolko elektriciek aby chudaci autickari museli cakat dako dlho...
problem nastane, ak smery krizujuce elektricku uz prilis dlho nemali zelenu (musi byt nejaky limit a na botanickej zaroven idu auta v priamom smere, takze tam maju tu cervenu aj ked elektricka nejde) a zaroven pride elektricka - co potom? su dve moznosti - prva - budu mat stale tu cervenu a elektricka sa bude preferovat a zelenu dostanu az po prejdeni elektricky(elektriciek) - druha moznost - elektricka dostane cervenu a auta sa pustia. Prva moznost je ozajstna preferencia, ale ma problem - tie auta uz naozaj dlho stali na tej cervenej a tak po prejdeni elektrickiek nemoze stacit normalne dlhy signal aby mohli prejst, mal by byt trochu dlhsi, ale aby vedela krizovatka ze ma byt dlhsi, tak si musi pamatat kedy a kolko mali naposledy zelenu - a tu je otazka ci to dokazu dane technicke zariadenia (maju pamat?) a ci to tak niekto vie naprogramovat - co nie je tak jednoduche...
Prepac ale co je to za "preferenciu" pokial funguje na pevnych signaloch? Ja som si to predstavoval skor tak, ze v rozumnej vzdialenosti pred semaforom bude senzor a pokial sa aktivuje prichadzajucou elektrickou tak naskoci pre elektricku "volno", inak moze byt kludne stale pre elektricky "stoj" ked tade nic nechodi, a ked ide, nech teda maju bezkolizny prejazd. Neviem ci to chapem zle ja - laik alebo dopravni inzinieri na cele s p. Koladom.... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
81-71