heh, autobusova rychlodraha, to znie este lepsie ako metro na pneumatikovych kolesach. Co bude dalsie? Zeby trolejbus s odberom prudu z tretej kolanice????
juj..este neni zajtra...heh...ale mi to aspon nahralo:
13sk - ty ma nepovazujes za normalneho len preto, ze sem chodim, ked ty uz hajas? ...ale, ked mne to tak vyhovuje
Noo...dneska (vcera) rano som mal to stastie pocut radijko...a niekto z dp hovoril, ze vraj z dovodu noveho zakonnika prace nebolo vynachalo 15 BUSovych spojov/kusov...huuh...silka silicka
Inak ked sme uz pri tom amsterdame, tak taka univerzalna zastavka (s dvoma nastupnymi vyskami) sa mi paci viac ako univerzalne elektricky (na jednej strane dvere so schodikmi a na druhej dvere v urovni podlahy).
Inak este by ma zaujimalo ako je technicke riesenie, toho ze zberac sa pri vjazde do tunela zlozi do najnizsej polohy (snad to neovlada rucne vodic - to by u nas dopadlo...), teda predpokladam ze sa ten zberac stahuje, aby tunel mal co najmensi polomer, preto asi aj volili v tuneli napajanie tretou kolajnicou.
Este sa vratim k tej autobusovej rychlodrahe z Holandska, uviedol som to len pre inspiraciu a netvrdim ze je to to prave riesenie pre Bratislavu. Tu je este zopar odkazov na tento projekt v anglictine:
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
To je teda krasa!DP zrusil 88 a ja ked idem z Ovsista do mesta tak ked poviem ze sa citim ako sardinka tak je to malo.83 je plna vzdy a teraz ako nejde 88 ani nehovorim.A cez weekend to bola katastrofa.Jedinny spoj za 15 minut.Nic viac.Zacinam uvazovat ze budem jazdit nacierno.500Sk za toto nedam.
Len mala poznamocka off topic: vcera v Televiznych novinach na Markize sa hovorilo o novom zakonniku prace a o problemoch, ktore sposobi napriklad v doprave. Ako priklad bol uvedeny presovsky DP, takze kto by mal zaujem vidiet niektore z nasich vozidiel, napr. CityBus ev.c. 343, nech si predmetne Televizne noviny stiahne na www.markiza.sk -> Archiv -> Televizne noviny -> 2.4.2002.
krasa, takze stary most otvoria v pondelok... no, snad z toho nebude katastrofa. a kedze autobusy zacnu normalne premavat az v pondelok, predpokladam, ze este do konca tyzdna si mame zvyknut na to, ze "mhd je ako smrt - nikdy nevies, kedy pride..."
SITA 03.04.2002 13:32
BRATISLAVA: Starý most nie je vážne narušený
Linky MHD by po moste mali premávať od pondelka 8. apríla a individuálna doprava od 15. apríla
RE-BA-Starý-most-havária-situácia
BRATISLAVA 3. apríla (SITA) - Narušený pilier bratislavského Starého mosta po minulotýždňovej havárii remorkéra Grafenstein nie je podľa predbežných výsledkov dynamickej skúšky a geodetických meraní vážne poškodený. Od 8. apríla by mala po moste začať premávať mestská hromadná doprava a od 15. apríla aj individuálna doprava. Lávka pre peších, ktorá je narušená najviac, bude v rekonštrukcii približne mesiac. Ako na dnešnej tlačovej besede bratislavského magistrátu uviedol námestník primátora František Dej, železobetónové dielce nahradia zatiaľ drevenými. Na dvoch pilieroch bude potrebné zrekonštruovať obloženie.
Slovenská strana diplomatickou cestou vyriešila financovanie uvoľnenia člna zalomeného v jednom z pilierov Starého mosta cez poisťovňu majiteľa remorkéra. Ten by mal uhradiť všetky náklady spôsobené haváriou, preto by mali nasledovať rokovania, keďže v súčasnosti ešte nie je známy ani obsah jeho poistky. Všetky náklady by mali byť vyčíslené podľa Deja zhruba do jedného mesiaca. Ako povedal vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku a.s. Bratislava Karol Kajdi, napríklad pre nich znamená odklonenie liniek denne asi 50-tisícové náklady navyše. Pripravený projekt dlhodobého presmerovania mestskej dopravy pravdepodobne nebudú musieť využiť, do pondelka budú autobusy MHD premávať tak ako v súčasnosti. Ako Dej informoval, dnes odčerpávajú vodu zo štyroch vodotesných komôr vraku, aby ho mohli vo štvrtok ráno nadvihnúť a do dvoch dní by mali čln vytiahnuť na petržalskú stranu Dunaja. Ďalší postup bude podľa Deja závisieť od vlastníka plavidla. Zároveň odborníci merajú dno rieky v úseku od Starého mosta po diaľničný Železničný meracou loďou vybavenou špeciálnym zariadením, aby zistili, či sa zmenilo koryto Dunaja. Riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Jurija predpokladá, že časť dna bude potrebné vybagrovať a až potom bude možné presmerovať plavbu do dvoch smerov.
Apropos Vecernik: Maju tam niekde stranku, kde sa im daju posielat namety na clanky, tak som im poslal, ze tam maju chyby (to o tom, kto to vypracovaval a o tych 80 mil. Sk). Skoda len, ze som si to zabudol ulozit, tak tu nepastnem kopiu...
Oficialna sprava servisu SITA:
Uzávierka v križovatke Prievozská-Miletičova
V dňoch 6. a 7. apríla 2002 (sobota a nedeľa) bude z dôvodu výstavby vodovodu zakázané odbočovanie z Prievozskej ulice (smerom od Prievozu) doprava na Miletičovu ul. V dôsledku toho bude zmenená organizácia hromadnej dopravy nasledovne:
Linka č. 201 : trolejbusy pri jazde z Dolných honov na Hlavnú stanicu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo a na Hlavnú stanicu prepravia cestujúcich po trase Mlynské nivy-Karadžičova-Legionárska-Račianske mýto-Šancová. Pri jazde smerom z Hlavnej stanice na Dolné hony nebude trasa trolejbusov č. 201 zmenená. Trolejbusy linky č. 201 na presmerovanom úseku nahradia linku č. 210.
Linka č. 210 : pri jazde z Hlavnej stanice trolejbusy odbočia na Mlynské nivy smerom do Prievozu, kde zastavia na zastávke AS Mlynské nivy. Odtiaľto budú pokračovať po Prievozskej a Miletičovej ulici a ďalej po trase linky č. 201 cez Trnavské mýto, Račianske mýto a Šancovú ulicu na Hlavnú stanicu. Linkou č. 210 nebude obsluhovaná zastávka AS Mlynské nivy pred budovou autobusovej stanice. Cestujúcim smerom na Hlavnú stanicu odporúčame prejsť na zastávku Mlynské nivy na Karadžičovej ulici a tam použiť presmerované trolejbusy č. 201.
Linka č. 86 : autobusy pri jazde z Petržalky do Prievozu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo, odbočia na Košickú ulicu, kde zastavia na zastávke Dulovo nám. a pri trhovisku sa napoja na svoju trasu. Pri jazde smerom z Prievozu do Petržalky nebude trasa autobusov č. 86 zmenená.
Agentúru SITA informoval vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku a.s. Bratislava Karol Kajdi.
andrej: ja viem, co sa planovalo. ale ak si moja mamina dobre pamata (a ona ma pamat ako slon ), planovalo sa aj, ze stary most bude len provizorny a po desiatich rokoch ho nahradia niecim trvalym. to znamena, ze uz nadsluhuje skoro pol storocia.
on by chudak urcite vydrzal este aj 50 rokov, ale na druhu stranu je mozne, ze ak sa zanedba tato sanca na rekonstrukciu, opat sa na to dlhodobo bude kaslat a bude sa cakat na nejaku tragediu. zatial sa pri havariach nikomu nic nestalo (okrem nevinneho obilia, cest jeho pamiatke - ale to by sa snad mohli do dunaja vratit kapre ), nabuduce to moze byt horsie...
to hroch: no myslim, ze rekonstrukcia stareho mosta sa planovala po postaveni mostu Kosicka. Teda stary most by mal byt este v prevadzek nieco okolo dvoch rokov (20-30) mesiacov. No a to by mohol fakt vydrzat este a az potom byt zrekonstrovany.
Tiez mi vadi, ze obchadzky nas obchadzaju, ale keby zistili, ze mu nic nie je -tak by som to privital. Stacilo by mozno, keby ho iba pre MHD nechali.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbc