Na konci príspevku mi nešlo o porovnávanie konkrétnych vecí, ale iba o to, či sa vôbec chceme radiť medzi západ alebo východ. Budeme sa utešovať že inde je to ešte horšie alebo budeme sa snažiť o zlepšenie?
Teď a tady se to radikálně řešit nedá, ale město budoucnosti bez IAD si dovedu představit velice dobře. V nejvyspělejších zemích už pár let vznikají experimentální čtvrti bez IAD a o bydlení v těchto čtvrtích je enormní zájem- poslední takový projekt vzniká např. ve švédském Malmö: v nové čtvrti nájemních bytů může získat byt jen ten, kdo se zaváže, že nebude vlastnit auto (okamžikem pořízení auta automaticky končí právo užívání bytu) a přestože se zároveň jedná o nejdražší nájemní byty ve městě, zájem o bydlení právě tam silně převyšuje nabídku...
A pokud jde o zásobování- obávám se, že když si stoupneš na kteroukoliv vytíženější komunikaci v centru libovolného trochu většího města v Evropě, zjistíš, že pokud odečteš veškerá osobní auta, bude provoz skoro zanedbatelný. Navíc regulace zásobování tak, aby to nerušilo život města je dlouhodobě odzkoušená např. na pěších zónách- řeší se to třeba tak, že zásobování probíhá ráno.
Iste, že je to miestami trochu priahnutné za vlasy. Je to vízia. Vízie bývajú málokedy do bodky realizovateľné, ale podľa mojej mienky práve preto musia ísť ďalej než skutočnosť -- aby stále bol jasný smer, ktorým sa ďalej uberať.
Ja by som to s tým zásobovním nevidel tak tragicky. Obchody by predsa boli priamo dostupné MHD a keď mohli fungovať nákladné električky a trolejbusy kedysi, prečo by nemohli fungovať opäť?
Veci ako prístup záchranárskym vozidlám a celodenná doprava sú v podobnom systéme podľa mňa samozrejmosťou. Tá doprava batožiny na letisko je podľa mňa trochu úlet, ale prečo by to nebolo možné?
Čo sa týka financovania... Nebola to bruselská radnica alebo nejaká podobná inštitúcia, ktorá prišla so štúdiou, že keby MHD premávala zadarmo a zvýšil sa tak pomer cestujúcich voči individuálnej doprave, v konečnom dôsledku ušetrí, pretože by sa markantne znížili náklady na údržbu infraštruktúry pre IAD?
A práve o to v tej vízii ide. Zvrátiť stav, keď je do IAD nalievané neustále zvyšujúce sa množstvo peňazí a obeťou sú jej ďalšie a ďalšie plochy (nielen) v centre, ktoré by inak mohli byť využité oveľa prospešnejšie a účelnejšie...
Ešte to bude nejaký ten piatok trvať, ale osobne si myslím, že čistá nevyhnutnosť, keď sa už tie autá jednoducho nebudú mať kam zmestiť, k minimálne podobnému stavu nakoniec tak či tak povedie. Samozrejme, keby sme sa tam dostali nie z nevyhnutnosti, ale vďaka prozreteľnosti predstaviteľov mesta, bolo by to oveľa príjemnejšie...
Takže k tomu článku ? V podstate je pravda, že autá zaberajú veľkú plochu v meste, a bez nich by sme tu mali oveľa krajšie prostredie. Na druhej strane ale práve doprava, či už MHD, alebo IAD, je to, čo robí mesto mestom, čo podporuje mobilitu ľudí a je vlastne základom fungovania mesta..
Trocha divné mi pripadá to s tou batožinou.. Ideme na dovolenku, a na letisko nám batožinu dopraví niekto iný.. K tomu na elektrickom vozíku, ktorý má 10cm brzdnú dráhu ? hehe.. To máme zbytočnú prácu navyše, pretože zrejme budeme musieť nájsť nejakú firmu, ktorá nám batožinu aj spoľahlivo dopraví, a hlavne batožinu nestratí...
Takisto je blbosť to, že si budeme môcť ísť vkľude pre teplé pečivo do obchodu pár krokov od domu.. Veď práve čerstvé potraviny si vyžadujú rýchlu dopravu, aby sa dostali rýchlo k nám a zostali čerstvé! Čím lepšie a čerstvejšie potraviny chceme jesť, tým viac benzínu na to treba... Nedokážem si predstaviť, že by nejaké žemle podstúpili trasu z továrne do metra, z metra na vozík a vozíkom do obchodu... Kým si sa do toho obchodu dostali, prešli by aj dva dni...
Tým chcem povedať, že z mesta sa IAD úplne vytlačiť nedá, jediné možné riešenie je zachovať správny pomer MHD : IAD..
"Na tramvaj ani metro nemusíte čekat, protože jezdí každé čtyři minuty" - hehe aj v Bratiuslave jazdí na radiále tramvaj každé 4 minuty - sme ideálne mesto ?
Až na taký detail: "Jsou čisté, moderní a vždy v nich najdete dost místa k sezení. Veřejná doprava je zcela zdarma." ? ?
"A nemá zmysel porovnávať sa s Ukrajinou, že tam je to ešte horšie, ako mi včera d3ko spomínal. Kam sa chceme radiť? Na západ alebo na východ? Budeme sa utešovať s tým, že inde to majú ešte horšie?"
+ 301 - 349 Vyhradené pre záložné vozidlá. Rešpektujú to iba električky (interné označenie záložných vozidiel Jurajov Dvor je linka 321, Krasňany formálne 313, reálne 13/13 a 13/19.) A trolejbusy (trolejbusové ZV = 331). Autobusy z nejakých prazvláštnych dôvôdov svoje záložáky neoznačujú radou 300, hoci takto by v tom mohol byť systém (napr. ZV 1. kolóny - L301, 2. kolóny L302...), ale 700, 710, 730, či 757; radu 700 viď nižšie.
+ 350 - 369 špeciálne, objednané a zvláštne linky, napr. na letecký deň, kedysi pradávno keď robil DPB zmluvnú dopravu do IKEI (Na Tomášikovej), bus do SPS a pod., 1 dobu premávala aj linka Dlhé Diely - Nový most, iba v rannej špičke, normálne pr vlčáky
+ 370 - 399 - školské spoje
+ 401 - 499 - vyhradené pre služobné linky a spoje, reálne do 408.
+ 501 - 599 - nočné spoje
+ 601 - 699 - symboli a piktogramy na transparente BUSE (na mieste linky), vrátane všetkých písmen abecedy
+ 701 - 799 - X1 - X99 v ideálnom prípade linky náhradnej dopravy
+ 801 - 899 - rezervované pre linky BID
+ 901 - 999 - neobsadené, resp. na transparente na mieste linky 99X testy transparentov, tušim 999 nápis BUSE.
AHa, diky moc,aspon daco ? no je to problem sa daco rozumne dozvediet ked forum je zrusene...skoda ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rugger