Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #64085:
No pockaj, pockaj. Tak Ti to skusim vysvetlit, ako to chapem ja.

Alternativa 1:

Budova bude mat povedzme 30 poschodi a s mestom uz HB nemusi rokovat. Mesto tym padom preda ine pozemky niekomu za 100.000.-/m2.

Alternativa 2 (Tebou spominana z Noveho Casu) :

HB budovu znizi o 8 poschodi, bude mat teda len 22 poschodi. Za to, ale chce od mesta pozemky za 8.000.- /m2. Logicky, tento druhy variant je pre mesto nevyhodnejsi z financneho hladiska.

Kde teda pri 2. variante chce mesto este vziat na 80 klbakov ako bonus ??? Pri prvom variante by som to este chapal.
Reakcia na: luky133 #64085:
Ale ak by to predalo tej inej firme tak ak som dobre počítal tak by to bolo až okolo 860 autobusov!!! To sa mi zdá ale neuveriteľné!!! Tak som asi urobil chybyčku. Alebo fakt???
Reakcia na: user #64072:
Neviem či je to presne tak, ale tipujem, že je to takto: Keďže na 4. kolónu išli Ikarusy 280 z 2. a na 2. TAM BUSy zo 4., tak sa trochu zjednotili typy vozidiel v tých vozovniach, proste sa zjedodušila údržba. 2. kolóna už nemusí opravovať Ikarusy 280 a 4. nemusí opravovať TAM BUSy. 🙂
Reakcia na: KLF #64078:
No mestu za to získa peniaze a kúpi autobusy. Ale bolo tam písané ,že je to jedna z alternatív!!!
Reakcia na: Andy #64047:
Tá plošina je tam práve pre tie prípady, keď je nízky obrubník alebo sa nedá zájsť až k nemu a podobne, pre vozíčkara na elektrickom vozíku, ktorý je ťažký a medzeru medzi obrubníkom a prahom neprekoná a podobne.
Reakcia na: Kami #64082:
ale určite, nepopieram. Hovorím o tom, že plošina je veľmi citlivá a sú s ňou časom výdaje na jej údržbu. A o tom, že bezproblémový nástup vozíčkara je zabezpečený aj bez nej.
Reakcia na: Sommelier #64050:
plosina ma svoj vyznam a nestoji nic (priplaca sa mozno za elektricku). Je pravda ze vozickar sa dostane aj do I280 (videl som), ale preco by mal mat vozickar nutne sprievod? Ak ma elektricky vozik, alebo je rozdiel medzi obrubnikom a vozidlom, vodicovi sa nic nestane ked plosinu vyklopi, pri vystupovani tak isto.

Re #64057 eripmav: o prievane by ti mohol nieco rozpravat moj nos. Neviem ci je lepsia blba klimatizacia (20 st. a podobne), alebo prievan, ale dobre mi z toho nie je.
Bezprievanove neznamena ze vzduch stoji. Zo stropu sa ten vzduch nejako musi dostat medzi ludi. 🙂
Reakcia na: 81-71 #64079:
HB už dorovnalo ponuku džejtí. A to sú populistické žvásty, na ktoré si budeme musieť asi zvyknúť. Smiešne.
Tá akcia Aupark bola dopredu naplánovaná a jedná sa najmä o tlak na mesto - celé je to zrelé na podanie trestného oznámenia, len je to teraz ťažké, lebo nevieš, z ktorej strany Ti za to môže priletieť facka späť.
Reakcia na: 81-71 #64077:
nebudem to ďalej rozvádzať, ale tvoje pracovné vychovanie vychádza najmä z komunity v ktorej vyrastáš.
Fušerstvo je široký pojem - ako si poznamenal - výbava dielne. Za tým stojí management dielne, školenia, materiály, motivácie,alkohol,... Je tu jedna možnosť - dať údržbu interiérov externej firme, ktorá by za kvalitu práce bola zodpovedná.
Reakcia na: KLF #64078:
No, tak taku capinu moze iba Novy Cas napisat... ? BTW ak sa napokon postavi 22 poschodi a mesto preda pozemky v spominanej oblasti developerom z J&T viac ako 4/nasobne drahsie oproti HB Reavis, moze byt klbakov aj 400 ? Ale to by najprv mesto muselo vynakladat aj financie z predajov pozemkov na MHD a nie na na dake hluposti!
Reakcia na: luky133 #64073:

1. Citas Novy Cas ? ?
2. Nerozumiem. Ak by sa schvalilo znizenie tej budovy, mesto by muselo dat ine pozemky za nevyhodnu cenu a este by mohlo kupit aj 80 klbakov ? Toto mi pliz vysvetli.
?
Reakcia na: Sommelier #64076:
No, narodil som sa za SOCIALIZMU ale dieta komunistov urcite niesom ? To, ze dielensky maju maly plat je potrebne akiste riesit, ale nie tolerovanim fušerstva.A pokial bude mat taky pristup ako si napisal kazdi, ze sak tu bolo xy rokov taka doba a tak sa robilo, NIKDY sa potom nic nezmeni.
Reakcia na: 81-71 #64075:
Však aj Ty si decko komunistov ! Tak sa nediv. 50 rokov bolo jedno koľko si toho (skutočne) urobil. A teraz nemôže ktokoľvek chcieť aby sa to v pozostalých štruktúrach robilo inak.

A nebol by som až tak kritický k slovenským pomerom - za pomerne krátku dobu tu bolo všetko možné, no nemáme toho veľa ponúknuť a nie sú na to ľudia. Za 10 hrubého lepších dielenských nezoženieš. Personálna politika nie je o prijímaní a vyhadzovaní. Ľudí nekúpiš vo veľkosklade.

A napadla ma jedna vec. Ak si sa v poslednej dobe pohyboval po Francúzsku, tak tam to spí raketovým tempom. Tam ten socilizmus už úspešne dobudovali.
Reakcia na: Sommelier #64055:
Kym by som ich nahradil?Myslim, ze na Slovensku este stale je vela ludi, ktori by chceli pracovat...a co sa tyka prevedenia, tak v zapadnych krajinach sa ako robia opravy? Videl si uz niekedy take fušerstvo ako je tu v takej Viedni?Ja teda nie a možno nejde ani tak o peniaze ako o ten "slovensky" pristup...
Eripmav: súhlasím s tým, že chladenie prievanom je fyziologickejšie ako klimatizáciou. Dokonca som si otvoril zoznam diagnóz a máš pravdu, J67 sú profesionálne choroby pľúc, okrem tzv. klimatizačných pľúc sú tam aj farmárske, hubárske, sladovnícke pľúca, pľúca chovateľov vtákov, lúpačov javorovej kôry, spracovateľov ľanu a konope, atď. Inak okrem týchto pomerne zriedkavých chorôb je najbežnejším následkom klimatizácie kolaps pri náhlej zmene teploty, pozorovateľné napr. keď kardiak vystúpi z IC, v ktorom mu klíma držala pár hodín príjemných 19 a vonku je 33. Lenže chladenie prievanom je zase subjektívne nepríjemné pre ľudí s chorobami zvukovodu a trojklanného nervu, a tých je tiež dosť.
No čítal som teraz v Novom Čase ,že ak by sa schválilo to zníženie tej 22 poschodovej budovy tak by Bratislava mohla mať 80 nových kĺbových voziediel. Ale primátor ten návrh na poslednú chvílu stiahol. ?
Ja len nerozumiem jednej veci - co je to za koncepciu, ked sa najskor pred mesiacom preradia 2 vozy z 2. DP do Petrzalky a teraz zase spat 7 vozov. Osobne by som dal prislusnym zodpovednut strhnut z platu 4 (zbytocne precislovane vozy) x 4 (nalepky na voz) ks nalepiek s evidencnymi cislami.
Reakcia na: Sanos #64070:
to vozenie vzduchu skus vysvetlit sardinkam v kratkej 75 alebo 78; videne viackrat v priebehu uplynuleho pondelka a utorka
I280 sa musia za každú cenu vyradiť. Sú predsa maďarské!!!!!!! ? ? ?
A vôbec nevadí, že Karosy B732 a B741 sú rovnako staré alebo staršie... A najsmutnejšie je preradenie 4400. Neviem ako ju chcú na 2.DPA udržať v prevádzke, keď v Petržalke mala "svoj" tím mechanikov, ktorí ju poznali naspamäť. A jazdiť s bublifukom si vyžaduje istý fortieľ. Nie iba plný kotol a brzda...
A kapacitnejšie najvyťaženejšie linky má Petržalka, nie 2.DPA. Nech teda vozia vzduch a 4.DPA by som navrhoval do B741 namontovať sedadlá v usporiadaní 2+2. ?
Tepelna pohoda cloveka zavisi na troch zakladnych vonkajsich faktoroch (neuvazujeme vnutorne - ako ci kona pracu, co ma oblecene, ako znasa teplo - co sa neda pochopitelne ovplyvnit)
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)

Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.

Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.