Nikto kameňovať nebude, povedz, ktoré stavby sú na Obchodnej hodnotné. Ešte tak niektoré pivnice možno z národopisného hľadiska, ale z domov ja mám pocit, že je to všetko nie veľmi kvalitná predmestská architektúra, okrem toho ešte pomerne radikálne prestavaná v priebehu 19. a 20. storočia.
Inak, nedávno som navštívil obec Witten (predmestie Bochumi), kde je taká pešia zóna v centre, podľa ktorej asi presne Obcxohdnú architekt architektoval - metrový rozchod, stĺpy, svetielka v strede ? . Akurát to neblikalo podľa prichádzajúcej električky. Pre zmenu však bola v strede ulice výhybňa, na ktorej sa električky úvraťovali, bo ďalej bola výluka a Straßenbahnersatzverkehr ? .
Ako ľahko si to predstavuješ... Keby si kúpil autíčka, načo by si staval metro #ble# alebo električku, keby mali všetci nové auto... Akože, nechcem povedať čo to tu za sprostosti píšeš... ?
Viem,že ma asi ukameňujete,ale na Obchodnej sú dosť významné architektonické pamiatky,aj keď to na prvý pohľad tak nevyzerá.Sú hodnotné aj z archeologického,aj pamiatkového hľadiska.Problém je len v tom,že verejnosť o nich nič nevie,a ich stav je katastrofálny.Zbúrať ich,by bol rovnaký idiotizmus,akým bolo zbúranie Podhradia.Aj to v čase,keď sa búralo,vyzeralo hrozne,ale dnes vieme,aká to bola škoda.Myslím,že tie domy sa budú postupne opravovať,o to viac,keď Obchodná dostane nový povrch.Aj preto si myslím,že je pre električky lepšie,ak budú troleje na samostatnom telese,bez toho,aby boli obmedzované neustálymy rekonštrukciami.Ale uznávam,že architektonické prevedenie oných tram-stĺpov mohlo byť lepšie.
Vzhľadom na to, že súdruhovia právnici a statici, obývajúci/vlastniaci tie domy, sa jednak oháňajú nedotknuteľnosťou súkromného vlastníctva, jednak majú tie správne kontakty v parlamente, tak to až taký posledný problém nebude.
Asi si musíme ujasniť rozdiel medzi pojmami vysoko-/nízkopodlažný a s úrovňovým nástupom. Leb ja som za vozidlá s úrovňovým nástupom a súpčasne bez nevýhod vozidiel s nízkopodlažným usporiadaním.
ten podtext je iny...
V zaklade sa jedna o to, ze... Ked budu peniaze
je v prvom rade lepsie stavat nove trate all around Bratislava, a potom robit tunely v meste.
Okrem toho som poukazoval na nie zrovna nevyhnutnost ich stavat, na vysoke naklady - vystavba, prevadzka, udrzba, na dosledky tychto stavieb - casove straty, socialne aspekty, zasah do prostredia a pod
To je trocha prehnané. Predsa len sú tam historické stavby, ktorých je v BA málo. Zrovnaním so zemou by BA prišla o ďalší kus historického centra.
Ale jasné, trebalo by na to vypracovať nejkakú štúdiu, a niektoré domy(čo najmenej domov) zbúrať a postaviť nanovo pokiaľ možno po vzore tých starých tak, aby sa uličná čiara vyrovnala.
keby bolo po mojom tak by som asi vela ulic zbural a postavil po mojom.. postavil metro, aj elektricku do kazdej casti kam by sa dalo, autobusy vymenil za tie najlepsie, ludom dal ovela lepsie platy aby postavili pekne domceky, kupili pekne auticka a boli stastny a hned by sa nam lepsie zilo.. lenze po mojom nie je a nikdy nebude takze si to tu vychutnajme take ake to tu je ?
? jaj! tisko s hip hopom, lebo si ma urazil trochu. Vidiet ten generation gap ?. No ja som tieto obchodne nevidel nazivo pretoze som este nezil, ale videl som pozostatok este z cias komunizmu ktory tam je este dnes no a nepripada mi nejaka pritazliva.. osobne som tam nerad chodil, lebo to tam bol fakt humus.. a mimochodom aj ti hip hoperkovia si na mna vysklakovali, ale to uz je mimo temy.. no zkratka sa mi to tam nepacilo a teraz by to mohlo byt fajn aj napriek tomu, ze to mozno nebolo az tak domyslene bude to lepsie ako doteraz. Alebo nie?
Mna len stve, ze na Slovensku vsetci nadavaju ako to tu vyzera a ked uz sa s tym nieco robi tak frflu.. podla mna je ich zivotnym poslanim len vacne frflanie.A co kedy oni spravili aby bolo lepsie? Hodili spak na zem, alebo papier na zem? Zvacsa.. to je cele spinave hnusne Slovensko.. moja rodna krajina na ktoru som tak hrdy
"stara komunisticka Obchodna" ??? Videl si obrazky "starej komunistickej Obchodnej" ??? A videl si obrazky PREDKOMUNISTICKEJ Obchodnej ??? A vies ako sa vobec predtym volala ??? Ach jo... ;/ Tato nova hip-hopova generacia... ;/
citaj poriadne, kvoli konstrukcnemu rieseniu noveho mostu (vysunuty most) po nom NIKDY nebude moct ist elektricka. kapisto ? ako som ti povedal, uvaha o elektricke na novom moste (kde by mali aj trolejbusy problem, aby im nezhadzovalo troleje) je uplne scestna ..
to sa mozeme rovno zacat bavit o tom, kolko bude trvat 10tim krtkom vykopat tunel pre metro v bratislave ...
Re #62495 S499.1023: nesuhlasim, elektricky by mali byt nizkopodlazne, aspon zo 66%. a urcite nie taky zmrd ako skoda 14T.
na rychlodrahu by bolo najlepsie nieco v style bombardier T co beha vo viedni na U6. ale to je tusim o 10 cm sirsie.
ale taky ULF je o 10cm uzsi ako elektricky v BA. len zrejme v BA nikto nebude chciet ULF kupit ... pricom cenovo to nie je az take zle. okolo 1,9-2,4 miliona euro /kus (podla toho ci 3 alebo 5 clankova)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Inak, nedávno som navštívil obec Witten (predmestie Bochumi), kde je taká pešia zóna v centre, podľa ktorej asi presne Obcxohdnú architekt architektoval - metrový rozchod, stĺpy, svetielka v strede ? . Akurát to neblikalo podľa prichádzajúcej električky. Pre zmenu však bola v strede ulice výhybňa, na ktorej sa električky úvraťovali, bo ďalej bola výluka a Straßenbahnersatzverkehr ? .