Ozyvam sa po dlhsej odmlke (nevychadzam z uzasu) a dodavam,vo Kosiciach sa deju prevratne veci!(Maju dokonca nadych revolucie)Konkretne:
Bola vymenena JEDNA VYHYBKA!!!!Bravoo!Tym sa 20 rocne neinvestovanie nuluje?,v kazdom pripade boli osadene AJ DVA NOVE STLPY trakcneho vedenia!A aby tomu vsetkemu nebol koniec tak dodavam ze boli zobojsmernene KT8D5!
Turbo:Historicke T3!Skoro som zomrel od smiechu ale ani u nas ta situacia nie je lichotiva ale aj tak,ha-ha-ha!
Inac aka je aktualna situacia s metrom?Bol uz odsuhlaseny nejaky konkretny plan?
Lucim sa s vami a odchadzam zasnut,dovidenia!
Bola vymenena JEDNA VYHYBKA!!!!Bravoo!Tym sa 20 rocne neinvestovanie nuluje?,v kazdom pripade boli osadene AJ DVA NOVE STLPY trakcneho vedenia!A aby tomu vsetkemu nebol koniec tak dodavam ze boli zobojsmernene KT8D5!
Turbo:Historicke T3!Skoro som zomrel od smiechu ale ani u nas ta situacia nie je lichotiva ale aj tak,ha-ha-ha!
Inac aka je aktualna situacia s metrom?Bol uz odsuhlaseny nejaky konkretny plan?
Lucim sa s vami a odchadzam zasnut,dovidenia!
Petik
Suhlasim ale s nazorom, ze metro je pre Bratislavu zbytocne aj v dlhodobejsom horizonte (kto sa bude masovo stahovat do tak lukrativnej stvrte ako Petrzalka? - a navyse za rohom je Madarsko s Rakuskom).
Myslim ze smerom cez Novy Most ludi dostatocne rychlo odvozia aj autobusy. Metro by sice bolo rychlejsie, ale netreba zabudat na to, ze aj dostat sa na stanicu metra (pod zem) chvilu trva, stanice su predsa len redsie ako u povrchovej dopravy, takze nevyhnutne by zrejme boli autobusove „napajace“. A s prestupom sa mi uz metro az take rychle nejavi.
Elektricky by sa mohli vetvit jednak v Petrzalke (napr. smer Ekonomicka Univerzita – Ovsiste; Nadrazie Petrzalka) a jednak v centre, cim by doslo k efektivnejsej obsluhe uzemia.
K uverejnenemu projektu mam nejake pripomienky:
Mala by sa obnovit elektricka na Stefanikovej, aby sa bolo mozne dostat z Petrzalky rychlo az na hlavnu stanicu a pripadne po napojeni Petrzalskeho nadrazia na elektricky umoznit rychle spojenie tychto 2 nadrazi.
Toto by mohla byt dost dobra vyhoda oproti metru. Metro totiz vobec neriesi napojenie Petrzalskeho nadrazia, akurat za podmienky, ze sa vybuduje dalsie nadrazie niekde za Starym mostom (?).
Zaujimalo by ma, aka ochota bude zo strany ZSR o stavbu dalsieho nadrazia v Petrzalke. A ake vlaky budu chodit po tejto trati? Vsak vacsina vlakov dnes konci v Petrzke a dalej do mesta nejde. To by sa mohlo zmenit iba ak by sa vyudovala spojka Pristavny most-letisko-trat na Trnavu/Galantu. Potom by tu mohli povedzme premavat vlaky Kosice-Blava-Wien alebo letisko-Petrzalka-Wien. Ale budu zastavovat rychliky na zastavke/nadrazi pri Starom moste? Ak nie, ako sa dopravia ludia z vlaku do centra?
A co ak sa ale vlakova zastavka za Starym mostom postavi ked uz metro bude stat. Budu dodatocne budovat dalsiu stanicu? To si neviem celkom dobre predstavit. Pri elektricke to ide.
Dalej - pridal by som do projektu kvapku populizmu. Treba zdoraznit, ze metro priamo obsluzi len cast Petrzalky, zatial co zvysok Petrzalky bude musiet na metro cestovat autobusom. Elektricka umozni vetvenie trate v Petrzalke, a to podla momentalnych financnych moznosti, pricom moze ist o rychlodraznu trat alebo o klasicku.
Najma by som zdoraznil tu vetvu na Petrzalske nadrazie, ktora by mohla obsluzit tamto okolo Incheby (jak chodi 81)
Tiez by som napisal navrh linkoveho vedenia – napr:
12 Dubravka-Hviezdoslavovo nam-Petrzalka,
13 Hlavne nadr. – Nam. SNP – Petrzalka (linka 1 by sa mohla skratit cez tunel)
11 Raca-Petrzalka
Myslim ze ludi by mohla celkom nadchnut predstava, kde vsade sa v centre dostanu z Petrzalky bez prestupu rychlodraznou elektrickou. Zaroven by som urcite napisal jazdne casy! K navrhnutym linkam by som urobil presne jazdne doby na vsetky zastavky, aby si to mohol kazdy spocitat, ci usetri cas, alebo nie a pripadne zvazit, ci este moze dosiahnut dalsiu usporu casu pri ceste metrom.
Metro ma nesporne vyhody, ale v husto zaludnenych oblastiach a pri cestovani na dlhsie vzdialenosti. Ist 2/3 stanice metrom sa moc neoplati, to je lepsia povrchova doprava. Hustozaludnena oblast v Bratislave vsak nie je moc velka, aby bola vyhoda metra markantna. Problem je snad skor pri ceste elektrickou cez centrum v smere od Karlovej Vsi na Ruzinov alebo naopak – to vsak Petrzalske metro stejne neriesi. V redsie zaludnenych oblastiach je vyhodnejsie (hlavne lacnejsie) stavat nad zemou – ci uz metro alebo elektricku rychlodrazneho typu (rychlost moze byt takmer rovnaka).
Mimochodom, za chvilu idem domov a idem elektrickou, napriek tomu ze rovnaku trasu by som sa mohol odviezt aj metrom (5 stanic). Dovod? Metro uz teraz vecer moc nechodi (7-10min), je narvane, je tam smrad a casova uspora je minimalna 2/3 minuty - vacsinu casu by som stravil niekde cestou na stanicu (vstup do metra je pritom na zastavke elektricky).
Co sa tyka nazorov o preplni mesta elektrickami - , vsak az tak vela ich v tej Bratislave nechodi. Staci ich trochu uprednostnit na krizovatkach. Okrem toho by nova vetva trate do Petrzalky umoznila trochu zoptimalizovat linkove vedenie elektriciek v centre.
Myslim ze by mohlo fungovat (uz dnes) nieco ako „tlacitka pre chodcov“, ktore by elektricka prechodom cez urcite miesto zapla a dostala by zelenu. Zelena vlna pre auta aj tak moc nefunguje – hlavne ak su cesty ucpane.
Okrem toho, elektricky v Petrzalke by citelne odlahcili aj automobilovu dopravu v centre, hlavne na Hodzovom namesti ale tiez smerom na Racianske myto. Priama elektrickova linka z Petrzalky do Race (moja 11) by napr. uplne odburala z Rac. Myta linku 59.
Mimochodom, co si myslite o elektrickach do Mlynskej doliny? Vsak taka 31 takmer na celej trase kopiruje elektrickovu trat, pritom elektricka by mala byt snad o 1/2 lacnejsia.