To som nevedel lebo o webe neviem moc ale aspoň by ste mohli odpovedať či by ste privítali založenie aj iných stránok o mhd aj keď nebudú takéto dobré ako sú tieto.
Veľmi by ste my pomohli keby ste si tu na http://www.infomhd.blognito.sk/ prečítali túto kolonku pozreli tam napísaný odkaz a vyjadrili sa podľa pokynov. Veĺmi ďakujem! ?
To je pravda,ze to financovanie dopravy je totalna zvratenost.Zo 600 000 obyvatelov bratislavskeho kraja je 450 000 bratislavcanov,ktori sa SAD-kou vacsinou nikdy neviezli,ale napriek tomu ju prostrednictvom kraja musia dotovat.Naopak mesto,ktore ma omnoho okliestenejsie financie musi zo svojho rozpoctu dotovat takmer vsetko,teda samozrejme aj MHD,ktorou sa nevozia iba bratislavcania,ale vsetci obyvatelia kraja,ktory sem stale prichadzaju za pracou,skolami,obchodmi...Skutocne dalsia "mila" zvratenost nasich politikov,ktori vsetko toto vymysleli. Ale na druhej strane si myslim,ze za stav vozoveho parku moze ciastocne aj mesto,pretoze ho absolutne neriesi systematicky.Jasne to vidiet na tom,ze osem rokov mesto nebolo schopne vyclenit ani korunu na nakup velkokapacitnych autobusov.Ten sporadicky nakup malych SOR-ov,na ktore aj tak DPB musel prosikat o peniaze je velmi slabou naplastou.To,co sa osem rokov totalne zanedbavalo sa teraz nakopilo do takej miery,ze jednorazovy nakup Solarisov to v ziadnom pripade nemoze vyriesit.Napokon aj ich kupa je dokazom nekoncepcneho riesenia na magistrate,kedze peniaze sa nasli iba "nahodou",pretoze sa nestihli pouzit na stavbu elektricky.Ale co bude buduci rok???Stale bude v prevadzke aspon 25 starych Ikarusov 280,283 /ak sa dovtedy same nerozpadnu/.Ak sa ale nespravi koncepcne riesenie a ani nikde inde ziadne peniaze nezvysia,budeme na tom v BA este horsie.Cim dalej sa riesenie odklada,tym vacsie peniaze sa budu musiet neskor jednorazovo uvolnit,pretoze jazdit na starych vozoch sa jednoducho donekonecna neda.To si ale na magistrate zatial asi nikto neuvedomil.
...tak je to aj v iných mestách na SK aj v zahraničí.
(Mňa skôr na našej geniálne vymyslenej decentralizácii štve, že regiobusy objednáva VUC a regiovlaky štát.)
Ja by som nesúhlasil s tým čo píšeš, mesto by malo IMHO financovať MHD pre svojich aj pre vidiečanov. Veď tí napríklad nakupujú v obchodoch z ktorých má mesto daň z nehnuteľností.
Mesto proste tvorí centrum regiónu, zabezpečuje nejaké funkcie pre región z ktorých má príjmy aj od obyvateľov okolitých obcí a preto je prirodzené, že dotuje MHD aj pre nich.
Ano som z Trnavky ☺ A jednoznacne preferujem rozsirovanie trolejbusov ako ekologickej dopravy.. Nemam pocit ze by to bolo pomale.. ..ved aj troliky maju konstrukcnu rychlost nad 60km/h a akceleraciu este lepsiu nez busy.. ..to co trofliky v Bratislave spomaluje su nie prave najstastnejsie vyhybky/krizovatky (ktore by sa tiez dali vyriesit ale to je ina tema) ale smerom k avionu by nemali byt vpodstate ziadne krizovania/vyhybky takze nevidim dovod na pomalu jazdu.. A to ze zatial nemame duobusy nevidim ako zasadnu prekazku pretoze pri vyluke (ktorych podla mna zas tak vela nebyva) sa da linka hradit busmy.. a k vyluke takej ako je teraz na Spolocenskej by ti ani busy ani duobusy nepomohli ked mas uzavretu celu cestu.. A myslim si ze zgeneralkovane 14Tr su na tom urcite lepsie ako zgeneralkovane kratke Karosy a aj niektore z novsich ikarusov.. Ale zas keby prisli nejake nove trofliky tak by som sa nenahneval.. ☺ Inak mi vrta v hlave co sa stalo s prachmi urcenymi na nakup 21Tr ked to padlo?
K teme DPB - SAD by som este dodal, ze ako funguju dotacie na dopravu vo VUC. Bratislavsky VUC dostava peniaze z celeho Bratislavskeho kraja, kde podstatnu cast, az vacsinu obyvatelov, tvori Bratislava. VUC ma ale peniaze z podielovych dani a statu na zabezpecenie hromadnej dopravy pre vsetkych obyvatelov Bratislavy, plati pri tom ale dopravu len mensej casti obyvatelov, ktora vyuziva SAD, a nie podstatnej casti, ktora vyuziva DPB. Tak funguje nasa genialne vymyslena "decentralizacia". Ine obce si hromadnu dopravu nemusia platit zo svojho rozpoctu. Obec Bratislava si ale plati dotacie DPB zo svojho rozpoctu, ktory ale ine obce mozu vyuzit na nieco ine, lebo im dopravu zabezpecuje SAD, ktory je dotovany VUC. To je dalsi argument preco ma byt Bratislava samostatny VUC (okrem takych ako na co nam je primator a predseda VUC, ktory sa len hadaju o kompetencie a kto urobi pre volicov viac...). V sucasnosti by DPB vlastne malo dotovat VUC, lebo to ma kompetenciu a prenesene financie na hromadnu dopravu. Mesto Bratislava na to doplaca, a preto DPB nema peniaze a SAD nevie co robit s peniazmi, bodaj by to bolo inak, ked SAD ma peniaze pre daleko viac ludi a zabezpecuje dopravu zlomku...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fixinko