NOVE MESTO Dopravny podnik rezignoval. Maly autobusik linky MHD cislo 51 sa uz v tychto dnoch neotaca na svojej povodnej konecnej na Lopenickej ulici, ale pokutne o riadny kus nizsie, na Sliacskej. Sukromna majitelka pozemku pod byvalym obratiskom tak vyhrala boj, ktory on dlhodobo viedla s magistratom. Najma pre obyvatelov tunajsej lokality Ahoj-Briezky ma vsak toto vitazstvo trpku prichut.
"My, nedoleziti obcania Ahojky, sme si nove miesto nastupu museli dokonca sami objavit. Oznamit zmenu sa nam nikto neunuval," hovori aj v mene viacerych susedov Maria Moravkova. Teraz podla nej uz vsetci poskodeni iba "s nadejou" ocakavaju, ci im vlastnicka zahata aj prijazdovu cestu na Lopenicku ulicu. Uz na nu totiz namalovala ciaru a vyhrazny napis Sukromny majetok - Nevstupovat!!! Aj s dodatkom, ze tam postavi oplotenie. Zostatkovou "minicestickou" potom uz nedokaze prejst ani sanitka, ani hasicske, smetiarske ci fekalne vozidlo. "Ba vlastne vsetci krasne zostihlieme, kedze sa nebudeme vozit na autach, ale chodit po vlastnych nozkach. Keby si aspon pani majitelka zo svojho majetocku odpratala ten nekonecny neporiadok..." dodava Moravkova s povzdychom.
Problem s vlastnickou pozemku pripusta aj namestnik primatora pre dopravu a zaroven novomestsky poslanec Karol Kolada. Mesto podla neho chcelo spornych 340 stvorcovych metrov s obratiskom a castou prijazdovej cesty odkupit za "slusnu sumu" milion korun. Od oslovenej vsak na magistrat prisiel iba velmi strucny list - o nicom vraj rokovat nechce a plochu ziada uvolnit. Kolada pritom jej postoj celkom nechape, lebo pozemok povazuje za prakticky nevyuzitelny na stavebne ucely.
Konecna autobusov bola na Lopenickej uz od roku 1992 a dlho to nikomu neprekazalo. Az asi pred tromi rokmi sa majitelka zacala k svojmu pozemku nastojcivo hlasit.
Sucasne riesenie je vsak iba docasne, v zime, ak by napadlo trochu snehu, by sa asi midiauobus na uzkej Sliacskej otocit vobec nedokazal. Magistrat chcel obratisko najprv posunut na vedlajsiu vhodnu plochu, ktora je vlastnictvom mesta. To by si vsak bolo zaroven ziadalo vybudovat v tomto kopcovitom terene aj oporny mur za tri-styri miliony. "Teraz sme vsak nasli lepsie riesenie o niekolko desiatok metrov vyssie. Cesta tam potrebuje mensiu upravu a do leta by sme otocku mohli sfunkcnit," slubuje Kolada obyvatelom, ktori sa obavaju aj moznosti uplneho zrusenia autobusovej linky na Sliacsku a Lopenicku ulicu.
O kontakt s vlastnickou pozemku sa zatial Pravda pokusala bez uspechu. Ak vsak dotycna pani, povolanim pravnicka, prejavi zaujem, jej pohlad na vec tiez radi uverejnime.
Foto popis| Uzka cesticka veduca do kopca musi autobusu MHD stacit na otocenie. Aj to len cuvanim, ktore by mal sofer v zmysle zakona zabezpecit pomocou inej "sposobilej a nalezite poucenej osoby". V zime by tu tento manever ani nemusel zvladnut.
Foto autor| FOTO PRAVDA: ROBERT HUTTNER
"Ako ochotne by SAD chcela prevziat cast vnutromestskej dopravy ?"
- prestaň už písať o SAD, pri dohadovaní sa na IDS (čo je pre tvoj návrh nevyhnutnosť) ide o to, že sa mesto a kraj sa dohodnú kto, koho, odkiaľ-kam a za koľko bude dotovane voziť. Nie o ochotu súkromného dopravcu.
"A ako by sa zariadilo, aby bol spoj rovnomerne vytazeny ?"
- čo tým myslíš? Ako zariadiš aby elina napr. z Rače do centra bola rovnomerne vyťažená?
K tej stratovosti - navrhol si 15Sk pre DPB. Keď by išiel vidiečan z okraja do centra tak zaberá miesto vo voze 20-30 minút. Za 15Sk... - to sú fakt úžasné milióny o ktoré DPB teraz prichádza.
V Brne to tak majú, že končia na okraji. Prečo? Lebo električky sú tam spoľahlivé, majú racionálne linkové vedenie, žiadne s*ačkové intervaly 12 - 20. Keby sme mali takú MHD ako v Brne tak nebudem protestovať proti ukončovaniu na okraji.
Pred chvíľou som videl zázrak 7703+7704 na Trnavskom mýtuse ísť do Durajovho dvora. A na 2 šlo niečo ešte zaujímavejšie - 7717 s reko podvozkami s primárnym odpružením. Bude takých podvozkov viac? Zaujímavo vyzerajú. ?
Čo sa týka SAD a MHD, môj názor:
1. IDS pozostávajúci zSAD, ZSSK, DPB. Koordinátor bude BID.
2. vybudovať moderné terminály, v kotrých by boli ukončené prímeské zastávkové SAD spoje, v týchto lokalitách:
Komisárky (smer PK)
Zlaté Piesky (smer Senec, TT,...)
perspektívne, ak by sa viedol NDS cez Patrónku, Patrónka,
pokiaľ nie, tak niekde v Dúbravčiciach (smer Záhorie)
Jasovská (pár spojov do Dobrhošte a Bodíkov)
Spoje od Šamorína by premávali do širšieho centra, keďže koľajová doprava sa do smeru PB, Vrakúňa nechystá.
Zárvoeň by sa ponechalo zopár zrýchelných spojov zo všetkých smerov na AS MN.
3. Posilniť z týchto terminálov električkovú dopravu.
Financovanie: Dopravu si bude objednávať BID, ktorého akcionármi budú VÚC, mesto a MDPaT, resp. orgán pod neho podliehajúci, keďže Zločineckú spoločnosť dotuje MDPaT, od DPB, SAD, ZSSK a iných subjektov. BID bude financovaný mestom, VÚC a štátom.
dnes okolo 17.55 pri PKO videna suprava 7703+7704 ,uplne nadherna leskne sa je cista ,neni popisana (neviem jak dlho vydrzi nepopisana ,lebo 7781/7782 jazdi iba tento tyzden a uz je dopisana no vsak uvidime jak dlho,podla mna by ju mali vypravovat iba na rannu smenu a nebolabi popisana) ? ? ? ? ? ? ?
veď práve. Lenže pokial s niecim nie si spokojný (DPB) je v tvojom zaujme aby si poukazal na nezmyselnost chodenia primestskej dopravy na Nivy.
Expresná linka a lá SAD je sakra ZLÝ nápad.
Ako by si ho realizoval ???
Pretože keď si uvedomíš - Linky SAD premávajú hlavne po hlavných cestách, kde jej expresná zastávka by znamenala expresný prestup.
A ako by sa zariadilo, aby bol spoj rovnomerne vytazeny ?
A naco robit expres SAD autobusovu linku subezne s elektrickovou ci trolejbusovou tratou ?
Ako ochotne by SAD chcela prevziat cast vnutromestskej dopravy ?
Ako expresne by sa do SAD autobusov nastupovalo a vystupovalo ? Dvomi malými dverami ? 15 metrová expres linka ? A kĺbaky kvoli tomu SADky nenakúpia !
Este by som aj ja rád tebe trochu otocil ekonomický pohlad. Cestujúci nie je strata. Cestujúci sú v dotacnom systeme peniaze. Tak ako ziaci, pacienti, ci drogovi dealeri. Pretoze na kazdého cestujuceho dopravca dostáva peniaze. Keby ho DPB mal, má nárok na dotačné peniaze. A okrem toho prijem.
Zabudnite na model, ze on nam obsadi elektricku.
Co mate fobiu ? To je strasne ! Ked tych elektriciek bude malo, tak sa kupia. A verte tomu ze sa kupia. Momentalne je ich tesne dost.
Naco by sa nieco kupovalo, ked to nepotrebujete ?
bratislavská odpoved: Nemožeme kúpit nic, co urgentne nepotrebujeme. A tam je prímestský cestujúci.
Bodka.
Doprava sa robí z vonku dnu a opacne, ale zdá sa mi, ze vacsina z Vas nevytiahne v mysli paty z BA ani keby...
Neviem, či je to novinka, ale nič také som zatiaľ nečítal. Na petržalských autobusoch sa pri predných dverách objavili nálepky BKIS s textom Public transport for free with Bratislava City Care a obrázkom týchto kariet (1, 2 a 3-dňové). Konečne, že takéto karty zaviedli aj v BA.
Hlavne že v centre mesta, ak chcem prejsť cez prechod, tak autá majú zelenú neskutočne dlho.. Napr. pri Novom moste na nábreží.. Ak chcem prejsť zo zastávky električiek na autobusové zastávky pod most, vždy mi kvôli tomu ujde autobus. A pritom je to prestupná zastávka..
Takže podľa môjho názoru v centre mesta (nielen kvôli prestupným zastávkam) by mali mať viac prechodov a hlavne prednosť na nich chodci.. Nie však medzi Molecovou a Devínskou ?
"Ale iste. Len na to nezatlacia SAD, ktorým stav dokonale vyhovuje. Prečo by sa s niečím ako BID zaoberali ? Autobusy majú, dotácie bežia a pohoda."
- Faktická poznámka... Na BID by sa mali dohadovať podľa mňa tí, čo dávajú bubáky - teda VÚC, mesto a pretože žijeme v Kocúrkove tak asi železnice (ktoré dostávajú $ rovno od štátu). Súkromný dopravca sa môže (v normálnej trhovej ek.) kedykoľvek zmeniť, preto je blbosť aby vstupoval do nejakej dohody o IDS, aby sa tým zaoberal.
Pochop, že hovoriť o konkurencii dvoch dotovaných systémov je hlúposť, prosím neznižuj sa na úroveň nemenovaného diletanta zo Stropkova. ?
"Akú stratu vyprodukuje cestujúci ???"
- zaberá miesto vo voze, v dotovanej doprave to proste tak je. Presun prímestských cestujúcich by pre DPB znamenal stratu a nie zisk.
Po vytvorení (skutočného) BIDu by sa už dalo uvažovať o tvojom návrhu, ale aj tak by som aj ja skôr uvítal, aby prímestské linky chodili ďalej na ASMN a prevzali by v meste úlohu expresných liniek.
Oni ich stavaju tam,kde to netreba a iba spomaluje dopravu. Ten kto chodi cez most Lafranconi autom smerom na Karlovu ves vie, ze tam na moste koli tym nezmyselnym semaforom na krizovatke Botanicka-Karloveska pribudol jeden jazdny pruh a smerom z Karlovej vsi sa vytvaraju zapchy. Je to normalne ? ?
? ? ?
tak uz som myslel, ze ma semafory neprekvapia nikde, ale dnes ma fakt dostali...nielen, ze semafory budu na krizovatke Devinska-Karloveska, ale este pre istotu jedny (dopytove pre chodcov) budu aj medzi touto krizovatkou a krizovatkou Karloveska-Molecova. ?
Ale iste. Len na to nezatlacia SAD, ktorým stav dokonale vyhovuje. Prečo by sa s niečím ako BID zaoberali ? Autobusy majú, dotácie bežia a pohoda.
A neviem si predstaviť ako ochotne budú prevážať cestujúcich v rámci BA, aj keď je to dnes vlastne možné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
A tamojší obyvatelia si nežiadali premávku 51-ky aj cez víkendy (napr. v 60-minútovom intervale)? Bolo by to vôbec reálne?