Stále si nás nepochopil. Keď sa mi náhodou stane, že spravím chybu, a ten druhý môže zabrániť nehode, tak každý človek, ktorý má aspoň trochu ľudskosti radšej zabráni nehode pokiaľ to je možné.
na TEZke su aj nechranene zeleznicne priecestia a dokonca aj take ktore nasledne vyustuju ako vedlajsia cesta na hlavnu (takze dovod zastavit na nom mas - davas prednost vozidlam iducim po hlavnej ceste)
[skoda ze tato debata tu nebola pred tyzdnom ked som v danom regione bol, presiel by som si celu trat a dal by som ti aj presny zoznam toho kde a ake su]
PS: co ti brani pocas toho ked sa pozeras ci nejde elektricka pozriet sa aj ci nahodou nejde neake to auto paralelne s tratou ktore by ti mohlo zabranit opustit priecestie a az potom sa nasapat na kolajnice ?
ono to bude skor tym, ze tam je vystrazne zariadenie, ktore ked signalizuje cervene svetlo, vodic NESMIE prejst a navyse, neviem si na ziadnom priecesti TEZ predstavit, ze by vodic len tak zastavil, pretoze tam nema preco stat... u nas na elekrickovy prejazd MOZE vstupit pokial neobmedzi a neohrozi...
tu je ina situacia, pretoze si v meste a navyse prejazd ID cez elektrickovu trat sa takymto sposobom (pozriet ci nejde elina z oboch stran, ak nie, prejst na prechod a ked nejde auto, prejst) uci v autoskole a pravdu povediac inak si to neviem predstavit
no ja neviem, ale tie kolajnice su naozaj take ze si ich v tej ceste nevsimnem... to pokial som tak slepy tak na tej ceste nemam co hladat (teda aspon nie za volantom neakeho vozidla), kedze tak ohrozujem seba aj inych....
Ale nechápeš , že niekedy sa na to priecestie autá dostanú nechtiac, keď si napríklad vodič auta nevšimne že tá električka tadiaľ ide? A ako výchovný prostriedok to nie je vhodné, viď napríklad vlaky. Vychovávajú dlhé roky a tí vodiči si stále myslia, že vlak zastaví, a preto cez tie koľajnice prejdú?
hmm no TEZ ma naozaj inu premavkovu rychlost, na malo tratovych usekoch je ta premavkova rychlost vyssia ako 30 kmh... je to skor o vedomi vodicov cestnych vozidiel ze ta bratislavska elektricka (asi) zastavi a ich drzosti...
no to mas pravdu... zabky radsej postavaju opodial (eventualne sa prizeraju), blokuju jazdny pruh (sposobuju zapchu a kolizne situacie) a odchytavaju vodicov, ktory prekrocili rychlost o 6 km/h...
ano, vsetky tie priecestia su znacene ako zeleznicne prejazdy (to by bolo ale asi vhodne spravit aj v BA na elektrickovych prejazdoch) a jedine co tam je v zasade asi ine je to ze tam je nizsia hustota premavky tak na kolajniciach ako aj na ceste... a v BA je hlavny problem to ze pomaly vsetcia spoliehaju na to ze ta elektricka zastavi a drzo sa jej tam nadrbu a asi jedinym vychovnym prostriedkom je do nich proste naburat...
Re #60625 hazard: jednoducho... pockat kym bude situacia taka ze bude moct opustit krizovatku a az potom sa nasrat na kolajnice a nie spoliehat na to ze ta elektricka zastavi...
PS: keby zabky viac dohliadali na to ze sa nemas co srat do krizovatky ak ju nevies opustit, aj zopar cestnych zapch by v meste ubudlo kedze tie voly castokrat zapchaju krizovatku a znemoznia prejazd aj v smeroch ktore by inac prejazdne boli....
ja si myslim ze jednoduchsie by bolo, keby mali vodici medzi sebou trocha viac etiky, teda vodici ID by sa nezdrziavali na prejazdoch elin, a vodici elin by zas neprehriali zvoncek kvoli nejakemu zaciatocnikovi, alebo pankovi v klobuku, ktory sa tam zamota....
ja som tiez raz isiel zo zabotovej, skocila mi zelena ale stal tam autobus (hoci pokial nevie ci opusti krizovatku, nema do nej vstupovat), ale tiez som netrubil jak debil ale pockal som si dalsie kolo..
a TEŽ a ba- eliny nemozes porovnavat, hoci sa obom hovori laicky "električka". TEŽ ma inu premavkovu rychlost, ine parametre a predovsetkym je to lokalna zeleznica. BA- eliny je obycajna mestska draha... potom by si mohol zaradit medzi vlaky aj trolejbusy....
Tipujem, že tam sú železničné prejazdy. Na tých si každý dáva pozor. Navyše v meste je situácia trochu chaotickejšia a skôr sa stane, že vlezieš na prejazd nechtiac v zlej chvíli. Ale keď už by sa mi náhodou stalo v tých Tatrách, že sa tam dostanem na prejazd, tak by tá TEŽka mohla zabrzdiť. Určite by som "jej" poďakoval.
prave preto by bolo velmi vhodne prehodnotit elektricky na cisto zeleznicne vozidla a aj na krizovania a prejazdy ponahadzovat zeleznicne krize
Re #60620 Andy: taka TEZka napriklad ale ubrzdit dokaze a je zaujimave ze v tatrach si vodici az tolko nedovoluju a poctivo ostanu stat uz pred priecestim ak je jasne ze ho nedokazu opustit...
Neviete kto mal dnes 5/7 7845? Môže sa tešiť na sťažnosti od viacerých cestujúcich... (odomňa nie) Podľa toho čo som počul to musí byť riadny psychopat. Radšej to tu nebudem rozoberať, lebo ma ešte obviníte že mám 6 rokov.
to nemozes porovnavat... vlak nie je ucastnik cestnej premavky - elektricka ano...
Na elektrickovy pas mozem vstupit na mieste na to urcenom, pokial neobmedzim a neohrozim...
To ze mi ini ucastnici cestnej premavky brania prejazdu a kvoli tomu obmedzujem elekricku, je ina vec...
Mimochodom ziadny vodic nesmie obmedzit alebo ohrozit a pod pojmom vodic sa rozumie aj vodic elekricky, takze tym strasenim, popripade umyselnym naburanim (hoci som o tom nepocul) porusuju vyhlasku... a to su pre zahranicnych turistov vizitka mesta...
Neviem ako by si sa tváril, keby si vchádzal napr. z vedľajšej cesty na hlavnú, nevšimol by si si že máš dať prednosť, a kamión, ktorý by v kľude mohol zabrzdiť, lebo ťa videl už 200 metrov pred križovatkou, by ťa zrámoval lebo tam nemáš čo hľadať. Možno sa ti to raz stane a pochopíš.
To nemôžeš porovnávať. Keby vlak bol schopný zabrzdiť tak, aby ma nezrazil, a rušňovodič by ma vedel, tak by som ho tiež opvažoval za psychopata. Samozrejme vlak tak nezabrzdí, tak je logické, že keď ma zrazí, nebudem mu nadávať prečo nezabrzdil...
, Re #60615 Andy: nemate co hladat v kolajisku, to nie je urcene pre auta... budete sa rovnako rozculovat na to ked vas sejme vlak ? ze je to menej pravdepodobne ? no napriklad na takom zeleznicnom priecesti na ivanskej by sa vam to mohlo kludne stat a bol by som velmi zvedavy ako by ste sa branili tym ze ked ste na to priecestie vliezli tak vlak v dohlade nebol a ze teda mal stihnut zabrzdit ked vas tam rusnovodic zbadal...
Čo to tu trepeš. Poznám osobne minimálne dvoch vodičov električiek, ktorí mi tvrdili, ako zrýchľovali, keď pred nimi bolo auto, a tešili sa z toho, že ho mohli nabúrať. Pri jednom z nich som osobne zažil takú situáciu, že sme pred autom zrýchľovali, ale stihli sme zabrzdiť tesne pred ním. Síce nenabúral, ale dobre ho nastrašil. Ako sorry, ale podľa mňa takéto správanie nie je normálne. Podľa mňa sa každému neskúsenému vodičovi, ktorý má vodičák len krátko môže stať, že vlezie na prejazd, a nemôže sa z neho dostať. A nechápem prečo by ho hneď mali električkári nabúravať. Mne sa to ešte nestalo, ale už som urobil aj takú chybu, pri ktorej ma mohol ten čo mal prednosť aj zabiť, ale nebol blb a kúsok uhol.
Neviem prečo by som mal tebou byť považovaný za 8-ročného za to, že neobhajujem psychopatických vodičov. Alebo si to asi zobral osobne, a za to sa ti ospravedlňujem, ale nikde som nespomínal, že také niečo robíš ty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Na elektrickovy pas mozem vstupit na mieste na to urcenom, pokial neobmedzim a neohrozim...
To ze mi ini ucastnici cestnej premavky brania prejazdu a kvoli tomu obmedzujem elekricku, je ina vec...
Mimochodom ziadny vodic nesmie obmedzit alebo ohrozit a pod pojmom vodic sa rozumie aj vodic elekricky, takze tym strasenim, popripade umyselnym naburanim (hoci som o tom nepocul) porusuju vyhlasku... a to su pre zahranicnych turistov vizitka mesta...