Reakcia na: F.M. #60173:
Bavenie sa počas jazdy a počúvanie rádia v nevysokej hlasitosti má preukázateľne pozitívny vplyv na pozornosť vodiča, telefonovanie preukázateľne negatívny, a to aj telefonovanie s HandsFree sadou, ktoré však je dovolené.Za vyslovene zverský pokladám píkaz na uzavretie kabíny vodiča, šecificky u vodičov električiek, ako aj konštrukcia dverí kabíny vodiča na rekonštruovaných vozidlách v podobe otočných a nie posuvných dverí. V prípade hroziaceho nebezpečenstva je vodič prakticky odsúdený vopred. Neviem ak ty, ale ja som sa dolu Karlovou Vsou s prasknutou "stovkou" už rútil (súprava 7603/04 alebo 7611/12, presnejšie si už napamätám).
Beus
Rychlosti - je fakt, ze sa daju kontrolovat z kariet. Ale tam sa jednak da asi len dost tazko vycitat, ci vodic naslapol az ked presiel celou supravou za obluk, alebo zacal zrychlovat uz po prejazde 1. voza, a druhy lietal ako handra A hlavne, toto pravdepodobne nepojde kontrolovat strojovo (to by musel byt veeeelmi sofistikovany algoritmus), musi to pozerat clovek, a to asi nema kto.
Kontakty - samozrejme, ze ked vodic vidi dispecera, tak tam urcite nevlezie. Ked ma ale vo voze nastupeneho kontrolora o ktorom nevie, tak si to trufne, ak to bezne robieva. A obavam sa, ze kontrolori si taketo veci (ani to hadzanie 2.vozom) nevsimaju, inak by to ti vodici uz davno nerobili, keby za to boli parkrat v hlaseni a mali zapis vo vlakopise.
Re #60186 F.M.: Plne suhlasim, zmysel pre zodpovednost by mal byt jednou z hlavnych priorit pri prijimani, no obavam sa, ze nie je, a cez psychotesty prejdu aj nezodpovedni hazarderi.
Mike: Ano, dispeceri by tiez podla mna mali mat (v case, ked nie je treba operativne riadit dopravu, co je prvorada napln dispecingu) skor preventivnu, nez represivnu funkciu - nie sa zasivat a striehnut kto co zanedba, ale skor stat viditelne, aby k tomu zanedbavaniu neprichadzalo, a ked sa stane, tak pripadne na prvykrat dohovorit, druhykrat zapisat. Tymto sposobom sa podla mna skor vodici naucia nieco dodrziavat, nez tym, ze na nich pride hlasenie. Hlavne, ako pises, ide o to, aby sa dodrziavali predpisy. Nie o to, aby sa nedodrziavali a naslende sa sankcionovalo. A tu to niekedy fakt vyzera skor tak, ze ide o to, aby bolo co najviac hlaseni.
fobust, F.M.: Bohuzial, pricasto su rozni ludia hadzani do jedneho vreca. A tak zo strany cestujucich, ako aj zo strany vodicov. No myslim si, ze medzi vodicmi by nemali co hladat ludia, ktori jazdia nebezpecne, a k cestujucim sa spravaju bezohladne, a takisto medzi dispecermi a kontrolormi by nemali co hladat ludia, ktori sa snazia nieco si dokazovat tym, ze inym robia zle hlaseniami za skutocne hluposti, ci dokonca celkom vymyslenymi hlaseniami (bohuzial, aj take sa stava, mne zatial nastastie nie). Takito ludia by si mali svoje komplexy ist riesit inam.