K presunutiu nástupišťa linky no. 88 na AS Mlynské nivy - podľa môjho názoru to nebolo vôbec nutné, je to predsa len pár metrov a situácia pre cestujúcich sa v niektorých prípadoch (okrem toho, že to bude zo začiatku ľudí pliesť) skomplikuje a zneprehľadní. Napríklad počas pracovných dní odchádzajú spoje liniek 21 a 88 súbežne zo svojich nástupíšť o 13:48. Tento spoj (striedavo zo spojom 13:37) linky 88 využívam aj ja. Každý voz vezme cestujúcich a odchádza do Petržalky resp. do DNV. Teraz však prídu obidva na jedno nástupište, pričom na ňom bude stáť 2x viac ľudí, ktorí sa budú predierať cez dav k svojmu autobusu. Zbytočné...
Ešte jedna vec - dnes som si pri prezeraní nových CP všimol, že linka 68 je označená za expresnú linku. Kde teda naberá na svojej expresnosti? Nezdá sa mi o moc expresnejšia ako napr. linka 88, ktorá takto označená nie je. ?
A pokial chces vyuzit hromadnych akcii s elektrickou,tak to treba skocit do BKIS.
Historická električka a prechádzky po Bratislave a jej histórii
Každú stredu o 16.00 hod. vyráža z Hurbanovho námestia jedna zo starých bratislavských električiek a prechádza 20-timi najznámejšími ulicami a námestiami mesta. Prehliadka spojená s výkladom vlastivedného sprievodcu trvá 45 minút a končí sa opäť na Hurbanovom námestí. Lístok pre dospelých stojí 40 Sk, pre deti platí polovičné vstupné.
Od 5. júla sa môžu záujemcovia taktiež zúčastňovať na bezplatných vlastivedných vychádzkach po Bratislave. Prvá z nich pod názvom "Poznáte Sad Janka Kráľa?" sa začne o 15,00 pri morovom stĺpe na Rybnom námestí. Umožní Bratislavčanom a návštevníkom nielen prechádzku najstarším verejným parkom v Európe a prehliadku chránených drevín, novodobých fontán, kaviarne Au kaffé a divadla Aréna, ale pripomenie aj neslávnu návštevu Napoleona v Bratislave.
"Poznáte nábrežie Dunaja?" je názov druhej vychádzky, ktorá sa uskutoční 12. júla. Zraz je na Gondovej ulici o 15,00 hod.. Na prechádzke od Vládnej budovy po pomník Dušana Jurkoviča je možné sa dozvedieť, prečo majú v Bratislave pomník bulharskí partizáni, čo znázorňuje pomník Dunajskej riečnej flotily, čo ukazuje limnigraf (zariadenie na meranie vodného stavu) a odkedy sa cestovalo z jedného brehu Dunaja na druhý propelerom.
Záverečné dve vychádzky sú tematicky spoločné. Predstavujú bratislavské Staré mesto cez množstvo povestí, ktoré sa naň viažu. Prvá sa uskutoční 6. augusta o 17,00 pred studňou na Primaciálnom námestí. Druhá umožní záujemcom nahliadnuť na Bratislavský hrad nielen ako na sídlo kráľov, ale aj na miesto opradené legendami. Prehliadka sa uskutoční 20. augusta a začne sa o 17,00 pred Viedenskou bránou Bratislavského hradu.
Toto je trochu staršie,ale pre info si možeš zavolat na tel.: 02/59 356 615
0905 253 905
Ked ti blbne net,tak ti to sem davam priamo ?
MIMORIADNE JAZDY HISTORICKÝMI VOZIDLAMI
(ponuka + cenník)
Okružné vyhliadkové jazdy Bratislavou
Zmluvné jazdy pre jednotlivcov a skupiny si môžete objednať osobne alebo písomne na adrese:
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť, Olejkárska č. 1, 814 52 Bratislava
tel.: fax: e-mail:
(02) 5950 1431 (02) 5950 1500 historicka.elektricka@dpb.sk
Cenník za zmluvné jazdy
objednávku môže objednávateľ stornovať najneskôr do 09.00 hod. predchádzajúceho pracovného dňa.
v prípade, ak objednávateľ nenastúpi na jazdu pristaveným vozidlom a včas nestornuje objednávku, uhradí penále v hodnote 3.000.- Sk.
Cena za prevádzku týchto vozidiel pre zákazníka je stanovená dohodou za požadovaný výkon podľa objednávky odberateľa a podľa nasledovných cien:
električka
GANZ
evidenčné číslo 104
obsaditeľnosť
65 cestujúcich
- z toho na sedenie 35
pristavenie a odstavenie vozidla a
prvá hodina dopravného výkonu pre odberateľa
5.000.- Sk + 19% DPH
- ďalšia začatá štvrťhodina výkonu pre odberateľa
800.- Sk + 19% DPH
****************************************************
električka
Motorový vozeň č. 38
s vlečným vozňom č. 135
celková obsaditeľnosť
120 cestujúcich
-z toho na sedenie 48
pristavenie a odstavenie vozidla a prvá hodina dopravného výkonu pre odberateľa
5.000.- Sk + 19% DPH
- ďalšia začatá štvrťhodina výkonu pre odberateľa
800.- Sk + 19% DPH
Já tomu sice po technické stránce rozumím jak koza petrželi, ale jako Pražák jim docela závidím, že budou mít 100% NP tramvaj se solidně udělaným interiérem! Taky mě fascinuje ta délka- 54m, to je opravdu drsné (i když na Nagykörút se to bez problémů uživí)! Jen jsem zvědavý, kolik toho nakonec bude- oni sice v Budapešti mají celkem dobré nápady (Trolina, reko T5C5, nádherně rekonstruované stanice na M2), ale přijde mi, že se rozhodují taky dost bezkoncepčně... Zvlášť mi přijde nešťastně chaoticky řešená tramvajová síť- soustava de facto autonomních linek, daných historickým vývojem zcela určitě není "user-friendly"!
Mě spíš šlo o to, že zdůrazňovat někomu z Budapešti, že máte mnoho Ikarusů v mizerném stavu asi není to úplně pravé! Je fakt, že jejich Ikarus z roku 1986 vypadá o něco líp než váš z roku 1989 (nepochybně to prošlo GO), ale zase toho mají strašnou spoustu a když se to tak vezme, tak Ikarusy 260 a 280 a jejich odvozeniny tvoří určitě 2/3 nasazených autobusů v běžném provozu. A to se dnes už určitě o Bratislavě říct nedá!
zdravim, trocha mi blbne net. ale mam jednu otazku. prosiiiiiiiim, neviete, chodi historicka elektricka aj teraz v zime? ak ano, tak kedy. a nastupuje sa stale na trojicnom namesti?
dakujeeeeeem
Škoda že neviem po maďarsky, ale zaujímavé fotky. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milannco
Ešte jedna vec - dnes som si pri prezeraní nových CP všimol, že linka 68 je označená za expresnú linku. Kde teda naberá na svojej expresnosti? Nezdá sa mi o moc expresnejšia ako napr. linka 88, ktorá takto označená nie je. ?