to co vznikne touto vystavbou je velmi jednoducho povedane kripel-elektricka
pozri sa, preco sa mesto serinka do tunela, ked nikdy nebude ? preco mesto hned neriesi prechod cez stary most ako definitivnu variantu ? preco riesi docela podstatne neuralgicke body bosakova a safko urovnovo, ked je teraz sanca to relativne elegantne vyriesit ?
preco vo viedni, 4x vacsom meste, niekolko-nasobne bohatscom meste mozu mat vedene tri linky metra cez dunaj mostom ? a zatial sa snazia pod dunaj zakopat len dialnicu ?
ver mi, ze nasledna prestavba bosakovej a safka na MUK bude stat niekolko miliard a bude to sposobovat veeelke problemy v doprave, ked uz to raz bude spustene.
teraz by riesenie v oblasti bosakovej mozno bolo drahsie o pol miliardy (a aj to prehanam).
detto safko & sturova ...
preco sa mesto nesnazi dohodnut zo ZSR na spolocnej vystavbe stanice/zastavky/prestupoveho bodu petrzalka centrum ?
preco sa mesto nesnazi vyuzit eurofondy na rekonstrukciu stareho mesta ?
Re #57694 R.A.T.P.: V Stuttgarte som bol a ich system je pekny. Myslim, ze elektricka v Petrzalke existenciu takehoto systemu nevylucuje, zatial co metro ano...
Re #57703 81-71: "vsetci, co su za skutocny NDS pre Bratislavu" znamena len:
a) snilkov, ktori sa nechaju oblbovat politikmi, ako tu raz bude behat pozlatene metro po striebornych kolajniciach
b) projektantov, ktori cely zivot zasvatili tomu, co nedokazali vybudovat
A to by som asi nemal opakovat stare zname argumenty o pocte obyvatelov, pre ktorych sa metro oplati stavat, o realnosti celeho riesenia, o skusenostiach z inych miest, atd...
Nuz co - niektori chcu mat nosny system MOZNO o 50 rokov za stovky miliard, ini by ho chceli mat aj trosku skor a aj lacnejsie
mestu je od zaciatku jasne, ze tunel pod dunajom pre MHD nikdy nevybuduju. svojim sposobom je tym padom chore riesit "docasne" riesenie bosakovej urovnovo aj cely stary most.
a to ze to robili postupne viem. ale na slovensku take nieco neexistuje. vid pohrbena snaha prejist na klasicky rozchod.
preco ked vedia, ze nikdy (rozumej dalsich 50 rokov) tunel pre MHD pod dunajom nebude, tak naco "docasne" urovnove riesenie ? vsak to je na tom chore.
ako som povedal, to nie je snaha. to je skor snaha o bojkot
a ano pekne si napisal, oni konvertuju uz postevene elektricky, ale nove nestavaju takym dementnym sposobom ako sa to ide robit v BA. to je ten marketny rozdiel!
Re #57700 tr3mp: v politike sa to organmi hemzi viac ako na policajnych staniach ber rozdielu politickeho tricka
ale aby nedoso k nedorozumeniu. ja som neni apriori proti elektricke, ale som proti takto doslova do*****nej elektricke hned od zaciatku.
To samozrejme moze,ved to je jedno. R.A.T.P. to myslel trochu inak. ? Keby som zajtra nebol mimo BA koli povinnostiam, tak napisem, ze: "kedze sa tam ocakava hrba elektrickofilov z iMHD, dufam, ze dojdu vsetci, co su za skutocny NDS pre Bratislavu" ? ? ?
No sak ano, budu tam oba tabory, za i proti elektricke. Budu tam spolu diskutovat. A ked d3k0 povazuje za lepsie riesenie elektricku, preco by nevyzval ludi, co zmyslaju rovnako ako on, aby prisli v pokial mozno co najvacsom pocte?
Sak nikde nenapisal, ze by protistrana nemohla vyjadrit nazor, ci hej?
Na druhú stranu, komunálne voľby máme na jeseň, takže čo na tom, že tento magistrát je hoci aj neschopný, o rok tu bude sice ten istý magistrát, ale úplne iné volené orgány (a možno ani nie )
A o tom, že tamojší systém sa z "obyčajnej" električky postupne konvertuje už vyše 20 rokov a, ak sa nemýlim, dokonca tam súbežne premávali úzkorozchodné vozidlá so schodíkmi a normálnerozchodné vozidlá bez nich, si počul?
Niekde začať treba. Nikto tu netvrdí, že tento magistrát by mal dostať cenu za proaktívnosť v riešení dopravných problémov, ale zadupávať do zeme každú snahu sa mi už riadne protiví...
na take nieco v BA rovno zabudni. ozaj myslis, ze magistrat, ktory prisutupi na take scestne urovnove riesenie, ktore je definitivne bude mat zaujem to niekedy riesit mimo urovnovo ?
Si si vedomý toho, že systém v Stuttgarte vznikol postupným prebudovaním z električky, a to dokonca na metrovom rozchode, pričom aj ten súčasný systém nie je ničím iným, než plne segregovanou električkou, akurát miestami pod zemou a inde s vysokými perónmi? Ja by som inak v Bratislave tiež úplne najradšej videl niečo podobné...
Re #57687 d3k0: Ak nebudem musieť byť v škole, prídem podporiť.
"Attention: Zajtra (14.2.2006) bude o 17.00 v kinosale Domu kultury Zrkadlovy haj (zastavka Romanova) beseda na temu petrzalskej elektricky. Jej zastanci su vitani, nakolko sa ocakava hlavne huf bojovnikov proti elektricke."
d3k0, pls odkial mas info, o hufe bojovnikov proti elektricke?
Ak by aj boli, nemozu vyjadrit nazor?
Skor si myslim, ze ludia budu radi, ze sa konecne
po 30 rokoch zacne naozaj nieco diat, pretoze to cakanie
na dopravne riesenie Petrzalky je nekonecne.
Myslim, ze vacsina z publika budu ludia, ktorych nezaujima vyber doravneho systemu (metro, rychla elektricka...),
ale budu chciet info hlavne o tom, kedy "to" zacne fungovat.
P.S. : Aj ja som v tom hufe bojovnikov "proti",
ked si myslim, ze pre BA by bol vhodny NS MHD na baze
rychlodrazneho systemu, ktory ma Stuttgart???
Je to debata ludia - ludia alebo debata ludia davaju navrhy a pripomienky projektantom, mestu....
Proste ked sa tam fobust rozkrici ze chce mimourovnove krizovatky, bude to mat nejaky zmysel? Ze si tam ujo projektant povie ze 'mmm dobry napad, dam to na papier...' ??
len ja vidim problem v tom, ze toto bude aj definitivny variant a nejake rozpracovky co tu bude hovorit mesto o nejakych planoch tenelu pod dunajom budu len slabe recicky.
vsak mesto nema ani na terajsiu elektricku, na tunel pod dunajom nenehrabe skorej ako za 50 rokov ...
ja som to uz X krat hovoril, ze to je dalsi prejav neschopnosti mesta.
keby mali aspon tolko chochmesu si to uznat, a dajme tomu by pristupuli na zastavku petrzalka centrum + nivy + filialka a aj bosakovu a safko robili mimourovnovo, tak OK beriem a poviem, ze je to schopny magistrat.
Skoda praskoda,ze zajtra budem mimo BA...sa na to tesim uz 2-tyzdne a napokon tam nepojdem... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aquila
pozri sa, preco sa mesto serinka do tunela, ked nikdy nebude ? preco mesto hned neriesi prechod cez stary most ako definitivnu variantu ? preco riesi docela podstatne neuralgicke body bosakova a safko urovnovo, ked je teraz sanca to relativne elegantne vyriesit ?
preco vo viedni, 4x vacsom meste, niekolko-nasobne bohatscom meste mozu mat vedene tri linky metra cez dunaj mostom ? a zatial sa snazia pod dunaj zakopat len dialnicu ?
ver mi, ze nasledna prestavba bosakovej a safka na MUK bude stat niekolko miliard a bude to sposobovat veeelke problemy v doprave, ked uz to raz bude spustene.
teraz by riesenie v oblasti bosakovej mozno bolo drahsie o pol miliardy (a aj to prehanam).
detto safko & sturova ...
preco sa mesto nesnazi dohodnut zo ZSR na spolocnej vystavbe stanice/zastavky/prestupoveho bodu petrzalka centrum ?
preco sa mesto nesnazi vyuzit eurofondy na rekonstrukciu stareho mesta ?
odpoved je jednoducha, lebo su neschopni ..
a zda sa, ze ani kratkozraki elektrickari