CityLink - no, len neviem či im bude stačiť kapacita ?. Ale "zobudenie " mesta by to mohlo skôr oddialiť.
Síce som za integrovaný systém MHD, ale v tejto situácií im fandím...
________________________
Re #56896 81-71: Mýto - No ja by som tu tiež najradšej videl ten Londýnsky systém mýta, len tie kamery a ten systém je pre BA asi neuveriteľne drahý.
K tej lenivosti - No ja teda sa nečudujem, že sú Bratislavčania "leniví" mrznúť 20 minút na zastávke keď vynechá spoj, sú "leniví" sa tlačiť ako sardinky, sú "leniví" šlapať z linky na linku kvoli neexistujúcim terminálom,... Ja by som povedal, že za odliv cestujúcich môže z 85% (ne)kvalita MHD. Mýto do centra alebo radikálne zvýšenie parkovného áno, ale spolu so skvalitňovaním MHD.
Ak preferujes dobry interval je to v poriadku. Aj ja preferujem interval, nemam problem prestupit, ved mam elektricenku ? Ale je tu jedno velke ale. Pri tomto systeme sa predpoklada množstvo kvalitnych prestupnych terminalov, ktoré ale v Bratislave nemame v takom množstve ako by som si predstavoval. Navyse s touto zmenou koncepcie boli najprv velke plany, od ktorých sa ale v poslednej dobe bohuzial upusta. Napríklad vsetci sa velice bili do pŕs, ake to bude skvele, L93 bude mat 3 minuty interval v spicke a pod. Kolko ten interval vydrzal?Preco sa menil?Bola L93 malo vytazena?Narast intervalu o 25%. Kazde rano mam problem sa do ne natrepat na zastávke Dvory smer centrum a dost slušne bola plna aj pri 3- minutovom intervale. To ze niektore klbove linky chodia omnoho menej vytazene uz asi nikoho nezaujima. Ono, myslienka bola dobra, ale pokial nieje dotiahnuta a ked sa od zakladnych principov zacne upustat namiesto toho, aby sa to dako poriesilo tak je to onicom. A neber to, ze nastupujem na zastavke Dvory, ze preto som vybral prave tuto linku. Ja som ju dal za príklad preto lebo ma konkretne napadla a doverne poznam je vytazenost a situaciu v tomto useku. Napokon mne ide pod stanicu na zastavku SAV vela spojov a dokonca podaktore mi idu az na Sokolsku kde mam lepsi prestup na Kramare, takze neni to o tom, ze by som si dako velmi obhajoval "svoju" linku. ?
O trasach by sa dalo polemizovat... Niekomu vyhovuju trasy odvsadial-vsade, iny preferuje dobry interval... Myslim, ze v sucasnosti sa smeruje skor k lepsiemu intervalu.
Môže, kludne. Rušenia MHD liniek sa báť nemusíš, lebo už sa to deje a diať sa to pravdepodobne bude ďalej. Ono, ak si mesto nevie uvedomiť, aké kroky treba spraviť pre to, aby ludia MHD chodili a aký je terajší najpalčiveší problém, tak sa to ani nikdy nezmení. Najvacsi prblem je toiz s kvalitou MHD a s lenivostou bratislavcanou, ktori uz maju problem ist pomali aj po rožky bez auta.
Bolo by jednoznacne potrebne spravit tieto systemove kroky:
1.Samozrejma vec ktorú treba spravit a je velmi doležitá, je skvalitnit MHD. Skvalitnit myslim celkovo -personalne, koncepcne,vozovo,trasovo.
2.Vytvorit dostatocne kapacitne P+R parkoviska na okrajoch BA,kde by bolo kvalitne a rychle spojenie s centrom,mozu byt vyuzite aj dnesne systemy ale podstatnejsie vylepsene.
3.Jednoznacne zaviest velmo vysoke myto pre vjazd do CMO Bratislavy pre vsetkych s vynimkou MHD, policie,hasicov,sanitiek. Turisti vacsinou dojdu a odidu bez auta a jazdia MHD, mimoblavaci nech si odparkuju svoje IKG mimo centra a nech cestuju MHD. A pokial dakto potrebuje sa rychlo dostat, nie je problem, Bratislava ma predsa pekny dialnicny obchvat.
4.Taketo Myto docela dobre funguje v Londyne a myslim ze aj skusobne v Helsinkach alebo niekde tam.
5.Tymto by sa vyrazne zlepsil podiel prepravenych MHD-IGK, zmensili by sa zapchy. Skutocne uz je trapne, ak dakto ide do centra daco vybavovat, ked samotne vybavenie trva 5 minut a on kruzi 30 minut po meste aby zaparkoval. A uz mi je zle,ked vidim rano ako sa vyvazaju samostatne v autach. V podstate kazde druhe auto vozi vzduch. Takto by si fest sakra rozmyslel kazdi, ako bude cestovat.
Opakujem este raz, tato alternativa by ale prepokladala kvalitnu rychlu MHD, vybudovane kvalitne terminaly mimo centra s dostatocne kapacitnymi parkoviskami P+R a nie ako jedno z udajne P+R parkovisk pri Auparku, ktore aj tak uz likviduju. Navyse ani nemalo uplne idealne prestupne moznosti a bolo moc blizko centra.
Jak vravis,presne tak, je predsa jedno ci sa mesto zobudí vdaka taxobusom alebo bez nich iba tak. Obe moznosti su podla mna vysoko nepravdepodobne, no ak by som mal hladat pravdepodobnejsiu moznost, tak skutocni asi tu s tymi taxobusmy, pretoze konkurencne prostredie moze vyrazne urychlit toto zobudenie, pripadne to moze byt aj odliv cestujucich z MHD a pod. A terajsiemu stavu len prospievaju, teda obcanom prospievaju, nehumannemu vedeniu mesta nie. Ale ved je to fajn, ak to ma prilepsit obycajnym ludom. A DPB?Tomu to uz pohorsit rozhodne nema ako. A ak tu niekto hovori o Balkane, tak ten tu uz je davno len si to nechcel nikto priznat. Na druhej strane taxobusy sa daju stretnut aj v mestach vyspelejsich zemí ako je SR.
Taxobusy samotné ku kvalite MHD neprispejú, pretože to má ďaleko od možností budovania systémuv MHD. Možno trochu zaplátajú hrozný stav MHD v neiktorých prípadoch, ale zo systémového hľadiska si nemyslím, že by k niečomu pomohli. Viem si prestaviť jedine to, že by sa vďaka tomu možno mesto nejak časom zobudilo a začalo trochu viac podporovať kvalitu a systémovosť MHD. Ale je pravda, že pravdepodobnosť tohto je asi rovnaká ako pravdepodobnosť toho, že sa mesto zobudí aj bez taxobusov.
Ešte k tym taxibusom, ja len tolko, ze je to vysledok neschopneho DPB a mesta. Ale ja im fandim,ba dokonca by bolo fajn, ak by tu posobilo vela takych firiem, konkurencia a tak. Bud by sa nic zo strany DPB nezmenilo (horsie uz byt nemoze) alebo by kokurecne prostredie prospelo kvalite MHD.
Neviem aký máš grafikon ty, ale realita je taká, že úsek Pri vinohradoch - Račianske mýto trvá električke 19 minut a autobusu 13 minut čo je cca 30% ušetreného času. Len taká poznámka, L59 je za ten čas čo dojde električka na Račianske mýto už v Petržalke...tak najprv si veci kukni poriadne a potom píš kto tu zadiera blbosti, ja len tolko.
Je mi to jasné, ja tiež by som išiel na bus iba vtedy,ak by mal ist hned, bo ma dost blbe intervaly. Ale ja som chcel iba povedat, ze netreba vzdy daco nasilu preferovat za kazdu cenu, ale treba si vybrat vzdu tu lepsiu alebo vhodnejsiu moznost. Ked sa mi hodí tram, idem nou, ked trolik alebo bus, idem zase nimi. ?
No tak to je very good. Aj keď som si nie istý, či v jej prípade prítomnosť generála pomôže. Či tam (v celom rezorte) náhodou nie je nejaká protekcia... ?
Tak si predstav, že mi dnes ráno odpísala. Síce len nejaké nekonkrétne nezmysly, ale navrhla osobné stretnutie. Takže ešte prizvať generálneho a šup do toho.
Tak je. Opýtaj sa nejakých ďalších, či im odpovedala na mail, alebo poštu. Ona odpovedá veľmi zriedka, dokonca až vôbec. Možno keby niekto napísal podľa všetkých pravidiel zákona o informáciách, ale ináč neodpovie asi nikdy na nič ?
Ad. Ba noviny: plný súhlas: revízori (väčšina): najväčšia hanba DPB, ale aj celej Bratislavy ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tomas1
Síce som za integrovaný systém MHD, ale v tejto situácií im fandím...
________________________
Re #56896 81-71: Mýto - No ja by som tu tiež najradšej videl ten Londýnsky systém mýta, len tie kamery a ten systém je pre BA asi neuveriteľne drahý.
K tej lenivosti - No ja teda sa nečudujem, že sú Bratislavčania "leniví" mrznúť 20 minút na zastávke keď vynechá spoj, sú "leniví" sa tlačiť ako sardinky, sú "leniví" šlapať z linky na linku kvoli neexistujúcim terminálom,... Ja by som povedal, že za odliv cestujúcich môže z 85% (ne)kvalita MHD. Mýto do centra alebo radikálne zvýšenie parkovného áno, ale spolu so skvalitňovaním MHD.