Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 81-71 #56706:
"Ale ja som cital o takomto postupe ..." - Kde si to čítal?
"No a za perespektivne by som videl aj trolejbusy do Lamača" - To by som prijal aj ja, no perspektívne by bola zaujímavá nielen trasa po Lamačskej a Hodonínskej na Podháj, ale aj z Rázsoch cez navrhovanú zónu Nový Lamač a Cestu na Klanec, takže by vznikol okruh 🙂
Reakcia na: 81-71 #56710:
Ono, ak sa kupi take mnozstvo trolejbusov s pomocnym pohonom, staci ak ti vypadne jeden,nedajboze dva a je to...takto by tam kludne dotiahli daky bez pomocneho pohonu a nebol by problem. ?
Reakcia na: 81-71 #56710:
na moste ale nemas trolejove krizovanie s elektrickou....
Reakcia na: si #56708:
Mas pravdu, ale ved si zober, ze mesto ma strasny problem s 200 metrovou otockou na Riviere a koli tomu sa omnoho viac veci komplikuje. Na Dlhačoch je problem s 200 metrami a ty chces 2 km? Keby spravili ti barani otocku na Riviere, tak v pripade dakej poruchy alebo tak, by mohli dotianut aj bezny trolejbus bez pomocneho pohonu a bezproblemov by mohol kruzit Riviera-Kuklovska. Setria tam, kde to je najmenej potrebne...a s mostom Apollo som pocul dake reci, ale neviem co je na tom pravdy, ze vraj tie stlpy su dako slabo uchytene...neviete dakto daco o tom?
Reakcia na: tr3mp #56707:
Podla mna to na Einsteinovej nieje navrhnute preto, ze po nej nejazdi moc spojov. Ovela podstatnejsie su take zastavky,kde ti stoji osem liniek a pod., v miestek kde je vacsia zataz na zivotne prostredie z autobusov. Nemoze to byt preto?
Reakcia na: 81-71 #56706:
zaujimave...
kedze na kosickom moste su pokial dobre viem osadene uz aj stlpy vhodne pre trolejbusovu trakciu tak myslim ze je totalna blbost potiahnut o 2 km menej trakcneho vedenia a prehanat to tadial na naftu... (myslim ze cena tych 2 km trakcneho vedenia (+nosne lana a/alebo vylozniky) by stale bola hlboko pod rozdielom ceny na vozidla s pomocnym pohonom...)
Reakcia na: SZKV #56705:
Tá mapka je podľa konceptu územného plánu, v súčasnosti sme vo fáze návrhu územného plánu, no čo sa týka výhľadu trasovania trolejbusovej siete, zásadné zmeny tam nie sú. Celé to totiž počíta s nosným systémom v trase Petržalka - Hlavná stanica, čo by malo (podľa predpokladov) výrazne odľahčiť nároky na Nový most. Trolejbusy sú teda koncipované len ako napájač k metru. Či je to správne, hodnotiť nebudem.
Inak zaujímavé na tom návrhu je aj to, že trolejbusové trate nie sú navrhované na Einsteinovej a Panónskej.
Reakcia na: SZKV #56705:
To samozrejme je fantasmagorická predstava, nicmenej, tie plany existuju. ? Neviem ako to bolo myslene s tou Ruzinovskou, ale mam pocit, ze taky dlhy subeh s elektrickami by v dnesnej situacii nebol realny. Skor si myslim, ze by bolo realnejsie potiahnut trolejbusy z Gagarinovej cez Tomasikovu az po ZST-Nove Mesto, a ak je to vela, tak aspon od Trnavskej cesty (krizovatka pri budove starej OD IKEA) potiahnut trolejbusy na ZST-Nove Mesto, taka mala odbocka. Kramare-Koliba cez Vlarsku sa uz zacina riesit, tento rok zacinaju robit komunikaciu, uz mesto odkupilo vsetky pozemky v tej trase, takze to je v blizkom case realne, mam pocit, ze je to jedna z priorit, lebo Koliba ma iba jeden hlavny tah, co v pripade nepriazne pocasia alebo dopravnej nehody je malo. No a napokon jedna otazocka: preco by mali chodit trolejbusy do Petrzalky iba cez Most Apollo (nie Kosicka)? Trolejbus moze defakto chodi cez ktorykolvek most. A ja som aj niekde cital dake plany, ze by sa to robilo najprv ako Dlhe Diely. Prva linka trolejbusova smerom do Ovsista by sice cez Most Apollo isla, ale sposobom, ze na Prievozkej by zisla z trolejov a cez Most Apollo by presla na pomocny pohon, presne tak isto ako z Dlhych Dielov maju trolejbusy chodit az pod Novy Most. Za Mostom Apollo v Petrzalke by zase isla na tykadlach. ☺ Takto defakto moze byt realny skoro kazdy most, v ktoreho blizkosti je na lavej strane Dunaja trolejova siet. Ale ja som cital o takomto postupe, ak by sa realizovalo toto,tak najskor ta trasa z Prievozkej cez Most Apollo s kratkou trolejovou trasou v Petržalke do Ovsišta. No a za perespektivne by som videl aj trolejbusy do Lamača. ?
Reakcia na: 81-71 #56703:
Tak v takovém klimatu, jaký dnes panuje ve střední Evropě bych Ikarusem 280 jezdit nechtěl ani kdyby on ano ? . Ty autobusy měly vždy a všude problémy s topením dost zásadního rázu (v prosinci v tom Maďarsku jsem skoro nejezdil ničím jiným a následky se záhy dostavily- měl jsem pak dost drsnou chřipku).
Ale jinak sorry- ty trolejbusové plány mi přijdou dost fantasmagorické! Hlavní problém bych viděl, že to linkové vedení na Petržalce je sice rozsáhlé (a tedy i drahé), ale není variabilní! Jakýkoliv trolejbus do města by musel oklikou po mostě Košická a pořád by poměrně dost významných přepravních vztahů realizovat nešlo- konkrétně mě napdaá třeba 83 do Dúbravky (i kdyby tam jela z Petržalky tramvaj, tak to neřeší dopravu na Patronku a Kramáre), 78 a tak. Takže můj názor na to je: Ružinovská+ žst. Nové Mesto rozhodně ano, Lamač taky ano, propojení na Kolibě rozhodně, prodloužení z Trnávky a Slovnaft možná (přiznám se, že v těch oblastech to detailně neznám), Dlhé Diely v tomto trasování jsou dost diskutabilní, ale Petržalka v této podobě asi těžko! Tam to chce tramvajovou radiálu někde ve střední části sídliště, k tomu modifikovanou 99 a stávající autobusové linky, využívající ostatní mosty než je ten nejstarší ("tramvajový") a Nový Most.
Asi jsem příliš konzervativní, ale za situace, kdy máte nejexotičtější autobusový park ve střední Evropě je blbost vymýšlet rozsáhlé sítě trolejbusů bez potřebné variability!
Reakcia na: 81-71 #56703:
Zaujímavé, že prvý bus, ktorý som dnes videl, bol práve Ik280 na linke 31 na zastávke LaFranconi čosik pred siedmou, teda podľa http://www.meteo.sk/graph/hodiny.php?id=1&i=2 v tej najväčšej kose... A tváril sa celkom živo 🙂
Reakcia na: SZKV #56700:
Ja len pre doplnenie, ze nielen skoda toho, ze nestoji metro, respektive rychlodrazna elektricka ale napriklad je skoda, ze sa stale nezacalo s planovanou vystavbou trolejbusovych trati v Petrzalke, ale aj inde...bo trolejbusy tiez nemaju asi problem s mrazom v takom rozsahu ako autobusy. Celkovo elektricky a trolejbusy su na tom za kazdych podmienok asi lepsie ako busy.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=393335222a252c2f3234eff0f3f0f21f352b2f321f361f393335222a252c2f32341f211f392b232932342b252c25ef392b2e212c23&styl=1

Ak k tomu mrazu a autobusom. Ono rozdiel medzi Prahou a Bratislavou je asi ten, ze je tam podstatne mladsi vozovy park. Vacsinou v tomto silnom mraze strajkuju stare Ikarusy rady 280. ?
Reakcia na: Mikimaus #56701:

Tie reakcie na článok sú dobré. 🙂 Dobre že som sa ani nepokúšal ísť 98mičkou. ?
Reakcia na: Dopravák #56697:
Jak "teplo" tam v té Bratislavě máte? Je zajímavé, že v Praze taky zrovna léto není, ale autobusy fungují celkem v normě- standardní nedodržování jízdních dob (protože jsou nereálné) je běžné každý den a netřeba k tomu -20°C... Ale že by nějaké spoje vynechávaly, to se mi nezdá- v Praze nastává kolaps povrchové MHD jen když nasněží ? .
Ale jiná věc je, že kdyby jezdila na Petržalku ta rychlodrážní tramvaj, bylo by všem lépe- situace, kdy významná část města nemá za autobusy jakoukoliv náhradu je děsivá!
Reakcia na: Mike #56687:
no u Nás, že vraj už od včera obeda štartovali Abusy... ale asi na figu, pretože dnes "zamrzlo" cca 30 busov.... ?
Reakcia na: mimi #56695:
hlavne že hovorili, že su pripravení... ?
Dopravný podnik Bratislava hlási, že autobusom zamrzá nafta. Podľa TA3 je nepojazdných 10 autobusov.
Reakcia na: petert #56690:
V noci má byť -16 až -22stupňov. ☠

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.