Reakcia na: yale #55798:
Milý "odborník" YALE hovoriť a písať si v podstate môže kto chce a čo chce. Na to má právo. Ale je prinajmenšom smiešne z pohľadu svojej "odbornosti" hodnotiť prácu iných, keď navyše máš hmlu v tom o čom píšeš.
Takže pre takéto typy:
Skutočný odborník by mal mať vzdelanie, skúsenosti, referencie a hlavne pečiatku spôsobilosti a schopnosti vedieť sa v dnešnej dobe predať.
Ak také niečo milý "odborník" vlastníš, môžeme pristúpiť k druhému kroku a to je prístup k informáciam a prostriedkom na ich rozbor. Ak aj to máš, tak potom si konkurencia a môžme sa baviť.
Štýl "audit DPB" je v súčasnosti už dostatočne uznávaný nielen v SR, ale aj okolitých krajinách, a preto, ako sám uvádzaš v úvode, asi sa veľmi mýliš (to je veľmi mierny a distingovaný výraz).
Bolo by asi veľmi vtipné porovnávať Tvoje predstavy o objektívnej analýze a postupy, ktoré boli v "audite DPB" aplikované. Ale načo pokračovať - odborníci typu "sadnime si a do obeda to máme" sú už v dejinách a ...
Ešte maličkú poznámočku k tým "30 rokom" - stačí jeden pojem ÚDI BA, ak nevieš čo to bolo, tak sa prosím spýtaj a netrep vlastné "duchaplné konštrucie".
tomas1
Hovorí sa tam o technológií The Whisper, čo je elektromotor v kolese. Je to vlastne akási duozvrhlosť určená hlavne pre autobusy. Koleso so vstavaným elektromotorom sa otáča okolo pevnej nápravy (motor na konvenčné palivo mu dodáva prúd). Sériová výroba by mohla začať ešte v tomto roku, umožňuje to vraj radikálnu úsporu paliva. Dá sa tak prestavať ktorýkoľvek autobus s obyčajným motorom.
Keďže DPB je v oblasti alternatívnych pohonov priekopníkom, určite sa to čoskoro objaví aj v BA. ? Predpokladám také scenário, že o chvíľu skončí éra CNGvrakov a Ik4x5 sa budú pre zmenu prestavovať na Whisperzverhlosť.
(V ďalekej budúcnosti okolo r. 2025, predpokladám prestavbu 14/15Tr na vodík, ale to je už o inom.)
___________________
Inak čo sa týka tej NDS diskusie, privítal by som o trochu viac konštruktívnych argumentov na úkor toho osočovania, brokovníc, usw.