d3k0 & cely iMHD team: Dnes slavim svoje narodeniny, a od vas som dostal jednoznacne darcek ktory mi urobil velku radost. (Aka to nahoda, sotva mohol dakto z Vas tusit ze mam dnes narodky a ze aku velku radost mi tymto urobite) Kompletna zbierka poriadkov ma nepopisatelne tesi.
Akurat nebol by som to ja, keby som sa neopytal ze ci nebude aj WAP verzia. Ked som sa pytal minule tak ste hovorili ze o WAP verzii ma zmysel uvazovat az ked budu vsetky poriadky na webe (ad #4632). A to sa prave stalo. Takze sa pytam ze aky je vas sucasny pohlad na WAP poriadky? Ja som uz aj nasiel dakde na nete WAP stranku (mhd.mnn.sk/wap), kde boli nejake poriadky (nie vsetky) Bratislavskej MHD, akurat autor uplne zanedbal aktualizaciu. Poriadky boli naposledy aktualizovane zaciatkom roka 2001, takze v sucasnosti su uz nepouzitelne. Mozno nocaky sa este daju. Ale mozno ten system vyhladavania by stal za inspiraciu. Hoci na druhej strane sa mi nezda az tak vydareny.
Neberte to tak ze nikdy nebudem spokojny. Ja sa uz teraz velmi tesim, ale skutocne predstava ze si pozriem odchod nocaku z mobilu a pridem na zastavku uplne presne a nemusim na nej postavat jak taky posledny vyvrhel mi nedava spavat...
Spectre: No pokial viem, tak toroid je dajaky stereometricky (priestorovy) utvar. Snad je to utvar, kt. vznikne rotaciou kruhu okolo priamky, kt. je rovnobezna s rovinou rotujuceho kruhu. A este polomer rotacie je vacsi ako polomer rotovaneho kruhu. Aspon takto nas to ucili v skole. Ale co je solenoid fakt netusim. A taktiez neviem ci prave stereometricke vyjadrenie toroidu si mal na mysli.
Inak 55 - vlakova linka: No aj mna by zaujimal aktualny stav...bo 55 ma stala uz par hodin zivota a stale nic...
Stredajsie jazdy hist. elektriciek este stale funguju? Bo poslednu stredu som okolo obeda videl 104 na trase z hl.st. ako robila okruh cez mesto. Boli tam len decka nejake...Preto sa pytam, ci to od leta este stale funguje...
KLF, d3k0: Blava ma 428 672 obyvatelov podla udajov z minuleho roku. Pocet obyvatelov ma navyse klesajucu tendenciu - rodi sa menej deti a ludia sa stahuju do primestskych oblasti. Nakolko vsak dost ludi z okolia pracuje alebo studuje v Bratislave, pocet pritomnych udajov je asi blizky d3k0vmu udaju. Pokial viem, tak dokonca pocet pracovnych miest v Bratislave je vasci ako pocet praceschopneho obyvatelstva mesta. Takze keby mala Bratislava zabezpecovat pracovne sily z vlastnych zdrojov, mala by s tym problemy.
Juro: Mozem ti pomoct s niektorymi tymi busmi: 1898, 1899, 1903 stoja v ohrade. 1911 jazdi. 2914, 2922 a 2925 su uz pravdepodobne zlikvidovane (tusim vlani stali na vrakovisku, ale teraz som ich tam nevidel), 4081 bola este vlani rozobrata vo vozovni Petrzalka. Kedze nie je v ohrade, tak je asi stale v Petrzka - ale viac by o tom asi vedel Darro. SPZtky budu v katalogu vozidiel - aspon tie, ktore pozname. Ked to bude hotove, dame ti vediet...
KLF: Hehe, nemozem byt stale on-line na nete a kontrolovat co kto popise
BA ma 450000 obyvatelov, avsak v pracovnych dnoch je v meste minimalne 600000 ludi.
Si:
a k tomu si vezmi, ze SOLENOIDY, teda brzdice, tiez na podvozkoch nie su zakrite. V Brne, Prahe, Ostrave, etc... su. Tiez sa tam voda tak lahko nedostane. Ale aj keby sa tam dostala - nesposobilo by to spalenie trakcakov, ale urcite by si si to vsimol
West: sice nie som proti zmene rozchodu v BA na 1435 a myslim ze by to malo kopu vyhod, ale poruchovost podvozkov s tym nema nic spolocne. To mnozstvo poruch v roku 1987 nebolo sposobene tym ze tie podvozky su "len" 1000mm, ale tym, ze pocas udrzby v rokoch predchadzajucich boli odmontovane kryty z motorov a neboli namontovane nazad (co za normalnej prevadzky nesposobovalo ziadne problemy), ale ked vela nastezilo, sneh sa dostal aj do motora, navlhlo mu vinutie a motor zhorel...
West: No. A dovod tej vyssej poruchovosti ?
Martin: No je to tak. Aspon co sa Bratislavy tyka. No a co sa toho vidieku tyka, tak s TYM prave ma slovensky vidiek problemy - vraj dostavaju malo prispevkov od EU. Takze nie je to celkom transparentne podla mna. Ale to uz nie je debata tykajuca sa MHD. Ale v podstate sme sa zhodli na tom, ze pre BA by MOMENTALNE asi bolo najvhodnejsie rozsirit elektricky a aj na nich skusit budovat hlavny nosny (a najrychlejsi) system.
Inak fakt Ta obdivujem a vidim, ze sa vyznas !
Nazdar. Dosť často sa tu stretávam s diskusiou, ktorý rozchod je lepší. Či 1000 alebo 1435 mm.Ja som dnes dotsal do rúk knihu 100 ROKOV ELEKTRIČIEK V BRATISLAVE a dočítal som sa toto:"11. január 1987- Veľké množstvo snehu sposobilo aj vysoký počet porúch na elektrickej vyzbroji.Bolo poškodených vyše 150 trakčných motorov. Pri analýze porúch za účasti odborníkov zo závodu ČKD Trakce vyplynulo že poruchovosť motorov na podvozkoch rozchodu 1000mm je vplyvom poveternostných podmienok (sneh, voda, dážď) trojnásobne až päťnásobne vyššia ako pri podvozkoch s normálnym rozchodom.Použili sa údaje z miest Bratislava, Liberec a Erfurt v zime 1987." Nie je to velke plus pre 1435mm.
Co jsem četl, tak město Bratislava má 95% HDP ze 100% průměru životní úrovně EU a Praha 125%. Tudíž prý tato dvě města z uchazečských zemí do přijetí EU nemají právo žádat o dotaci. Takže jsi mě překvapil, že EU chce dotovat Blvu? Já měl za to, že chce vyrovnat propastné rozdíly mezi venkovem a hl. městy. Když je životní úroveň mimo Prahu sotva 50% tomu co je v EU a v Praze je o 25 % vyšší, tak si myslím že to je dobře.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Turbo
a k tomu si vezmi, ze SOLENOIDY, teda brzdice, tiez na podvozkoch nie su zakrite. V Brne, Prahe, Ostrave, etc... su. Tiez sa tam voda tak lahko nedostane. Ale aj keby sa tam dostala - nesposobilo by to spalenie trakcakov, ale urcite by si si to vsimol