Reakcia na: S499.1023 #53558:
Tak dobre, potom nech je vo verejnom zaujme uplne všetko. Dajme tomu, že aj moja firma a ked budem na mizine a mal by som vyhlasit ako podnikatel bankrot, tak si z toho nič nebudem robit, lebo štát vykryje všetky moje straty a možno mi da aj viac. Ano, tak takto by som sa mohol stavat k veci, tak ako štát dotuje sukromnych farmarov. Prečo neje dotovany napríklad pekár ? Ten ak nema dopyt, tak je v strate a nepomože si. Farmar bud v strate neni,lebo štat od neho produkt odkupi alebo ak je v strate, koli tomu, že sa dačo neurodi alebo nema zakaznikov, tak štat mu straty vykryje. Toto je fer ? Vieš kolko profesii existuje ? Prečo sa dotuje prave iba sektor agropodnikatelov ? A to, že doprava je vec vo verejnom zaujme by si mohol pochopit. A ak by aj doprava mala dopadnut po vzore polnohospodarov, tak potom nech dotujeme aj všetkych sukromnych prepravcov a nech im štát vykrýva straty sposobene zdražovaním pohonnych hmot alebo nižším počtom zakaznikov.
S499.1023
Pokiaľ nezohľadníme externality (a môžeme ich zohľadniť len nejakým konsenzom, pretože algoritmizovať ich ešte nikdy, nikto a nikde nedokázal), nemá verjná doprava šancu.
33% administratíva v DP je jedna vec, fakt, že VŠADE na svete je administratíva v mestskej hromadnej doprave okolo 50%, mi budeš musieť nejako dodatočne vysvetliť.
Či je 4,5% nezamestnaných v BA duševne chorých, alebo nie, nepokladám za podstatné (aj keď pár takých "duševne chorých" by som s Tebou rád konfrontoval? ). Jednako je duševná choroba chorba ako každá iná a necháme snáď všetkých chorých pomrieť?, jednako sú tu aj iné regióny.
Na záver - nepoznám ŽIADNU krajinu na svete, ktorá by sa živila LEN výskumom a vývojom. Ešte aj v tom Vatikáne vyrábajú nejaké tie hostie?. To sú choromyseľné neoliberalistické teórie, ktoré nie sú NIJAKO podložené.