Súhlasím, že to už radšej vaňu ako "obyčajné" VarCB3, ktoré mi pripadajú, ako keby sme si v autobusových dielňach začali vyrábať novostavby Ikarusy 280 s Euro 3 motormi, ale aj tak...
Farebná schéma by mi nevadila. Ale náter ako taký sa mi ani trochu nepáči. Akoby sa nad ním vôbec nikto nezamýšľal. Jednoducho električku natreli požadovanými farbami a hotovo. Keď to porovnám napríklad s náterom na ULFe, pripadá mi Poršetra ako nedorobený polotovar...
Re #53483 S499.1023: Dočasné riešenie? Za dočasné riešenie by som bol ochotný považovať nákup B951 a B961 ako náhradu zombie Ikarusov a nezmyselných plynofikácií. Ale električka s predpokladanou životnosťou 30 rokov ako dočasné riešenie?
Na druhú stranu pochybujem, že toto mesto sa zmôže na 10 Vaní ročne, nieto 10 nových strojov...
galiyosha,KLF:Vaňa samozrejme nie je porovnateľná s novou plne NP električkou.Ale ak sa Bratislava zmôže na 10 nových električiek ročne,tak to je veľa a zvyšok vozového parku treba obnovovať.A práve preto,že sa jedná o dočasné riešenie,netreba sa zaoberať vyfikundáciami ako čelo Bulwa a tupé výklopné dvere.
Uvidime, co nakoniec Bratislava kupi. Rozhodne kupa elektriciek bude asi ten najdrahsi a asi aj najsledovanejsi tender. Bude treba DOKLADNE vybrat typ vhodny pre toto mesto. Neodsudzujem tie nizkopodlazne rekonstrukcie T3, zle to nie je, ale predpokladam, ze KED UZ Bratislava pojde do nejakej zmeny, tak to bude vyrazna zmena a budu to uplne nove NP vozy. To je moj odhad. Uvidime.
galiyosha:
Ty okna cikcak jsou právě asi to, co vadí všem nejvíc. Ikdyž je podlaha uvnitř vozu kaskádovitá, nevidím jediný problém, aby ty okna mohly být v jedné laině. Nátěr je ovšem odvozen od pražského, který se na tramvajích používá snad už od 1. Republiky (znalí mě opraví). Vždy byly tramvaje tmavě červené. I T3R.P jsou rekonstruovány tak, aby se příliš nelišily od starých T3 a Poršetra nebude vyjímkou. Na této tramvaji mě nejvíc štvou první dveře, které jsou určeny pouze pro řidiče.
Sa maju stavat nove eliny po vzore T3 a k tomu este nizkopodlazne? ? Trocha ujete ak je to pravda! Ak by som sa mal stretavat s podobnou elinou dalsie desatrocie nebol by som velmi nadseny ? ?
Tie skackavé okná s v spolupráci s tým náterom vyzerajú otrasne. Keby sa to aspoň posnažili nejako opticky zladiť. Toto mi pripadá, ako keby to robili v nejakej garáži na kolene. Fuj. Samotný dizajn na električke, ktorá by mala okná v rovine, by sa mi inak celkom páčil.
Re #53444 S499.1023: Proti T3 nemám vôbec nič. Dobre vieš, že kadejaké modifikácie typu Kotas/Bulwa sa mi veľmi priečia. Tu mi opticky nesmierne vadia tie čudné okná v nízkopodlažnej časti. Možno keby tie okná boli vyriešené jemnejšie a malo to zakryté podvozky. Takto sa mi to jednoducho nepáči. Subjektívny názor.
Vzhľad stranou... Stavba nových električiek po vzore T3 ma má podľa Teba v roku 2005 napĺňať nejakou radosťou? Asi by som v tejto mizérii mal byť rád, že bude vôbec niečo, ale myšlienka, že s podobnými vozidlami bude stáť a padať budúcnosť miestnej elektrickej trakcie ma privádza do zúfalstva.
Šotúšpohľad je jedna vec, atraktivita pre vlky druhá. S vaňou, navyše ešte v klasickom dizajne, žiadnych ľudí do MHD neprilákaš. S postupom času práve naopak. V tomto majú pravdu tí, ktorí tvrdia, že kdežto v autobusoch je ten skok dopred absolútne badateľný (no, v Bratislave zatiaľ nie...), električky si u nás žijú ďalej vo vlastnom svete stagnácie.
A prečo ten mráz na chrtbe? Už vidím Vaňu po generálke, ako tu ešte stále veselo premáva v roku 2030...
Myslíš tak, že linka č. 1 by šla na Hlavnú stanicu? Fajn, ale aj tak by musela odbočovať na Vazovovu od Odborárskeho nám. cez neelektronicky ovládanú výhybku.
Vadite sa zase na blbostiach. KLF ma pravdu, tak sprosto polozenu otazku som tu dlho necital. Vyhybka je manualne prestavovana a je oznacena aj nevestou. To, ze nie je elektricky ovladana ani jedna zo zmienovanych vyhybiek, je preto, ze vyuzitie daneho jazdneho smeru sa pouziva vyhradne ako manipulacna vetva. A famy, ze 17ka chodi smerom do Karlovky cez nabrezie, nie su preto, ze jednotka by musela vexlovat ale preto aby ludia z racianskej radialy mali aj spojenie z novym mostom, co je prestupny uzol. cez tunel to ide spat aby sa pre zmenu z Karloveskej rad. dostali rychlejsie do centra co je cca asi 3min skor ako spodkom.
PS: ak by ste citali pozorne niektore clanky a navrhy tak sa dozviete, ze pri zmene linkoveho vedenie, ktore ma nastat niekedy v polovici 2006, maju byt manualne vyhybky v oblasti Vazovoa prestavane na elektricky ovladane.
PS: 13ka je zbytocna linka, ale urcite nezdrziava dopravu, zdrziavaju len vodici co ich jazdia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA