Reakcia na: Sommelier #52258:
No dobre, ale teraz nie je dôležité podporovať nové technológie prostredníctvom nejakej sociálnej služby, ako je MHD. Teraz je tu MHD v takej s prepáčením riti, že nezáleží, či je vozidlo moderné, či podporuje nejakú percentnú menšinu, ale na tom, či to odvezie tých nejakých 60? percent, čo ostanú keď odrátame tých, čo chodia autom. Ak by moderné vozidlo stálo o milión viac ako B961, tak nepoviem ani slovo, ale ak stojí dvojnásobok, tak to už rozdiel. Ak tu bude jazdiť 500 autobusov, ktoré budú mladšie ako 8 rokov, tak sa môžme začať baviť o moderných technológiách..
Sommelier
Nedavno sme tu mali diskusiu o cene nizkopodlaznych Renaultov a prisli sme k poklesu ceny niekde medzi 2-4 milionmi/kus behom piatich rokov. Ale je to neoverene.
Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty.
Predlzovanie zmluvy koli nahradnym dielom a podobnym korupcnym bryndzovym haluskam su dostacujuce.
Pride aj tak nove vedenie, ktore si svojho sukromneho sponzora najde a je jedno ci to bude ten novy alebo stary.
Zucastnil som sa pred siedmimi rokmi na vyberovoinformacnom konani so systemami BUSE a o opaku ma nikto nepresvedci.
Ak kazdy rok (2,3,5) vyhlasis tender, vzdy sa ti prihlasia vyrobcovia a nebude ich malo a kazdy sa bude snazit cenou, lobisticky a podobne presadit svoju ponuku. Je to lepsie ako nieco urobit dlhodobo. Vo svajciarsku je riziko korupcie pri verejnom obstaravani NIZSIE ako u nas a preto by som model dlhodobej zmluvy nachal spat, dokial si nebudeme isty, ze management je spokojny so svojim ohodnotenim a nema potrebu si privyrabat nitmi zacnuc cez klinove remene a sedadla az po stavbu vozovne.