Hej, visí na tých istých stĺpoch. Rozpätie nie je zrazu dobré, stĺpy aj napriek názoru pánov inžinierov Paru a Haluzu visí ako šnúry na bielizeň. Predpokladaný vývoj je taký, že to čoskoro niekto strhne a následne dajú súdruhovi inžinieri zahustiť stĺpy. Taký obraz debility, ako je likvidácía reťazovky v KV, som už dávno nevidel. Mimochodom, by ma zaujímalo, či na trať do Petržalky s Vkonštr.=80 km/h budú tiež súkať delta závesy, podľa možnosti bez kompenzácie a okorenené sekciami na pevných svorkách? Momoti!
To vieš, prejavil sa môj vzťah k poriadku a snaha mať všetko čo najkrajšie. A práve preto, že som tiež videl aké je to v Prahe (napr. pri Hrade), nie som veľkým zástancom takejto úpravy. Ono totiž nezasvätený, a tých je väčšina, si povie načo tú trávu sadia, keď to takto vyzerá.
Čo ťa na tom zaráža? Aj iné mestá su na dvoch brehoch veľtoku? Ako príklad uvediem kedysi dve mestá, ktoré s spojili v jedno - Budapešť. Veď hádam ľudsto je natoľko inteligentné aby dokázalo postaviť most. Bratislava bola umelo rozširovaná a Petržalka ponúkala obrovský priestor na zastavanie. Bol to v tom období logický krok.
Re #51978 Papyr: Možno to bude tym, ze rozhodnutie o vystvbe Petrzalky prislo v inej dobe (teda rokoch) ako bolo vystahovana Sumava... Okrem ineho v Petrazlke existovala zastavba aj pred vystavbou sídliska a bola to tusim najvascia dedina v republike. Takisto v Jarovciach, Rusovcich a Cunove sa byvalo.
Re #51987 AAA: Ked som bol v Prahe v lete tak tam tráva na trati bola rovnako suchá ako by bola u nas. Vo Viedni nemaju ani koberce v trati. Mozno kedysi boli, dnes je vsak trat okrem travy plna pupav, dateliny,... Ved nerobime zatravnením z trate botanickú záhradu a nemusí byť všsade golfový trávnik. Treba sa postarať aby sa to raz za cas pokosilo, ked je treba, a inak ide hlavne o hlukopohlcujuce ucinky ako esteticno.
ORGANIZÁCIA MHD V DŇOCH 28. OKTÓBRA 2005 AŽ 1. NOVEMBRA 2005
Počas jesenných školských prázdnin a z dôvodu zvýšenej návštevnosti cintorínov v súvislosti so Sviatkom všetkých svätých budú v dňoch 28. októbra 2005 až 1. novembra 2005 nasledovné zmeny v organizácii MHD:
28. októbra (piatok):
· Nebudú premávať linky č. 7, 17, 55.
· Linka č. 59 bude premávať podľa cestovného poriadku platného pre školské prázdniny.
· Ostatné linky budú premávať bez zmeny.
29. októbra (sobota):
· Nebudú premávať linky č. 31 a 38.
· Namiesto linky č. 38 bude premávať linka X 38 z Hlavnej stanice cez Pražskú ul. a Patrónku do Krematória, premávať bude v čase približne od 7:45 do 18:30 h s 15 min. intervalom.
· Linka č. 39 bude posilnená..
30. októbra (nedeľa):
· Nebudú premávať linky č. 31, 38, 131, 141 a mimoriadny spoj linky č. 74 od rýchlika Goral.
· Linka X 38 bude premávať v čase približne 7:45 - 18:30 h s intervalom 15 min.
· Linka č. 39 bude posilnená..
31. októbra (pondelok):
· Nebudú premávať linky č. 7, 17, 31, 55.
· Linka č. 38 bude premávať.
· Linka X38 bude premávať približne od 13. do 18. hodiny v 30 min intervale.
· Linka č. 39 bude posilnená.
· Linka č. 59 bude premávať podľa cestovného poriadku platného pre školské prázdniny.
· Z dôvodu obmedzenia výroby vo Volkswagene Slovakia, a. s. nepôjdu spoje linky č. 92 s odchodom z Dolnozemskej ulice o 20:45 a 20:55 h a z Volkswagenu o 22:20 a 22:30 h.
· Ostatné linky budú premávať bez zmeny.
1. novembra (pondelok):
· Linky č. 31 a 38 nebudú premávať.
· Linka X 38 bude premávať v čase cca 7:45 - 18:30 h v intervale 15 min.
· Linka č. 39 bude posilnená.
· Spojenie k cintorínu v Petržalke zabezpečí mimoriadna linka X 82, ktorá bude premávať po trase ŽST Petržalka - Kopčianska - Bratská - Kaukazská - Údernícka - ŽST Petržalka. Autobusy tejto linky budú premávať približne od 9. do 18. hodiny, zastavovať budú na zastávkach:
- ŽST Petržalka - na Kopčianskej ul., nástupište a výstupište
- Závod Matador - na Kopčianskej ul., na znamenie,
- Cintorín Petržalka - na Kaukazskej ul.,
- Kúpalisko Matador - na Úderníckej ul
- Na zastávkach ŽST Petržalka bude zabezpečený prestup medzi touto linkou a linkou č. 99 v obidvoch smeroch.
· Posilovú dopravu k Cintorínu Ružinov bude zabezpečovať mimoriadna trolejbusová linka č. 221, ktorá bude premávať z Hlavnej stanice cez Šancovú, Račianske mýto, Trnavské mýto, Miletičovu, Prievozskú a Mierovú ulicu približne od 9. do 18. hodiny
· Linky č. 131, 141 a mimoriadny spoj linky č. 74 od rýchlika Goral budú premávať
· Na základe podnetov cestujúcich budú autobusy linky č. 88 v smere od AS Mlynské nivy k Novému mostu budú zastavovať aj na zastávke Aupark na Panónskej ceste, čím budú zabezpečené ďalšie možnosti spojení.
· Taktiež na základe pripomienok cestujúcich a rokovaní s podnikmi a učilišťami v oblasti Na pantoch bude upravený cestovný poriadok linky č. 59. Naďalej však platí, že najdôležitejšie spojenie medzi Petržalkou a Račou a opačne predstavuje linka č. 94 s prestupom na električky v uzle Vazovova, resp. linka č. 98 s prestupom na električky v prestupovom bode OD Slimák - Riazanská.
· Spoj linky č. 94 s odchodom zo zastávky Holíčska o 7:32 h bude pokračovať z Vazovovej ulice po trase linky č. 59 cez Račianske mýto, Račiansku a Púchovskú ulicu na ulicu Na pantoch. Tento spoj bude v cestovnom poriadku vyznačený značkou.
A ako to teraz v Karlovke vyzerá, tam kde zrušili reťazovku? Vedenie teraz visí na tých istých stĺpoch, ako predtým reťazovka? A rozpätie je zrazu dobré aj na obyčajnú trolej?
Dnes som isiel o cca 00:40 cez Karldorf a videl som medzi zastavkami Jurigovo namestie a Nad Luckami vrcharske hybridne vozidla (tie cestne) na kolajach, jedno v kazdom smere. Vrchari tam cosi stvarali s vedenim, vedla zastavky tramvaje Segnerova smer mesto stala Elzacka vrcharska Karosa. Neviem ci sa chystali zvesit aj tento usek retiazkoveho vedenia. Ale co ine by tam asi robili? Kazdopadne ten, kto toto navrhol, presadil a schvalil si zasluzi aby visel na vylozniku za ... ?
To by sedelo s teóriou, že obchádzanie stávajúcich prírodných útarov bolo dôvodom tej kľukatosti. Ale tá teória asi bola pozostatkom tejto japonskej teórie.
Re #51938 AAA: Tým myslíš tú papierovú "maximálnu prevádzkovú rýchlosť"?
Re #51942 martiner: Asi mi nič iné neostane. Len archívy sú asi svet sám o sebe a zatiaľ som doň neprenikol.
Re #51946 Papyr: Ale ona sa nedereťazovkuje samovoľne, veď bol na to vypísaný (Parane)normálny tender. (S tými chuťami beriem, nevidel som za roh...)
Re #51951 81-71: Podľa mňa by zástavka Siemens vyvolávala v cestujúcich zvláštny pocit. (V niektorých určite.)
Re #51961 Martin Fundárek: Vďaka za tip, pohľadám.
Re #51963 Ámos Keynes: Keď si do nanokonštruktorovej placky nahráš program "chlieb" a zmačkneš tlačidlo "Postav", aj detiská v Afrike možno prestanú hladovať.
Re #51981 marko: Mne je tiež trochu ľúto premrhaných vozokm na 99, aj tak si však nemyslím, že by to bola zbytočná linka. Ako nadväzná by bez debaty bola stokrát užitočnejšia, keby chodila cez Smolenickú.
Osobne však túto linku vnímam len ako protiargument tým, čo potrebujú priame spojenie odvšadiaľ všade. Takto sa môže pekne papierovo napísať, že spája všetky zdravotnícke zariadenia v Petržalke, miestny úrad, železničnú stanicu a neviem, čo všetko ešte...
Na druhú stranu, jej ustrihnutím/zredukovaním ušetríš maximálne tak krátke vozy. Tými by si kmeňové linky alebo presmerovanie 93 aj tak nezabezpečil.
Čo sa týka úplne dementného cestovného poriadku električiek na Kapucínskej (teraz počas výluky idú obidve minútu po sebe a potom 11 minút nič, skutočne úžasné), dúfam, že to ošetrí plánovaná zmena linkového vedenia električiek. Keby chodili v 6minútovom preklade, alebo po novom jedna linka každé 3 či 4 minúty, čo by som považoval za optimum, máš to plus-mínus to isté, čo pod Novým mostom. (V súčasnosti síce teoreticky síce 4minútový preklad, prakticky to tak však nie je, viď cestovný poriadok...)
Aj tak zmenu linkového vedenia v Petržalke vnímam len ako prípravný krok na reálnu výstavbu električky. Vieš si asi predstaviť, ako by verejnosť zareagovala, keby sa jej po výstavbe električky takýmto spôsobom pomenila doprava? Takto sa za tie tri roky len zrušia 59 a 95, skráti 78, zredukuje alebo zruší 83, a to bude všetko...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Technopol