Sorry vopred, ak sa tu o tom uz diskutovalo, nesledujem to tu moc. Vie mi niekto vysvetlit, akym stylom sa rekonstruuje Obchodna ? To sa bude robit cele per partes po 10 metrovych usekoch ? Najprv sa mala robit teraz na jesen Kapucinska + Obchodna. Potom sa Kapucinska vypustila a mala sa robit len Obchodna. A teraz sa akoze co robi ?
Vie tu dakto daco konkretne o tom ?
Dik.
Ahojte dlho som neprispieval tak nieco dam:
Pred par dnami som sa oboznamil s velkou a pre mna nepoznanou az prekvapujucou odhodlanostou vodica MHD pomoct cestujucim....
Z HLAVNEJ STANICE na linke 93 bol jeden vyssie popisany vodic a na hlavnej stanici sa rozpraval lamavou anglictinou s jednym turistom a pred tym s dalsimi dvoma ked prissiel na zastavku otvoril dvere a zakrical slepcovi "93!!!!!!!" slepec .... ja idem na trolejbus dakujem ----s takymto niecim som sa stretol po prvy krat a bol som prekvapeny ako sa dohovaral s tym turistom nabral meskanie asi 2 minuty na hodzovom vystupil z kabinky von na zastavku a siel za tym turistom vysvetlit mu cestu pak asi s 3minutovym meskanim na Pertzalskej stanici zakrical do busa "BAHNOFF" vystupte turistovi s ktorym sa na zastavke rozpraval turista bol uplne mimo nevedel kde je kedze sa s vodicom rozpraval
on mu asi povedal ze mu povie na stanici v petrzke a tak som ostal prekvapeny lebo s takouto ohladuplnostou vodicov sa nestretavam casto KIEZBY BOL KAZDY VODIC TAKY......
Dnes rano 7079 nehoda so zelenou Skoda FELICIA asi si felda chcela skusit kto je silnejsi ? ? Zastavka URSYNYHO CAS asi 7,57 co som ja tam bol takze priblizny cas nehody je 7,45
Nevie mi niekto objasnit záhadu ohladom akustického a optického signalizovania zastávky Bárdošova/SIEMENS ? Kde je pravda ? Na letákoch v CP, na displejoch BUSE vo vozidlách alebo v akustickom hlásení ? Čo by z toho mal dáky turista? leda asi dobrý guláš...By potreboval vystúpit na SIEMENS-e ale taká hláška by neprichádzala...tak by sa previezol na konečnú...ved nemusí každý sledovat iba displej, navyše by som bol zvedavý, čo majú robit nevidiaci, ktorý sa musia spolahnut iba na akustické hlasenie. To je potom lepšie ak nie je vobec ak ma hlasit chybne! Podotýkam, že to nie je zaležitost pár dní. Tu neobstojí výhovorka, že to ešte nestihli zmenit a pod. Tento stav existuje už aj viac ako rok...
A že měl to "štěstí" zrovna Eurostar ETR 500- to nejlepší, co FS mají... A fakt je, že mě už loni zaujalo, kolik je u Bari suchých říčních koryt- a takhle to dopadne, když zaprší...
Njn, ked vase bratislavske vrchne vedenie trpi PARAnormalnymi javmi, kedy sa samovolne deretazovkuje trat
OFF TOPIC
Re #51905 galiyosha: Keby si bol hned povedal, ze myslis, ze ich je 5, tak by som suhlasil, glutamatova chut existuje, ale nie je to znamy fakt a vacsinou sa neuvadza (takisto ako je zmyslov sest, polohovorovnovazny zmysel sa vacsinou neuvadza).
Ale ja som myslel, ze tvrdenim, ze "nie su styri" obhajujes nazor, ze chuti je niekolko stoviek, ako si to myslia laici a to nie su chute, ale vone.
TOPIC ON
Skus sa pozriet do archivov. Archiv mesta Bratislavy je momentalne sice nepristupny (pretoze sa musel vystahovat zo starej radnice), ale nieco by sa dalo najst aj v Slovenskom narodnom archive (chodi tam linka 41)
Súhlas so zavedením L93B v špičke, ale v trase Jasovská-Betliarska-spoločná trasa s L93A-konečná na Mierku pri Astorke, ako kedysi už tak jazdili autobusy z Petržky. A žiadne vozokm navyše!
Aby sme neskĺzli do novinárčiny - zavádzania, bludov a poloprávd. Porovnanie štyroch autobusových prevádzok je nesmrteľná téma a nevraživosť medzi kolónami je určite na škodu veci, ale funguje napr. aj v Brne. TReba ale oddeliť fakty od domýšľania:
- to že Petržalka prakticky nemá technickú prevádzku - fakt.
- to že si vlastnými silami opravili 4400, 4802 a 4827 - fakt, čo im slúži ku cti a majú veľké+. Ale tiež tam veľmi dlho stála odstavená Vrakosa (tušim 4205), čo sa \"opravila\" až GO v Zlíneri (následne na CNG) - fakt.
Keďže na 4.DP nie je technická prevádzka, všetky väčšie opravy sa robia na Trnávke - fakt.
Ale tie konšpiracionistické, židoboľševické teórie, že na Trnávke spravia Petržalské vozy naschvál zle, že ich odfláknu (alebo odsabotujú? ? ) - tak toto sa vôbec nedá dokázať ľahko, a je to môj osobný názor, ale týmto rečiam neverím.
- A navyše, kanál dennej údržby v Petržalke je, takže dá sa porovnávať, že kde robia tú každodennú údržbu poctivejšie, či na Trnávke, alebo v Petržalke. Ale aj tu sa budú hľadať objektívne kritéria ťažko - môžeme porovnávať dotiahnutie šróbov, napríklad.
- Takisto sa dá porovnávať čistota vozov, lebo na všetkých prevádzkach to (ne)robí rovnaká firma. A je na tých ľuďoch na prevádzke, že ako vyžadujú plnenie zmluvy s AS-Centrom.
A keď sa už bavíme aj o 1. DP. Zaujímavé, že nech je výprava akákoľvek, na Trnávke je vždy dostatočná rezerva vozidiel do výpravy. Už veľa rokov sa striedali situácie, keď 1. DP požičiavala vozy buď do Petržalky, alebo na 2.DP, alebo na obe kolóny naraz. Aj do Petržalky sa preradili 4952 - 4956, lebo údajne audit konštatoval, že 1.DP má \"prebytončých\" 5 vozov. Lenže to je (bola) taká ideálna minimálna rezerva.
Ale veď môžeme porovnávať s 2. DP, alebo 3. DP., kde majú adekvátne podmienky k 1. DP. Na 2. kolóne opäť nastáva situácia, že začínajú chýbať dlhé vozy do výpravy, namiesto dlhých už boli pár krát vypravené krátke, a to po 5. 9. Možno sa dočasne podarilo zažehnať obdobie, keď bolo odstvených mnoho dlhých vozov, sprevádzkovali sa zase nejaké dlhodobo odstavené plyňáky. Ale ide zima, a môj osobný typ, že do 1 roka sa zase zopakuje situácia z mája/júna t. r., že na druhej kolóne bude opäť chýbať do výpravy 5 dlhých vozov. Budú nahradené krátkymi, alebo požičia 1. kolóna. A takisto si myslím, že keby Petržalka dostala ďalších preradených 5 dlhých vozov (nech by to boli aj IK 435), tak do 6 - 9 mesiacov im zase bude niečo chýbať do výpravy a budú to nahradzovať krátkou vrakosou, ako sa to deje dnes skoro každý druhý deň napr. na 68. Ale to už nie sú fakty, ale moje dohady a výmysly. Faktom je, že aj na 1. DP chýbajú vozy, ale krátke, od 5. 9. asi 2 - 3 krát bol na linke vypravená požičaná vrakosa z 2.DP.
A takisto je fakt že pre náš vek vozového parku existuje taký vzorec, že keď k aktuálnej výprave pripočítate 10% na zálohu a 20% na správku (opravy, údržby..), tak vám vyjde želaný stav. Pri tomto vzorci výdu v Bratislave hrozivé nedostatky autobusov všade , jediná výnimka je 3.DP s krátkymi vozmi. Tam je rezerva asi 5. ?
Keby tých 70 km/h bolo aj hneď povolených, električky by touto rýchlosťou premávať nemohli, keďže ich max. rýchlosť je nižšia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF
Vie tu dakto daco konkretne o tom ?
Dik.