Hm, zjavne je to asi podobná povera ako tá o tom, že rôzne chute cítime na rôznych oblastiach jazyka. A že máme len štyri chute. A že glutamát sodný (pre konzervatívcov glutaman) je škodlivý.
Aha, takze tebe doma z plynoveho sporaka ide daka tekutina? Plyn je v kvapalnom stave iba pod vysokym tlakom, ale nikto ti nepovie ze plyn je kvapalina. Plyn je plyn.
Re #51873 inTony: Zaujimave... cakal by som viac...ale aspon to bude plynulejsie...
Viem , že ma asi zahrdúsite, ale podľa mňa by mala po Viedenskej ceste premávať nejaká linka MHD. Predsa MHD ma zabezpečiť základnú obslužnosť územia, pričom MHD momentálne obslužnosť tohoto územia nezabezpečuje. (ZastávkyBerlitz-Aucafe, Viedenská, Výstavisko).
Re #51879 Mike: Nezabúdaj, že trasa L 82 do Prístavu bola trasa VÝLUKOVÁ. A jej pôvodná trasa bola taká, žeby do Arény prepravila možno rovnaký počet cestujúcich ako 50.
Hm, sudruh inzinier z incheby si kapanek myli pojmy s dojmami, DPB s magistratom, auta s autobusmi, atd. A najsprostejsie na tom je, ze mu to novinari zozrali aj s chlpami a navijakom. Ale vlastne sa uz ani necudujem, na novinarov mam svoj nazor, a tie bludy co pisu, niekedy fakt popieraju esencialne fyzikalne a matematicke zakony. Smutne je len to, ze (s)prosti obcania im to vsetko zeru a nechavaju si masirovat mozgy tymito bludmi az do uplneho ohlupnutia.
Nech mi sudruh inchebonamestnik ukaze jedineho zakaznika spominanych podnikov (co tam zrovna omylom nezabludil a neotocil sa na opatku prec), ktory sa tam dopravil inym dopravnym prostriedkom, nez nablyskanym terenakom, alebo drahym BMW ci Mercedesom, pripadne aspon vytuzingovanou Koktavkou ci Superblbom. A o tamojsich zamestnancoch plati asi detto.
A najprv nech sudruh namestnik zabezpeci prejazdnost starej Viedenskej po celej dlzke a po cely den v dvoch pruhoch o sirke minimalne 3 metre, bez akychkolvek prekazok, a potom sa mozeme zacat rozpravat o premavke autobusov po nej. Nech si to skusi on, tade prejst s 2.5m sirokym vozidlom, ked je taky mudry. ?
"Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky..."
- ? to čumím, nevedel som, že MHD je právne nárokovateľná. A keď novinár napíše takéto bludy bez ďaľšieho vysvetlenia... ?
To ú zase ďalšie novinárske bludy a nezmysly a ten z Incheby tiež kecá dobré blbosti. Tých veľtrhov, počas ktorých 82 obchádzala cez Einsteinovu bolo dosť viac, v priemere každé dva - tri mesiace. Teda vždy, keď bol nejaký významný veľtrh, 82 premávala cez Einsteinovu. Nemusím pripomínať, že dnes tam chodí 88, na ktorú sa dá prestúpiť tak na Novom moste, ako aj na Čulenovej (to je to isté ako na malej scéne na ex. 82).
"Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň" Tak už len pri tých cenách, čo sú v Ufe tam ľudia určite chodia MHD ?, a tá smotánka, čo sa schádza v Leberfingeri a Au-Café, tiež 99% chodili 82kou. ?
+ K divadlu Aréna chodí aj linka 50, a tá chodí z väčšej časti mesta, než 82 z prístavu; je treba premenovať zastávku "Sad. J. Kráľa" na "Divadlo Aréna".
A tiež je pravda, že počas "korzovej špičky" - tak víkendy za pekného počasia prešli zastávkou "Viedenská cesta" tisíce vlkov - či už peši, na bicykli, alebo kolieskových korčuliach. No 99,9% to boli korzujúci sa, alebo turisti, či športovci - v trase Centrum - Nový most - Aupark/Sad J. Kráľa/cyklotrasy; na 82 nastúpilo tak 0.1% zo spomínaných vä. čo predstavovalo asi 1 - ľudí na spoj.
Takže objektívne by mal ten článok vyzerať asi takto:
Linku 82 využívalo okrem ľudí cestujúcich z/do Petržalky na zastávky Záporožská a Kremnická aj zopár zamestnancov Incheby, títo však podľa pracovnej doby nastupovali, či vystupovali na zastávke "výstavisko" iba v pracovné dni, a to iba v časoch 6 - 10, 14 - 17 hod. Spomínaná zastávka mala byť podľa vedenia incheby na znamenie, vodiči totižto podľa toho jazdili. V pracovné dni večer a cez víkendy skutočne nebol jediný dôvod, aby linka 82 na spomínanej zastávke zastavovala. ☺
nie je mi celkom jasny postoj Incheby. Vzdy som mal dojem ze hlavny vchod na vystavu je z Einsteinovej, ten od UFA sluzi hlavne pre auta.
A preco nemozu zamestnanci firiem vchadzat od Einsteinovej? Ponuka spojov je tam bohatsia a vzdialenost od zastavky je porovnatelna.
Nemálo Bratislavčanov vo vnútri svojich duší, ale aj petíciami, ako aj sťažnosťami už vyše mesiac zvádza s dopravným podnikom boj o prinavrátenie "starých" liniek MHD do prevádzky. Po 5. septembri sa totiž zmenili mnohé trasy autobusov, najmä v Petržalke. Ľudia si ešte stále nezvykli na časté prestupy a horšiu dostupnosť, ale aj na nemalé časové straty, ktoré im spôsobuje nová organizácia dopravy. Najnovšie sa do tohto "boja" zapojila aj Incheba.
Faktom je, že veľtrhový komplex, ako aj množstvo firiem sídliacich v jeho priestoroch, je bez autobusového spojenia z Viedenskej cesty. Od 5. septembra zmizla autobusová linka číslo 82. Premávala z Prístavu okolo Malej Scény cez Dunaj k divadlu Aréna, popri komplexe Incheba až ku kúpalisku Matador. Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň. Spoj, samozrejme, neslúžil len im, ale aj návštevníkom Sadu J. Kráľa, nábrežia i divadla Aréna. Dopravný podnik spoj zrušil najmä preto, že 82-ka vozila vraj len vzduch, čo má dokazovať aj nezávislý audit z minulého roku. Vedenie výstaviska Incheba preto doručilo riaditeľovi dopravného podniku Ing. J. Zacharovi sťažnosť. "V dobe, keď je trend rozvíjať mestskú hromadnú dopravu, paradoxne svojimi zmenami podporuje DPB osobnú automobilovú dopravu na Viedenskej ceste," povedal Jozef Kaliský, námestník generálneho riaditeľa Incheby. "Spomínaný úsek je zelenou zónou, kde naozaj autobus nepatrí, dokonca aj jeho vyťaženie bolo nulové," reagoval Ján Zachar, riaditeľ DPB. Ako sa však v liste uvádza, Incheba odmieta akékoľvek obvinenia z toho, že by navrhovala rušiť linku 82 v súvislosti s veľkými výstavami. "Počas celého roka sa tak udialo len raz a to počas piatich dní konania sa výstavy CONECO. Autobus ale premával po obchádzkovej trase cez Einsteinovu ulicu," argumentuje J. Kaliský. "Sme ochotní uvažovať nad občasnou linkou na Viedenskú cestu počas výstav, ale len s finančnou podporou Incheby," povedal Ján Zachar, riaditeľ DPB. Incheba však žiada linku obnoviť v pôvodnom stave a sťažnosť uzatvára námestník jej generálneho riaditeľa J. Kaliský slovami: "Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky...".
Čo dodať? Azda len to, že DPB je tu pre obyvateľstvo a nie naopak. Obslužnosť tohto územia hromadnou dopravou je logickou aj preto, že je to práve Incheba, ktorej činnosť privádza do Bratislavy tisíce návštevníkov z celej SR, ako aj zo zahraničia. Azda nikde vo svete by sa takýto prístup netoleroval, ak sa doprava vníma ako služba verejnosti a z jej financií "dotovaná". Azda by stálo za to, keby DPB preukázal korektnosť auditu, a najmä ten dopravovaný vzduch.
Úprimne sa však teším na odloženú, ale odsúhlasenú celodennú inšpekciu s hlavou DPB J. Zachara ako normálneho cestujúceho na nami vybratých linkách, ktorá sa uskutoční 3. a 4. novembra.
povodna trasa 97 na dolnych bola urcite trocha kratsia ako sucasna 87 a moznost prestupu z povodnej trasy 97ky ktoru teraz 87 neobsluhuje je vyrazne horsia ako v tom predchadzajucom (opacnom) usporiadani... [inac mi to ale zas az tak neak nevadi; kedze teraz mi to chodi k domu a 67 mi zatial neak nechybala (aj ked do biskupic mozem ist teraz leda ak pesi )
podľa toho čo ja viem ... tak pôvodne bol plán rozbúrať tunel, Kapucínsku, Obchodnú.. potom sa z tunela a Kapucínky vzišlo na Obchodnú.. a teraz furt niečo robia len na Kollárku.. a už koľko je tá výluka.. A cez zimu do jari majú byť električky dočasne obnovené...
..že vraj chcú po vybudovaní prefrencie dosiahnuť s električkmi priemernú rýchlosť nad 25 km/h.
Teraz je priem. rýchlosť električiek 21 km/h a IAD 18 km/h...
no ja som si nevšimol, že predtým chodili častejšie.. keďže som s ňou chodil aj chodím do školy.. 70 bývala plná aj predtým napriek tomu, že tam bola 71. Akurát odvtedy ako chodí kĺbová sa mi zdá že chodí medzi Novým mostom a Bajkalskou akosi pomalšie... vždy dojdem na Bajkalskú o nejaké 2-3min. neskôr ako som chodil predtým, hoci som šiel v rovnakom čase..
No nemam momentálne finančné prostriedky na testy s hlinenými modelmi v aerodynamickom tuneli, možno neskôr... ?
Re #51844 Red-Hawko: Dovolím si trvať na tom, že PLYN je TEKUTINA. ? ?
Ale je to jedna s najdivnejších debát aké tu kedy boli....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
Nech mi sudruh inchebonamestnik ukaze jedineho zakaznika spominanych podnikov (co tam zrovna omylom nezabludil a neotocil sa na opatku prec), ktory sa tam dopravil inym dopravnym prostriedkom, nez nablyskanym terenakom, alebo drahym BMW ci Mercedesom, pripadne aspon vytuzingovanou Koktavkou ci Superblbom. A o tamojsich zamestnancoch plati asi detto.
A najprv nech sudruh namestnik zabezpeci prejazdnost starej Viedenskej po celej dlzke a po cely den v dvoch pruhoch o sirke minimalne 3 metre, bez akychkolvek prekazok, a potom sa mozeme zacat rozpravat o premavke autobusov po nej. Nech si to skusi on, tade prejst s 2.5m sirokym vozidlom, ked je taky mudry. ?