Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takže pár info

1316 - Školský výlet ZŠ Sibírska 39 (moja škola) . Trasa ... Sibirska -
DK Ruzinov.... Len som sa modlil aby neposlali nejaky novsi voozz alebo 280

A mal som fakt zlý den po tom co som videl ten masaker na Riazanskej tak sa aj posrala elina 7763-7764 pri Botanickej Zahrade
mu to nejako začalo cukať a potom vyhodil cestujucich a smer vozovna(takto to riesi vecsina vodicov lebo o tych vozoch nic nevie.... na zeleznici by sa toto nestalo
Reakcia na: Papyr #50679:

V istych relaciach sa oplati fakt uprednostnit auto pred MHD. V Bratislave je vsak tychto relacii OVELA viacej nez v Prahe. MHD vyuzivam vylucne na cest do centra, pricom aj tu casto idem autom, zaparkujem ho nedaleko od DPB, pri Stoke a odtial nemam problem ist pesi kamkolvek, hoc aj na hrad. Pripadne, ak je vikend alebo vecer, tak sa da parkovat aj v cenre. Ale ak idem KAMKOLVEK a KEDYKOLVEK v petrzalke, tak idem autom. Keby som nebyval tak vyhodne pri Raciasnkej radiale, s relativne dobrou peso dostupnostou aj z Vajnorskej, tak MHD nevyuzivam uz vobec. Jedine co vyuzijem su elektricky, ktore ako jediny prostriedok MHD za nieco stoja, este trolejbusy berem ako vhodny prostriedok do mestskeho prostredia. Autobusom do DNV uz nechodim. V zapche si radsej postojim v aute, no nie?
Toto mi došlo mailom zaujímavé je že sa na diskusii o tom ešte nejednalo ja osobne som inkriminovane miesto minal v 7,18 a ked som dosiel 7,28 uz bol pod elinou .... A verte tomu že to nebol pekný pohľad .... Prve som si myslel že je to výkoľaj že sa pozriem a ako som tam smelo išiel tak som videl pod elinou skruteneho človeka .... Tak som sa zvrtol na opätku a šiel som het (keďže som na tieto veci mimoriadne citlivy...). Chvilu som sa pozeral z diaľky a potom som šiel lebo som bol na Riazanskej a k Ursínyho je to peši daleko..... a bolo 7,35 a skola že 7,45 ? ale prišiel som na čas....

V stredu 5. oktobra o cca 7.25 doslo k vaznej nehode na zaciatku
elektrickovej zastavky Riazanska v smere do centra. Podla neoficialnych
udajov doslo k postrkovaniu sa medzi detmi, pri ktorom pod elektricku
#7074 na linke 17/2 spadol 13-rocny chlapec. Napriek tomu, ze
elektricka okamzite zastavila a chlapca nepresiel podvozok, bol v
bezvedomi a s tazkymi zraneniami prevezeny do nemocnice. Nehoda si
vyziadala 80-minutove zdrzanie elektriciek a 20-minutove presmerovanie
liniek 59 a 75 i ostatnej automobilovej dopravy cez Kukucinovu ulicu.
Reakcia na: NN #50677:

Samozrejme, ale o financnych nakladoch sme sa ani nebavili. Za seba mozem povedat ze som stastny ze patrim do tej polovice ludi, ktori si mozu financovanie auta dovolit. Iba tento mesiac do neho islo 17000 a to neratam benzin. Takze... 😛
Reakcia na: fobust #50643:
sorky maju obmedzovac rychlosti na 62km/h tuším dve to nemajú takže neviem ktoré to sú ..... ?
Reakcia na: Papyr #50693:
no neviem ako v Cesku, ale na Slovensku stoji skor len samotne PZP na vozidlo tych 5000 a nie samotne auto, ktore obvykle stoji min. o 1-2 nuly viac, a to k nemu este potrebujes papiere, takze obstaranie auta za 5000Kc, myslim ze by uz davno na kazdeho obyvatela pripadalo aspon 1 auto keby boli POJAZDNE pouzitelne auta za take ceny

neviem ako v Prahe, ale v BA jazdia taxiky za nejakych 10-12Kc co je aj pri obcasnom pouziti taxika v kombinacii s elektricenkou lacnejsie ako vecne cpanie penazi do auta
Reakcia na: NN #50691:
Ak pracujes v mieste, kde sa neda zaparkovat, chod MHD. Ak pracujes v mieste, kam MHD jazdi BLBO a zaparkovat sa tam VZDY DA, tak chod autom. Tot vsjo.
Reakcia na: NN #50688:
V noci taxiky jazdia za 34 Kc/km. Nebud smiesny. Auto jazdi za cca 3 Kc/km, ak pocitam iba benzin, a asi za 5-6 Kc/km, ak pocitam aj sekundarne naklady. Zvlast, ked sa jedna o auto, ktore ma hodnotu asi 5000 Kc, ako moj byvaly Forman.

Nemozem nesuhlasit ze MHD je lacnejsia, ale problemom je to, ze nie je o tolko lacnejsia, o kolko je nekvalitnejsia, cize ma zaujima pomer cena/vykon.
Reakcia na: Red-Hawko #50689:
spytaj sa ma ked budes mat po puberte, potom mozno budem mat naladu na absolutne irelevantne otazky

PS: mozes mi prosim povedat aky je rozdiel medzi obojsmernym a spiatocnym listkom (u lanovky s jedinou moznou trasou)?
Reakcia na: Papyr #50687:
ano, time is money mi prave cosi hovori, zivo si predstavujem ako hladam v okoli mojej prace jedno volne miesto na parkovanie prip. kolko by som este zapaltil za pekne drahe platene parkovanie

otazne je coho sa tie presuny pocas prac. doby tykaju, ak je to bezpodmienecne nutne k praci tak mas mat sluzobne vozidlo a tam niet o com, ak ho niekto rozumne vyuziva, samozrejme ak sa niekto vozi autom tam kde by sa pokojne odviezol MHD a nic rizikove v nom neprevaza je len vecou firmy ako si vazi svojich penazi ze plytva na pouzivanie aut zamestnancami aj vtedy ked to nie je nutne a inak kazdy rozumny zamestnanec pouzivajuci sluzobne auto by mal vediet o firemnom parkovisku a ze do/z prace sa da dostat MHD a pocas prace pouzivat auto

Re #50683 Beus: dakujem za obsiahle vysvetlenie, myslim ze by sa hodilo aj ostatnym ho vydat niekde do FAQ, kedze toto je dost casta zaujimavost beznych laikov baviacich sa o elinach
Reakcia na: Red-Hawko #50689:
hlavne, ze ten kto sa pytal a tiez my ostatni sme pochopili...
Reakcia na: NN #50684:
jazdi kazdu celu hodinu 1000-1600 // co o? 1000-1600? to co je ako ? a za tych 90 nieje spiatocny ale ako obojsmerny, a za 60 je jednosmerny. Presne casy neviem ale tento mesiac este bude premavat
Reakcia na: Papyr #50679:
nic proti, ale v Prahe v noci nejazdia taxiky? pre mna je daleko lacnejsie si raz za cas zaplatit taxik v noci ako vrazat nehorazne peniaze na udrzbu auta, drahy benzin a samozrejme jeho kupu, MHD v kombinacii s obcasnym taxikom je neporovnatelne lacnejsia

Re #50681 ufo: ked to tak beries nemam co dodat, asi ti nema zmysel argumentovat prevadzkovymi nakladmi, robenim zapch pre sameho seba, ekologiou a tym smiesnym casom stravenym v MHD
Reakcia na: NN #50677:
Nezabudame na nic. Hovori ti nieco "time is money"? Ak mam byt napriklad rano o siedmej _NIEKDE_, a autom sa tam dostanem za 15 minut a MHD vratane cakania na prestupy za hodinu a 15 minut, tak som usetril HODINU SPANKU. Krat 22 pracovnych dni krat 12 mesiacov, 264 hodin spanku rocne usetrenych. Nehovoriac uz o tom, ze autom idem od baraku k baraku, MHD idem od zastavky k zastavke. Nehovoriac o tom, ze v aute si zapnem kurenie kedy chcem JA, a nie kedy chce vodic (ak vobec chce - v takej Bystrici sa neobtazuju zapinat kurenie). A ak mas vela pracovnych povinnosti v priebehu dna a tieto povinnosti zahrnaju aj presun z miesta na miesto, tak doba stravena prevozmi MHD moze byt taka velka, ze jednoducho svoje povinnosti nestihnes a znacne sa to prejavi na tvojom prijme.
Reakcia na: marko #50658:
Aj bratislavskí univerzitní odborníci sa k problematike vyjadrovali, ale neviem či ťa ich vyjadrenia potešia viac, ako tie žilinské 😉 :

Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava

Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.
Reakcia na: NN #50684:
dakujem... ?
Reakcia na: 5510 #50678:
lanovka na kamzik zo zel. studienky jazdi kazdu celu hodinu 1000-1600, jednosmerne 60Sk, spiatocny 90Sk
Reakcia na: v, #39215:
To zastavenie elektricky na 1 metri - je to pravda, pokial ide ta elektricka 10 km/h a menej. A nevzprieci sa, je to totiz dost tazky kolos na to, aby ho gravitacia udrzala pevne na kolajniciach, navyse ta deceleracia nie je tak strasna, a naozaj riadna je len kratky moment bezprostredne pred zastavenim 🙂
Hovorim o nudzovych brzdach elektriciek - elektromagneticke kolajnicove brzdy. Vodici ich samozrejme v pripade nutnosti pouzivaju, ale zvycajne skor vo vacsich rychlostiach, a, prirodzene, pomerne zriedka.
Medzi napravami podvozku sa nad kolajnicou nachadza silna cievka - elektromagnet, zospodu opatrena tzv. trecou celustou - oblozenim, ktore bez vacsieho poskodenia dokaze brzdit trenim seba sa o kov (kolaj).
Funguju asi tak, ze tato cievka - kolajnicova brzda, slangovo tzv. magnetka sa dost velkou silou "prisaje" o podklad - kolajnicu, a brzdi jednoducho trenim, ktore je velke prave vdaka velkej sile "prisatia" 🙂 Fyzikalne vlastnosti tejto brzdy su vsak take, ze pri velkych rychlostiach ma ucinnost prakticky zanedbatelnu, a s klesajucou rychlostou jej ucinok exponencialne rastie. Cize vo velkych rychlostiach pomoze minimalne, a brzdenie magnetkami naozaj zacina byt citit az od takych 25km/h nadol, pricom pod 10 km/h uz zacina byt citit fakt brutalne - hrozi zranenie cestujucich padom. To je potom to zastavenie na 1 metri, ale mysliet si, ze 20-tonovy kolos je schopny zastavit na 1 metri z 20 km/h a viac by bolo prinajmensom naivne 🙂 Ved si vypocitaj, ake zrychlenie by na to potreboval, akou silou by museli posobit brzdy proti pohybu vozidla, a aku kineticku energiu by tym stratil (cize by sa musela premenit na teplo v brzdach), atd. - dostanes celkom astronomicke cisla (a tym nemyslim konecnu zastavku v Ruzinove) 🙂 A ked chces byt moc velky drastak, mozes si este zratat, aky silny by musel byt skelet vozidla, aby pri takej deceleracii, posobiacej v 2 bodoch na solo voze, 3 na klbovom, udrzal vobec vozidlo pohromade a v povodnom tvare 🙂

Inac, magnetky sa ako nudzove brzdy nikdy nepouzivaju samostatne (na vozidle bez technickej zavady je to navyse nemozne), pretoze by ich ucinnost bola skutocne mizerna; ale vzdy v sucinnosti s inymi druhmi brzd - zvycajne elektrodynamickej (bezne brzdenie motormi), alebo mechanickej celustovej/kotucovej, brzdiacej napravy, pri stlaceni bezpecnostneho spinaca, kedy je elektrodynamicka brzda vyradena 🙂
A poznamka na zaver: starsie vozidla (T3, K2) maju magnetky s o nieco nizsou ucinnostou, nez novsie (T6), najucinnejsie magnetky maju T6 3.serie (7947-56)

Tak, dufam ze som na nic nezabudol a nic neprekrutil 🙂
Reakcia na: ufo #50681:
Buď rád, že tam nečakávaš každý deň na trolejbus.. ?
Reakcia na: NN #50677:
ten rozdiel, že sa nevozíš s nakazenými bezdomovcami v špine a smrade je nevyčísliteľný. Radšej 50 Sk za liter benzínu ako pokúšať TBC, hepatitídu atď. Mi stačila jazda 96 od CPLDZ, keby som mal vrecko z lietadla, aj by som ho použil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.