Hlavná stanica v BA nie je a nikdy nebude prestupným uzlom, pochop to už konečne. S ľuďmi ktorí idú na vlak to nemá nič spoločné. Prestupný uzol je Nový most, Šafko, Patrónka, Račianske mýto atď., ale určite NIE Hlavná stanica.
?
Re #49935 papuca: Presne tak, chyba je v ľuďoch, nad/podchod nepomôže. Pozri si Trnavské mýto. Je tam podchod s eskalátormi a ľudia aj tak prebehujú krížom cez frekventovanú cestu a preliezajú zábradlie (!). A bežne tam vidno aj dôchodcov o paličke.
ale jasne, ale bezny clovek pozera vzdy vysledny a konecny efekt. a aby videl inu stranku mince, je potrebne mu to vysvetlit. a potom uz ostanu len naozaj hlupaci, ktori sa budu vzdy stazovat a tych pocujem aj v prahe napr., ale poznam aj viedencanov, co sa stazuju, ze metro chodi tam a tam a nie kde byvaju oni
smutne je, ze JoJ nepoukaze na to, ze si obyvatelia sami zvolili do samosprav ludi, ktori tam su a ktori o mnohom rozhoduju. ale ani to este neospravedlnuje pristup a "management" DPB.
skoda, ze media jasne nepoukazu na minulost, pritomnost a alternativy buducnosti. ale to je typicke pre media, ze sa zenu najma za senzaciou a hovoria a pisu, co vedia, ze ludi zodvihne z kresla aspon na minutu… a tak robia obcanom len medvediu pomoc... a potom si trebarz tribula alebo gabonay v pokoji sadnu a maju pocit dobre vykonanej prace... hoviadka su to, slusne povedane...
Aby si ma zle nechápal, ja neschvaľujem ani komunikáciu DPB ani mesta.
Inak čo sa týka kritiky na nové linkové vedenie, minimum jej bolo konštruktívnej Väčšina sťažujúcich ľudí si ako jediné kritérium kvality *celého systému* berie rýchlosť a bezprestupovosť ich *konkrétneho spojenia*. To sú však (naviac len prvé, druhé veľmi nie) kritériá na hodnotenie len konkrétneho spojenia. Ľudia nadávajú na nesystémovosť návrhu a navrhujú parciálne riešenia, pričom sami neuvažujú so základnými systémovými otázkami: koľko vozidiel mám, koľko peňazí na prevádzku mám a teda koľko spojov môžem vypraviť ...
asi tak nejak, staiclo ludom vysvetlit - "musime zmenit linkove vedenie kvoli tomu, ze musime vyradit 30 busov za ktore nemame nahradu (nova nahrada stoji cca 15mil tj 30x15=450mil.) + po postaveni mosta apollo chceme zvysit prepravne kapacity na mostoch", myslim ze by to bolo podstatne lepsie nez mliet kecy o usetrenych 19 milionoch, 450 milionov je uz vacsia suma a na nej by sa uz ludia nesmiali, staci ludom povedat v akom stave je vozovy park a nech sa stazuju u magistratu, nech sa obratia na politikov nech poskytnu peniaze na zakupenie novych vozov, co si myslis ktory zakaznik nech je akokolvek tupy sa nebude pytat preco nie je mozne kupit nove vozy ked sa musia desiatky vyradovat bez nahrady?
presne tak. to uz je mi argument, ze ide o zivot, kvoli tomu, ze prechadzaju na cervenu. prvda je iba to, ze by sa tam mala zladit seignalizacia, prip. vybudovat nejaky podchod/nadchod. lenze aj tak ludia radsej frcia krizom...
vies ako, napriklad, ze ked niekto zavola na dpb a spyta sa nervozne, co sa deje, ze mu niekto drzim hlasom neodpovie, ze s tym sa neda nic robit. vid. skusenost kamaratky z pred par dni… iba par veci by stacilo, co naozaj v lidskych silach DPB a prip. magistratu je. ja tiez mozem vysvetlovat kolko vladzem, ze je to linkovanie lepsie, ale ked to nevysvetli dpb, par jedincou vec nezachrani…
#49872 Megaloman: "Koľko miliónov máš na osvetu, aby chodci nechodili na červenú?"
- ? to poznajú aj deti v MŠ, že cez cestu sa prechádza, keď svieti zelený ? panáčik. Ja ti dám osvetu, pokutovať Vás treba zasrani!!!!!
napisal si to viac ako vystizne... nuz, to by sa dpb a magistrat nesmeli tvarit ako mali bohovia slovenska... ? a pritom staci brat ludi ako zakaznikov a najma ako ludi ?
A ako si asi tú komunikáciu s verejnosťou zo strany mesta a DPB predstavuješ? DPB je mestskou organizáciou, takže jeho predstavitelia musia držať hubu a krok. Tá úspora 19 mil. je naozaj smiešna, pravým dôvodom sú chýbajúce vozidlá. A myslíš si, že správnejšia komunikácia mesta (a teda aj vedenia DP) by bola: meníme linkovanie, pretože my, mesto, kašleme na podporu verejnej dopravy a kvôli neobnovovaniu vozového parku sa nám rozsypala kopa vozidiel a teda nie je možné zachovať pôvodnú sieť liniek pri tom istom počte vypravených spojov? ?
Osobne si myslím, že súčasné linkové vedenie je lepšie, ako keby sme mali pôvodné s adekvátne preriedenými intervalmi podľa počtu vypadnutých vozidiel. (Nehovoriac o tom, že subjektívne mi nové vedenie vyhovuje omnoho viac ako pôvodné, čo mi ale niektorí nebudú veriť ?)
"Predstavitelia magistrátu Bratislavy na dnešnej tlačovej besede informovali o ukončení dopravných stavieb v hlavnom meste. Včera sa napríklad definitívne skončili stavebné práce na rozšírení komunikácie na Nábreží armádneho generála Ludvika Svobodu v úseku tunel, Nový most v Bratislave na dva jazdné pruhy. Firma, ktorá stavbu realizovala dokonca ušetrila oproti plánovanému rozpočtu takmer 9,5 milióna korún."
coz je zhodou okolnosti 50% zo sumy ktore ma usetrit nove linkove vedenie v petrzke, chce mi niekto tvrdit ze mesto nevie najst zvysnych 9.5mil. inde aby sa linkove vedenie nemuselo menit? argumentovat usetrenymi 19mil. bolo od zaciatku smiesne pri x mld. rozpocte, ked chcu argumentovat nech argumentuju prepravnymi kapacitami, nech argumentuju vyradovanim busov ale nepoznam cloveka ktoreho by tymi 19mil. nerozosmiali, tym ako o nich rozpravali si potom ludia mysleli ze sa to meni kvoli usetreniu 19mil. a to podstatne - vyradovanie (30?) busov a prepravne kapacity im uz nikto poriadne nevysvetlil
DPB a magistrat si zbytocne komplikuju situaciu tym ze nevedia komunikovat s ludmi
a to si prosim ta kde vycitat, ze sa maju rusit eliny?
a co furat vsetci maju s prestupovanim. bol si uz v prahe????!!! ja som tam kazdy druhy tyzden niekolko dni. tam sa prestupuje casto. do centra sa sice dostanes dovsadial,ale z jednej csti do druhej takmer vylucne s prestupom. ano, maju metro, my ho nemame, ale nosny system je o tom.
ok, nech sa ludia stazuju na spinu vo vozidlach, na chrapunstvo niektorych soferov, na hlupost managementu v niektorych zasadnych otazkach nakupu vozidiel a mame pravo aj dovod si zanadavat na magorstrat, ale uz dajte pokoj linkovemu vedeniu
ad JOJ: kto vravi ze to nie je zladene? Rano neni o com, v sedle to zladene rozhodne JE, poobede priemerne cakanie nepresiahne 5 minut (co je zhruba pesobus na Mlynarovicovu) a vikend je tiez zladeny. Tak kde je problem?
Vsetci mame obmedzene zdroje, tak stat, mesto, DPB, aj ludia.
Problém je v detailoch. Mohol by byť aj neviem aký systém, ale pokiaľ sa nájde jediné hovado beúsácke, ktoré proste z takej tej špeciálnej beúsackej lenivosti alebo škodoradosti zavre pred nosom dvere ľudom, ktorí chcú prestúpiť z prichádzajúceho autobusu, tak ten systém nikdy nikto nebude chváliť. Jednoducho je taká doba. Avšak nechápem, prečo také hovadá ešte stále sú zamestnancami, keď doba je zároveň taká, že by nemali...
Slovaci si ukazujú vlastný vzťah kultúrnosti vo využívani MHD vo svojom štáte. Teraz je vidieť kto jak si tu kde koho váži. Každy dementne tu bude čo najviac prestupovať, aby ho to časom donutilo použiť vlastný automobil. Eliny sa maju rušiť!? A prečo nie celý DPB!? Nie je tu Metro, ani regional. nosny system, a jazdia tu črepiny našej neschopnosti. Všade same buračky, smrad , ohrozený ciklisti, korčuliari, chodci. A ku tomu každý vodič nevyužíva len cesty ale ešte aj chodníky, po ktorom sa v minulosti dalo prechádzať s detským kočíkom a detskou radosťou z trojkolky či bicyklovania. Je to tu choré zmyšlanie dementnych malomeštiakov. ?
tu je asi ta reportaz JOJ ktoru som nevidel a o ktorej sa bavite, tak pre tych co ju tiez nevideli:
VEĽKÁ NESPOKOJNOSŤ ĽUDÍ S ÚPRAVAMI V BRATISLAVSKEJ HROMADNEJ DOPRAVE (21.09.2005; Televízna stanica JOJ; Noviny; 19.30; 1,5 min.; GABONAY Marek)
Ľuboš SARNOVSKÝ, moderátor: "Pôvodne sme vám teraz chceli ukázať nezostrihanú anketu s ľuďmi, ktorí reagujú na zmeny v bratislavskej doprave. Výroky nahnevaných cestujúcich však boli také emotívne, že by sme ich pre nevhodnosť museli vystrihnúť. Dopravný podnik a ani magistrát sa zasa k tejto téme vyjadriť nechceli vôbec."
Marek GABONAY, reportér: "Na tomto dopravnom uzle je každý deň obrovský pohyb osôb zo zastávky na zastávku. Ľudia cestujúci z Petržalky do mesta musia prestupovať. Prestúpiť do iného autobusu však nemôžu na tej istej zastávke, na ktorej vystúpia a reagujú preto aj takto:"
Anketa: "To žiadny somár, čo si rozváža riť tam v aute, určite nejazdí takto ako stádo ...(?)..."
M. GABONAY (v obraze jednoduchá animovaná schéma): "A tu je názorná ukážka pre mestských poslancov, ktorí sa o tom budú baviť až zajtra. Najprv sa 84-kou dostanete na jednu zastávku, potom potrebujete prejsť cez celú križovatku a nastúpiť na 95-ku. To isté sa opakuje, keď idete z práce domov."
Anketa: "Nič nie je nakombinované. Des, des a horší des!"
M. GABONAY: "No ešte väčší gól je v tom, že autobus, na ktorý prestupujete, ide o minútu skôr, ako príde váš prvý spoj na miesto. Iba výnimočne je to tesné, a vtedy ľudia utekajú ako o život."
Anketa: "Pred nosom ušiel."
"Už sme nestihli autobus."
"Nestihla."
M. GABONAY: "Na dopravný podnik a magistrát smerujú stovky podobných sťažností. Ani z jedného oficiálneho miesta sme dnes nedostali reakciu a odpoveď na otázku, či nastanú úpravy v tejto pre ľudí divne zmenenej úprave. Otázka znie, či mestskí poslanci vypočujú prosby ľudí, podľa ktorých nie sú linky urobené pre to, aby boli výhodné pre nich, ale pre dopravný podnik a mesto."
ach jo, ja proti Safku nic nemam, pokojne nech je tam prestupny uzol ale nepaci sa mi jeho vecne protezovanie, kde spravime prestupny uzol, na safku alebo na safku alebo na safku? vsetci sa z neho idu poondiat ako keby cela blava chodila na safko, z ludi co poznam by ho vyuzilo minimum zatial co hlavnu stanicu, kamenne ci trnavske daleko viac, kedze su na lepsich trasach a miestach kde aj nieco je
ad hlavna stanica v BA, nechapem, co ma s tym ze je to prestupny uzol jej poloha? myslim ze tym ktori idu na vlak ci z vlaku je to irelevantne, su to kvanta ludi co sa potrebuju na nu dostat a nejako z nej odist, takze vzdy bude prestupnym uzlom bez ohladu na jej polohu, takze o nej nema ani zmysel filozofovat, to je proste pevne dane v kazom meste, mozeme uvazovat nanajvys tak o dalsich prestupiskach, mne sa paci aj to trnavske myto, kamenne nam. a viem ze pre ludi je dolezite aj safko, ale uz mi netlacte do hlavy ze safko je JEDINE a najdolezitejsie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy