a to som este zabudla p odotknut znechutena, ze ked o 19.00 skoncim v praci a vynecha mi na sokolskej 83 (ako sa to stalo hned v utorok) ktora mala ist 19.12, tak sa domov dostanem najskor o 19.45 lebo naozaj nevidim inu alternativu ako ist z kramarov na romanovu, predtym som mala aspon variantu v 81...
Ja odporúčam ostať v linke 68 až po zastávku Most Apollo a tam prestúpiť na 87. Tá 88 je úplne zbytočná vsuvka. Alebo žeby dakto opäť cestoval s prstom kopírujúcim pôvodnú trasu?! ?
A víkendy na 87 nekomentujem, to je skrátka hanba! ?
ako ja nic proti, som mlady tvor, osvieteny, na zmeny som sa sice pozerala s hrozou v ociach, ale snazim sa zvykat si.
co ma vsak nesmierne trapi je to, ze zrusili 97. Co mi predtym z Romanovej na Stavbarsku (odo mna k rodicom) trvalo peknych 28 minut, bude teraz celodenny vylet.
Nevadilo by mi ani prestupovanie, ale posudte sami...
usek 1 Romanova - Lachova L68, 3 minuty (relativne slusny interval)
usek 2 Lachova - Euba L88, 5minut (aj to sa da)
usek 3 Euba - Podzahradna L87, 23 minut (cez weekend interval 2x za hodinu) a odtial si to preslapat peso, co je cca 10 minut
vezmime si teraz realne spojenie, napriklad ideme k rodicom na nedelny obed, co znamena ze cca 11.30-12.00 by sme mali u nich byt. T.j. musime ist z Euba o 11.06, z Lachovej 10.55, z Romanovej 10.46.
Cize celkovy cas mojho cestovania je:
odchod: Romanova 10.46
prichod: Podzahradna 11.26
+10 minut pesej chodze
spocitane podciarknute namiesto 28 minut+5min peso to mame IBA 50 minut....
a teraz mi skuste niekto najst rovnako rychle ine spojenie z romanovej na medzi jarky k tallinu....budem vam velmi vdacna, pretoze obedov u rodicov by som sa nerada vzdala.....
Vcera som cital nejake noviny, kde sa jedna pani opat rozculovala, ako komlikovane musi cestovat na stanicu /samozrejme s tazkou batozinou - asi chodi pravidelne zo stanice na Mallorku/ a ze musi 5x !!! prestupovat. Schvalne som sa na to teraz pozrel a je to az s jednym prestupom, z linky 98 na 93 za 26 min. Takze posrata doprava, pani cestuje dlhsie, s 5-timi prestupmi a s taskami. Lenze pani asi zabudla povedat, ze na stanici zistila, ze si zabudla penazenku a musela sa vratit domov a jeden-krat si navyse zle nastupila :-))). Za to samozrejme moze nove linkove vedenie MHD a znesie to aj novinovy papier.
yop, suhlas :o) problem je ale f tym, ze ti, ktori chodia zurovat do romanlandu, ti necestuju velmi busom, ani vlakom (aj ked teda sice nenapadne, ale predsa, nakupuju aj v soravii). lebo u nas magistrat zaviedol system – cim viac cestujes mhd, tym viac sa na rebricku spolocenskej prestize posuvas smerom dole. co na tom, ze v prahe moj sef casto odstavi auto na zlicine a frci dalej hromadnou, alebo ze zopar umelcov bezne stretnes v metre alebo aj elektricke. well, shit happens…
Keď už sme pri krčmách pána Romana, čo keby VÚC dotoval linku 82 v pôvodnej trase (Hlavná stanica - Matador),ľudia by sa do jeho krčmy dostali rovno z vlaku. A keby mali veľa peňazí, môže byť ako linka do Soravie zadarmo. ? ? ?
ano, ano, to aby napr. nemenovanemu panovi L. Romanovi mohli ludia co najlahsie prist na kavicku a drink na jeho jachtu, prip. do domceka na pobrezi :o) co o to, ze ludia potrebuju najma kulturnu dopravu do prace...
Re #48978 Peon: Ja by som povedal, že mohla ísť k Micherovmu majeru a tam sa otočiť a spoje k Povodiu Dunaja až tam. akže neobsluhovaná bola iba zastávka Vlčie Hrdlo - sídlisko, či ako sa volá.
No to je nádhera. Čo by tak povedal primátor Ďurkovský ? Asi by mohol hovorit, že ak sa budeme snažit ako doteraz v preferencii IGK, čochvila budeme patrit na 1. miesto v Európe v pomere IGK a MHD v prospech IGK. Mohol by asi povedat aké nehorázne peniaze idu pre rozvoj IGK v Bratislave, ako sa snažia rozširovat cesty, stavat križovatky s preferenciou IGK, stavat mosty pre IGK, utláčat MHD v prospech IGK. Nech si to dakto poráta, na konci aj tak zistí, že mi sme vlastne ako Praha, len v opačnom garde: investicie do IGK, uprednostnovanie IGK, magistrát sa teší z toho, že čím dalej, tým viac ludí chodí autom a čím dalej, tým viac chátra MHD. Máme rovnaké ciele ako Praha, ale bohužial s opačným pólom. Pritom najsmutnejšie je hádam to, že v Bratislave sú peniaze, ale snád drvivá vacsina obchádza MHD a je plne k dispozícii rozvoju infraštrukturi IGK.
hlavne tam rastie semafor, kde vobec nebol ? navrhujem dat jeden aj doprostred tunela, nech ten tunel nerusi pravidlo kazdych 5 metrov jeden semafor....
cast rozhovoru s primatorem Prahy Pavlem Bemem:
- Co vsak muze mesto pro zlepseni dopravni situace udelat?
Nasi prioritou je podpora a dalsi rozvoj MHD. Temer 60% prepravnich objemu je v Praze realizovano mestskou hromadnou dopravou, coz stavi nasi metropoli na 1. misto v Evrope. (napr. ve Vidni cini podil MHD na prepravnich objemech 46.6%, v Berline 33.6%, v Parizi 27.5% a v Rime 25.5%. Praha dotuje hromadnou dopravu neuveritelnou vysi 12.3mld Kc. Za posledni dva roky byla zprovoznena nova tramvajova trat na Barrandove (naklady 2,5mld Kc) a trasa IV.C.1 na severni terasu mesta (naklady 8.66mld KC), zahajena vystavba trasy IV.C.2 do letnan (naklady presahnou 13mld Kc), na obnovu vozoveho parku metra mesto vyclenilo 800 milionu Kc a moderni nizkopodlazni tramvaje prijodu na 1,1mld Kc.
-Mohou prazske dopravni situaci ulehcit i sami Prazane?
Samozrejme ano, daji-li pred osobni automobilovou dopravou prednost hromadne. Byt jen na zkousku treba 18. zari, kdy v Praze probehne tak jako kazdy rok Den bez aut. Takze 18.zari pouzijte MHD a auto nechte doma.
Cakat na spoj 204 pod hl. stanicou po 21:00h ma priam znechutil. 20 minutový interval naplnil trolejbus dostatocnym poctom cestujucich nervozne cakajuc, avsak medzicasom prebehli 2 skoro prazdne 209.Nemalo by to byt opacne? A nechapem 63 ktora sa dost casto prekryva z 204 pod hl. stanicou a jeden s tych spojov, ako druhy v poradí, je tam potom vzdy prazdny. Tu 63 by som radsej upravil (-+ 10 minut) k 205. ?
No vidíš, ja si to isté začínam myslieť o Tebe. ? To, že bývaš rovno nad zástavkou, si nikde nenapísal. Rovnako, ako sa Tebe pohoršilo, sa mohlo niekomu inému polepšiť. Tak to dopadne pri každej zmene. Alebo si myslíš, že keď sa niekedy postaví električka alebo iný nosný systém, hoc bájne metro, že bude stále stáť pri každej vŕbe na každej ulici? Nie, bude stáť viacmenej presne tam, kde dnes stojí 95. Ty sa nad tým zamysli.
Okrem toho, keď píšeš o čakaní na 95. Tá má rovnako ako 90 známe odchody, navyše v pätkrát lepšom intervale. Ak si nečakal na 90, nemáš prečo ani na 95.
A poďme späť k číslam. Odhliadnuc od dochádzkovej vzdialenosti k zastávke Strečnianska, ktorá je stále viac než slušná (čo by v iných mestách, alebo aj inde v Bratislave, dali za 5 minút k zastávke s nosnou linkou), pozrime sa čo nám ponúka spojenie 95 + 88 zo Strečnianskej na Záporožskú medzi 7.00 a 8.00 ráno. Neviem, ako ty, ale ja vidím 12 minútovú jazdnú dobu _vrátane_ prestupu v takte 6 (!) minút. 90 mala interval 15 minút. 95 + 88 je to teda _reálne_ vrátane Tvojho dochádzkového času 17 minút, a to v takmer trojnásobne lepšom intervale. K tvrdeniu, že je to skoro polhodina, už nemám viac čo dodať.
Re #49073 marko: Nechcem si údaje cucať z prstu, tak poprosím niekoho, kto má o daných číslach prehľad, nech sem napíše, koľko autobusov sa v súčasnosti ráno točí na spomínaných linkách a prípadne aj kilometre na jedno kolo. Potom to snáď bude vidno lepšie.
A este by som si dovolil.
Isnpirovany zmenami by som zrusil L39. Naco je linka s 20 min. intervalom. Nasledne by som posilnil L31 aby ostal zachovany interval v useku Slavicie - Trnavske a zo zvysnych vzkm posilnit L61, (ta dnes casto praska vo svikoch a v L39 sa vezie tak 30 - 40 ludi. Mozno to sposobuje aj nevedomost o L63 ale aj to, ze nezastavuje pri Kauflande)
Dnes totiz jazdi L39 plna prave len v useku Slavicie - Trnavske neskor vozi vzduch a v uskeku Kooperativa - Avion jaydi L61 plna. Usek Suhvezdna - Clementisova by bola nahrada:
L67 pretup na Slowackeho
L78 prestup na ST Arene
pouzitie elektricky na ceste do mesta
pesia dochadzka
Aj ja mam ku zmenam par pripomienok ale netykaju sa vedenia liniek ale vytazenosti. L96 by bolo treba rano zahustit aspon na 6 minut lebo uz na zastavke Hranicna v smere do Petrzalky sa ludia nezmestia do autobusu. Dalsia pripomienka sa tyka liniek 93,94 a ciastocne 95. Skusal som sa nimi previest a poobede hlavne 94 z Petrzky vezie cez most 15 a menej ludi. Namiesto nich by som 68 zahustil v sedle na 10 a poobede 6 minut. 88 som isiel asi 3 krat a vzdy viezla len zopar ludi. Tu by som o 2 minuty natiahol. Dufam ze ma za to ludia z dotknutych oblasti neukamenuju.
K priamemu prepojeniu AS Mlynské Nivy - ŽST Petržalka by som navrhla použiť terajšiu L88: každý druhý spoj pustiť po trase bývalej 89 cez Jungmannovu, potom cez Rusoveckú k ŽST ,obratisko pri Matadorke a pokračovať cez Záporožskú pod Nový most. Určite by nevzrástli vzkm-
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
papuca
- Co vsak muze mesto pro zlepseni dopravni situace udelat?
Nasi prioritou je podpora a dalsi rozvoj MHD. Temer 60% prepravnich objemu je v Praze realizovano mestskou hromadnou dopravou, coz stavi nasi metropoli na 1. misto v Evrope. (napr. ve Vidni cini podil MHD na prepravnich objemech 46.6%, v Berline 33.6%, v Parizi 27.5% a v Rime 25.5%. Praha dotuje hromadnou dopravu neuveritelnou vysi 12.3mld Kc. Za posledni dva roky byla zprovoznena nova tramvajova trat na Barrandove (naklady 2,5mld Kc) a trasa IV.C.1 na severni terasu mesta (naklady 8.66mld KC), zahajena vystavba trasy IV.C.2 do letnan (naklady presahnou 13mld Kc), na obnovu vozoveho parku metra mesto vyclenilo 800 milionu Kc a moderni nizkopodlazni tramvaje prijodu na 1,1mld Kc.
-Mohou prazske dopravni situaci ulehcit i sami Prazane?
Samozrejme ano, daji-li pred osobni automobilovou dopravou prednost hromadne. Byt jen na zkousku treba 18. zari, kdy v Praze probehne tak jako kazdy rok Den bez aut. Takze 18.zari pouzijte MHD a auto nechte doma.
zdroj: www.metro.cz - dnesni vydani str.8 (Praha)