Kamo a preco na linky ako 98 a 99 davaju rabi a doobeda aj male autobusy?? Na taketo velke linky by sa mali davat len velke busy...dnes som sa 2x v takomto malom tlacil..z toho raz to bola MALA 93-ka - jeden z najfrekventovanejsich busov teraz v BA !
Do dnešného dňa bolo s MHD ako tak spokojných 50% cestujúcich a zvyšok bol nespokojných. Po dnešných zmenách sa tieto skupinky vymenili - tak to vyzerá v mojom okolí. ?
86? ? Celou 99 sa chcem previezť aj ja, ale to až nabudúce
Z hodnoteniami treba naozaj počkať pár týždňov, dnes to bolo častokrát o náhodnom cestovaní, ako keby ľudia chodili na známe čísla liniek a neznámym sa vyhýbali
Re #48781 TeBeCe: Hej, to som už čítal ale tá druhá strana je horšia.
Ja som ráno necestoval, ale pre mňa trochu prekvapivá informácia bola údajna preplnenosť a-98. Naopak, údajna totálna preťaženosť a-59 ma vôbec neprekvapila...
A samozerjme to súvisí s prípravou električky do Petržalky, aby sa furt nemuseli meniť trasy liniek. Po dostavbe eliny, bude 95 zrušená, 50 a 78 skrátené.. ostatné spoje obmedzené.
Môžem poprosiť aj o výstupnú zástavku? Len z nástupnej zastávky akosi nie je zrejmé, čo konkrétne sa vo Vašom cestovaní tak markantne zhoršilo.
Ďalej si dovolím zopár komentárov k Vami navrhovaným riešeniam:
Zrušením spoju a-99 absolútne znemožníte lokálnu obsluhu vo viacerých častiach Petržalky (napriek vášmu tvrdeniu, že "sa ním nikam nedostanete"). Bol by to mimoriadne krátkozraký krok, navyše je táto linka obsluhovaná sólo autobusmi, takže na vypravenosť nosných liniek v tomto smere nemá vplyv.
To s identickosťou trás liniek a-92 a a-95 a návrhom na zrušenie a-95 považujem buď za preklep alebo za absolútne nepochopenie funkcie a-95. Rovnako na predĺženie a-78 by ste niekde potrebovali nabrať vozokilometre. Netuším, kde by ste chceli otáčať autobus na Dvoroch, navyše a-95 verne kopíruje trasu uvažovanej električky (a predtým metra). Tí, pre ktorých sa stala nosnou linkou, by Vám za podobnú zmenu určite nepoďakovali.
Linka a-59 by mala v porovnaní s a-94 dlhšiu trasu, pričom nárast vozokilometrov by ste museli niekde ubrať. Súhlasím, že a-92 je v sedle mierne prebytočná, ale zrušenie jej skrátených spojov by na vykrytie tejto potreby nestačilo.
Osobne súčasnému linkovému vedeniu vytýkam ukončenie a-99 na Antolskej. Miestnu obslužnosť juhovýchodnej časti Lúk tak namiesto a-99 vykonáva a-98, čo spôsobuje jej značné preplnenie v úseku Jasovská - Lúky II, respektíve Jasovská - Smolenická.
Zmena liniek nesúvisí len s Mostom Apollo. Cieľom ja aj úspora vozokilometrov tým pádom aj peňazí. Časť ušetreným prostriedkov sa má použiť na vylepšenie MHD spojenia Devínskej Novej Vsi s centrom, ktoré je v pláne uskutočniť ešte tento rok, bude to prevdepodobnejšie zlúčenie liniek 28+29. A tam, je MHD spolu s Dlhými dielmi fakt mizerná.. Petržalka je na tom ešte dobre. Inak dnes som pri cestovaní v Petržke nečakal dlhšie ako 4 minúty!
-----
Dnes som od 4.30 do 11.00 pobehoval po Petrzalke a musim povedat, ze novy system predcil moje ocakavania a zaroven som bol milo prekvapeny, ako rychlo sa zorientovali cestujuci a vyuzili linky 80, 86 a 93, 94, 95. Tiez ma potesila pomerne dost vyuzita sedlova 98. Podrobnosti nebudem pisat, treba pockat par tyzdnov, kym sa to utrasie, potom sa uvidi, ako si vsetci zvyknu. Pikoskou boli ludia cestujuci z Ovsista k Tescu linkou 99
Ráno do školy som šiel peškom z Dlháčov, bo bus ako vždy plný... a ranná prechádzka prospeje ? , pokračoval som pod Nový most 12, odtiaľ mi šla hňeď kĺbová 70, ktorá sa naplnila hneď z 3/4, a od ASMN bola úplne plná. Vystúpil som na zastávke Prievozská.
Poobede som šiel k vode na Draždiak od školy 98 (celodenná a celotýždenná prevádzka na tejto linke fakt pomohla) až po zastávku Ľubovnianska, kde mi hneď išla 99 na Antolskú. Dôchodcovia samozrejme nadávali do svíň, čo to vymysleli ? ...
Naspäť som šiel rovnako 99 a 98 mi šla hneď, s tým že som sa chcel zviesť cez Most Apollo, tak som prestúpil pri Uneverzite na 88 so 4min. čakaním. Z ASMN šiel už kambináciou 70+4+32. Na 70 som čakal 8min. ostatné šlo hneď.
Mimochodom z ASMN sa chceli dostať nejakí chalani na Záporožskú (nechceli sa motať 88 po Petržke) a vymysleli dosť čudnú kombináciu ? , že 50 na Šafko, odtiaľ 95 na Nám. hraničiarov, odtiaľ 88... Šak keď nechceli ísť klukato tak mali ísť na 70 pod most a odtiaľ 88... ale keďže im to nedošlo čo už..
Inak 80 bola čo som videl zo nástupišia 70 na nábreží, Nový most, bola úplne preplnená.
...ale konečne ma cestovanie po Petržke nenudilo... ?
Ráno som išiel z Lamača na Záporožskú kombináciou 63+84+80, prvý prestup bol do pár sekúnd, pri druhom som čakal takmer celý interval 80-ky, asi 5 minút. Rýchlostne to bolo asi ako pôvodná kombinácia 63+83/84+81/180 (pôvodnú 63+81 som nepoužíval kvôli časovo dlhému presunu medzi Kooperatívou a SAV, večne mi tam ušla 81-ka). 84 bola úplne prázdna, v 80 asi 2/3 miest obsadené - čo ale nie je prekvapivé ráno týmto smerom. (Samozrejme, alternatívou by bola 30+88)
Po robote som si spravil obhliadku nového mosta. 88 v smere ASMN meškala na Záporožskej 3 minúty (16.08), vodič sa dosť vliekol. Celkovo boli obsadené všetky miesta na sedenie plus niekoľko ľudí stálo (taká pôvodná prázdnejšia 81). Na Nám. hraničiarov vystúpilo asi 60% cestujúcich, nastúpilo ich dosť málo (pritom pred nami prišla 83-ka z ktorej tiež vystúpilo dosť veľa ľudí (čo je pochopiteľné a očakávané). Výrazný nástup nastal pri EU, kde sa 88 zase zaplnila. Na Mamateyovej sme míňali krátku zelenú 96, celkom plnú. Vystúpil som pri Wustenrote, kde mi asi do dvoch minút prišla 70-ka (zase optimálne plná - všetci sedeli a pár ľúdí stálo). Na Košickej som presadal na 68, prestup asi 6 minút. Prišiel kĺbový Ikarus 283, avšak dosť plný, stál som na poslednom schode (čo sa mi inak v MHD, aj keď sa niektorí budú čudovať, nestalo už dosť dlhú dobu). Tak som vystúpil na Moste Apollo. Medzičasom prešla jedna 87 (ešte voľné miesta na sedenie) a asi o 4 minúty prišla ďalšia 68 (optimálne plná, vysvetlenie vyššie). Tu bol jediný zádrhel, semaforom na Šustekovej sme prešli asi na štvrtý krát, dĺžka zelenej nebola ešte prestavená na to množstvo aút, ktoré išli z Prístavného a Apollo mosta. Celkovo Most Apollo, Košická i nadväzné križovatky na mestskej strane boli dosť prázdne (v čase cca 16.15-45), aspoň zatiaľ sa neprejavili pesimistické prognózy o zápchach a nedostatočnom dimenzovaní - dúfam, že to tak zostane čo najdlhšie.
Problematickým miestom z hľadiska dopravy všeobecne je zlúčenie jazdných pruhov z Prístavného mosta, Mosta Apollo a Einsteinovej v smere do Petržalky a následné rozdelenie na Dolnozemskú a Bosákovu. Je to miesto ako stvorené na nehody, autám a busom idúcim z Apolla na Bosákovu zavadzajú tí, čo idú z Prístavného mosta na Dolnozemskú (jedno takého auto sme dokonca vytlačili s 68 na Bosákovu, hoci pôvodne chcelo ísť na Dolnozemskú. Opačný smer je relatívne ok - je to tam dlhšie a prehľadnejšie.
A ešte jedna vec ma zaujala - zo Svätoplukovej sa nedá ísť na Košickú v smere k mostu ako voľakedy. Hoci pár aút to zo zvyku skúšalo a dosť nebezpečným spôsobom.
hm, nech nad tym premyslam ako premyslam nenapada ma vlastne zmysel existencie linky 84, preco ju vlastne nezrusili a nepouzili jej busy na spravenie 83ky hlavnou/nosnou s intervalom ala 93? v petrzke ju zastane na tom kusku 99ina, mimo petrzky vsade 83ka, jedine 2 zastavky ktore nemaju alternativu su Prokopa Velkeho a Ekon. univerzita
Dnes ráno som ako zvyčajne prišiel o štvrť na osem na zastávku Kremnická. Bolo nás tam zopár cestujúcich, nastúpilis me do osemdesiatky smerom do mesta. Všetci sme sedeli.
Spomenul som si, ako v rôznych časopisoch ľudia z Dvorov VI vypisovali, že nám rušia všetky linky, a že budú musieť šlapať na nadjazd (zastávku Dvory). Dnes ráno som mal dojem, že všetci títo blbci, čo čítajú Nový čas, ráno na ten nadjazd šľapali.
BTW. Mal som povinnosť dnes asi šeťkrát použiť autobus v Petržalke. Neviem, či to bola náhoda, ale ani raz som nemusel stáť.
marko vazime si tvoje navrhy, dokonca sa mi celkom pozdava a ja osobne som rovnako nespokojny ako ty a nedokazem presne pochopit preco to vlastne spravili a vobec si nemyslim,ze to bolo nevyhnutne cele menit kvoli jednemu mostu...ale skus to poslat niekam kde by to padlo na urodnu podu,lebo co nespokojny clovek to novy navrh. Chod na magistrat v petrzalke a tam sa mozes oficialne stazovat. ?
Mas 100% pravdu. Je to horsie ako sme ocakavali. Spoje, ktore boli zrusene a tie, co urobili ako novymi nenadvazuju na seba. Cakas na zastavke viac ako 10min. Preco nie menej ako 5min. Konkretna L88 cez Apollo na AS MN. Vystupis,prejdes na zastavku L210 smer hlavna stanica a cakas tam cca 10min. Cize z Ovsista trvala cesta cez most SNP menej ako 20 min a teraz je to menej ako 35 min cez Apollo. ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0
-----
Dnes som od 4.30 do 11.00 pobehoval po Petrzalke a musim povedat, ze novy system predcil moje ocakavania a zaroven som bol milo prekvapeny, ako rychlo sa zorientovali cestujuci a vyuzili linky 80, 86 a 93, 94, 95. Tiez ma potesila pomerne dost vyuzita sedlova 98. Podrobnosti nebudem pisat, treba pockat par tyzdnov, kym sa to utrasie, potom sa uvidi, ako si vsetci zvyknu. Pikoskou boli ludia cestujuci z Ovsista k Tescu linkou 99