stare vcelie prislovie hovori: "kazda zmena sa stretava primarne s odporom". to plati uplne vo vsetkych oblastiach zivota. ja si pockam a o pol roka sa spytam ludi, co dnes pindaju, co si myslia o novom systeme. stavim sa, ze minimalne polovica z nich si bude pochvalovat, ze je to lepsie, rychlejsie a pohodlnejsie, nez doteraz. ?
no tak som dnes na bicykli prefical cez safko a ten preferencny pruh tam uz svieti namalovany cerstvou bielou farbou. ja len dufam, ze v pondelok tam budu stat zelenaci a brzdit rozbehnutych dynamickych stereotypakov, ktori budu schopni vpalit z dostojevskeho rovno pod autobus... ale vyzera to dobre, som rad, ze sa konecne raz robi preferencia busov NA UKOR aut, nie len tam, kde sa to da popri autach...
a co sa noveho mosta apollo tyka, desi ma jedina vec: ta sialena krizovatka styroch smerov pri ekonomickej. vnutornym okom tam vidim v pondelok o pol osmej strasnu zapchu, lebo sa tam nejaki ponahlajkovia stretnu naraznikmi v strednom pruhu... len skoda, ze ta krizovatka by sa za normalne prachy nedala urobit inak...
mame predsa prestupnu tarifu, ci nie? Tak uz konecne prestane vyplakavat vsetci nad tym, ze musite prestupovat. Ako keby to bolo nieco nove pre vas vsetkych. Uz mi zacina pomaly, ale isto liezt na nervy, ako tu, a nielen tu kazdy pinda na novy system, ktory este ani v reale nefunguje.
Ja tak isto, ked sa chcem z DNV dostat nikam do mesta (By som chcel vidiet, ako by si sa tvaril, keby ti cez vikend chodila do mesta jedina linka s 20 min intervalom), co ja viem na Kamenne, musim minimalne 2-3 krat prestupovat a nepindam. Pretoze si dokazem najst spoje, ktore mi nadvazuju jeden na druhy co ja viem do 5-7 min.
Lenze vy tu radsej budete pindat, aky je novy system naprd, namiesto toho, aby ste si hladali uplne nove spojenia, co ja viem do prace. ☠
?
P.S. Naco sa potom vrazali tazke peniaze do zabezpecenia prestupnej tarify, ked sa kazdy chce vozit linkami odvsadial vsade pokial mozno bez prestupu????? ?
to je len predvedenie pre tých, ktorí sa nechcú zmieriť so zrušením "ich" zaužívanej linky a neveria v to, že "alternatívne" spojenia môžu byť lepšie. ?
Pridám aj ja svoje pravidelné spojenie so školou (bývam oproti Inchebe, školu na Kvačalovej ul.)
1. spojenie na nultú (v mojom prípade 4x v týždni) hodinu ::
82 (6:32) Kremnická - (6:40) Malá scéna
50 (6:42) Malá scéna - (6:49) Dulovo nám.
= 17 minút
2. spojenie na druhú hodinu
180 (8:02) Einsteinova - (8:08) Kollárovo nám.
207/212 (čo skôr) OLO Bazová/Kvačalova
_________
plán od 5. 9. 2005
spojenie na nultú
1.
pešibus k Auparku na kĺbák (6:20 - 6:33)
50 (6:35) Aupark - (6:49) Dulovo nám.
= 14 minút
mne osobne 84 vyhovuje, 83 som vyuzival len ako zalohu a cez vikend. Tu mam teraz trosku problem s rychlym spojenim na stanicu. Ak nestihnem 84, ostava mi len cakat na dalsiu. Totiz mozne prestupy na linky s intervalmi 8 (201) - 15 minut sa s spolahlivostou nosnej linky 93 nedaju porovnat. Rano je dobra kazda minuta.
Je pravda ze linka 83 je zaplnena (miesta na sedenie) celotyzdenne uz v Ovsisti, kym 84 az na Farskeho, ale opacnym smerom sa 83 prilis vyprazdnuje uz na Namesti Hraniciarov.
?
Inak ten spomínaný článok od dôchodcov v BN bol práve o tejto lokalite - Záporožská, Kremnická. Ja som pri tých bludoch čo tam písali žasol. A nad tou neinformovanosťou (že "zrušia nám všetky spoje okrem 180, ktorá ale aj tak premáva len v špičkách a v riedkom intervale") som už priam plakal. To je tak keď sa číta priveľa Nového času a Večerníka... ?
A ešte k tomuto:
Nemohli to spustiť skôr ako 5. septembra. To by mali podľa teba autobusy 68, 87 a 88 lietať ponad Dunaj? Nehovoriac o tom, že by to bolo zbytočné, pretože aj najväčší negramotný blbec si môže všimnúť na zastávkach už hodný čas hneď vedľa CP peknú farebnú mapku, na ktorej si to môže celé utriediť v tej svojej makovičke.
K intervalu 96 8 minút - môžeš byť rada, že nejaká 96 VôBEC BUDE premávať! V pôvodnom pláne nebola. To je ako bonus.
"Kým nastúpim do víťaznej 78, čaká ma ešte dlhá cesta okolo mesta": sama si to priznala, 78 je nanič, nastúp na niečo iné, napr. na 68 + 8, 9, 14 do Ružinova alebo 50 na Maxa Hella alebo 66 na Drieňovú a Tomášikovu, všetko luxusne zo Záhradníckej a rýchlejšie ako 78.
No a tie ušetrené peniaze a autobusy pôjdu do zlepšenia dopravy z Devínskej Novej Vsi (nejaká linka cez Devín som čítal). Vieš, nielen Petržalčania majú právo na kvalitnú dopravu. A DNV je na tom neporovnateľne horšie ako Petržalka! Všetci sa tlačia v 21, ktorá chodí v šesťminútovom (čo by tí dali za tri minúty ako v Petržalke) intervale, a jediná ako - tak DNV spája s mestom. Navyše trčí v zápchach na Lamačskej. Čiže skúsme hľadieť na veci v širších súvislostiach a budme radi aj za to, čo máme! ?
Najschodnejšie riešenie vidím v 95 (Šintavská odchod 22:55) + 202 (Rajská odchod 23:15). Na Šafku by si mal byť 23:06 (a vzhľadom na nočnú hodinu je to aj dosť reálne) a ten kúsok po Rajskú sa dá do deviatich minút určite prejsť aj pešo. ?
Ak toto nevyhovuje, tak potom už len asi môžem odporučiť nejakú poslednú 93 na Hodžovo, tam si posedieť chvíľku v nejakom café a ísť prvou 512... ?
Každopádne musím podotknúť, že toto je dosť extrémny prípad (som myslel, že trasu Holíčska - Čiližská v 78 snáď nemôže za normálnym účelom absolvovať nikto v Bratislave). A nikto netvrdí, že sa doprava zlepší KAŽDÉMU, ale v drvivej väčšine sa zlepší.
Okrem toho, ja som reagoval na slečnu, ktorá má obrovský problém dostať sa do školy v RANNEJ ŠPIČKE ? , kedy je frekvenica spojov najväčšia.
Trúfam si tvrdiť, že s týmto konkrétnym problémom si v Bratislave asi jediný... ?
83-ka na Dostihovú dráhu určite pomôže aspoň učiteľom a žiakom tamojších dvoch obchodných akadémií a základnej škole, ako aj obyvateľom priľahlých panelákov, z ktorých niektorí to budú mať bližšie než na zastávku Hrobákova, hlavne ak budú chcieť ísť napr. na Zochovu bez prestupu a navyše nastúpiť do prázdneho autobusu. ?
no tak skus vymysliet nieco pouzitelne pre mna - vcelku pravidelne som cestuval linkou 78 zo zastavky holicska (v pesej dostupnosti by som mal este aj zastavku sintavska) na zastavku cilizska (v pesej dostupnosti je este zitavska, to je ale asi jedno) s odchodom o 23:00 vecer (posledny spoj). Dobrovolne priznavam ze som zatial nove CP nepozeral (nie som teraz v BA ale uzivam si dovolenky na chate v tatrach), mam ale vazne obavy ze vzhladom na obvyklu prax vsetkych poslednych odchodov o 23:00 sa sice do mesta neak dostanem ale nebudem tam mat uz na co prestupit...
To vies, oni vidia len pocet liniek, ale to, ze jedna z nich ich odvezie oboma smermi do mesta, a ze realna kapacita stupne na 130% sucasnej, to uz nevidia...
Lebo s linkami 80 a 88 budete mať všade miliónkrát horšie spojenie! Raz prestúpiť musí byť obrovský problém a obrovská obeť! Ak to vôbec bude nutné... ?
Pozri, ja chodím na Trnavské mýto. Doteraz som mal 78 zo zastávky Bradáčova. Lenže na rozdiel od iných nenariekam a nedržím sa starých dogiem zubami - nechtami (ako že musím ísť tou istou trasou alebo nemôžem prestúpiť). No a zistil som, že sa zbytočne budem trepať 95 na Farského a odtiaľ 78 na T. mýto, keď to bude trvať po započítaní upchatého Starého mosta a Karadžičky dlhšie ako 95 + na Hrobákovej 68 + na Záhradníckej 201, 209, 8, 9, 14 alebo aj peši. No a ak by som zistil, že Most Apollo až také terno nie je, využijem 92 + na Dvoroch 59, ktorá KONEČNE stojí ráno aj na Račku a odtiaľ 31, 39, 61, 63, 74, 201, 204, 209 alebo tiež peši. A AK by mi ufujazdila 59, stále je tu 94 so štvorminútovým intervalom a môžem prestúpiť na eliny 2, 8 a 9. Teda ako je vidieť, nie vždy je všetko zlé. Stačí len hľadať možnosti. Napíš odkiaľ - kam chceš ísť a uvidíš, že máš obrovské možnosti spojenia, mnohokrát rýchlejšieho ako tebou preferovaná 78...
To vravím všetkým - skúste zapojiť mozog, na to ho máte! ?
No neviem, ci taka 83 nejako pomoze intraku na Starohajskej, kedze nejde ku skole... A vlastne zo Starohajskej ku skole nejde mimo spicky nic, takze studaci budu slapat na Nam. hraniciarov na 88. Nevidim v tom teda nejaku podporu EU... Inak ale suhlasim v tom, ze 87 nie je ukoncena prave najstastnejsie, a ze 84 dost kopiruje 99, takze by sa viac uplatnilo spojenie 83kou. Na druhej strane vsak sam dobre viem, ze na Nam. hraniciarov vystupi polovica busu z 83... Nuz, uvidime...
Ja by som sa tiez chcel rozlucit s linkami co chodili okolo nasho domu, a to konkretne s 81, 82, 90, 180...
Od teraz treba chodit do prace sportovo obleceny, aby sme stihali prestupovat a prestupovat a este raz prestupovat...
CEST ICH PAMIATKE !!!!!!!
Marton: no som vzdialená rodina, odkiaľ vieš moje priezvisko?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
El Sergio
Ak toto nevyhovuje, tak potom už len asi môžem odporučiť nejakú poslednú 93 na Hodžovo, tam si posedieť chvíľku v nejakom café a ísť prvou 512... ?
Každopádne musím podotknúť, že toto je dosť extrémny prípad (som myslel, že trasu Holíčska - Čiližská v 78 snáď nemôže za normálnym účelom absolvovať nikto v Bratislave). A nikto netvrdí, že sa doprava zlepší KAŽDÉMU, ale v drvivej väčšine sa zlepší.
Okrem toho, ja som reagoval na slečnu, ktorá má obrovský problém dostať sa do školy v RANNEJ ŠPIČKE ? , kedy je frekvenica spojov najväčšia.
Trúfam si tvrdiť, že s týmto konkrétnym problémom si v Bratislave asi jediný... ?