A tak este k tomu Presov. Tak to by ma uz vazne nenapadlo. Prosim Ta, napriek mojej scestovanosti a mozno decentne nadpriemernej inteligencii som toto nemal sancu identifikovat. ? Lebo DPMP moze byt Praha, Pardubice, Presov a mnoho dalsich krajskych aj okresnych miest. Sorry for it.
Aha. A ja sprosta som sa uz potesil, ze Bratislava bude mat nove vozy. A zdalo sa mi cuudne, ze som o tom nepocul, vies ?
Som si zamenil DPMP za DPB. No, ale v tom pripade, preco to kupuju v Slovenskych korunach ? Alebo to uz bol tvoj prepocet ?
no to je vazna haluz. Ja ti dokaz o tom, ze ta 11 milionova nalepka na kratokom citybuse bola neposkytnem, jednoducho mi musis verit.
No problem by som videl este v jednej veci: http://www.karosa.cz/_data/doc/czech/c_City12e3_c_12.doc
ked sa pozries sem a zistis, ze za tych 5,7 dostanes tak pojazdne nic. Verim tomu, ze ked si vyberies z veci na prani, tak sa ta cena moze pekne vysplhat. Priplatky su takmer sa vsetko. Hmlovky, invalidna plosina, lak, vnutorne BUSE, antena, kabina vodica a mnoho dalsich zalezitosti.
Tak teraz mam presne info: vyhlaskova cena v CR je 5.700.000 Kc za kratky Citybus, (v slovenskych peniazoch to je 7.410.000 Sk, cize som sa o milion sekol). Tj. ceny uz zas od minuleho roku o nieco vzrastli
Ale ono skutocne rok 2004 alebo rok 2005 nie je rok 2001! Citybusy isli s cenou prudko, ale prudko dole! A chlapce, pretri si oci, navstiv Prahu, a najdi mi jediny autobus, kde by za kratky Citybus bola uvedena cena 11 M Kc. Kratky Citybus stal v najdrahsich svojich casoch okolo 7,5 M Kc (co je tych tvojich 11 M, ale Sk!!!) a dnes sa uz ani nalepky s cenou na nove prazske nevylepuju, lebo ich cena klesla niekam k 4,5 M Kc cize cca 6 M Sk. Zdroj: presak info z DPMP Ci ich k tomu donutila konkurencia alebo co, to neviem. Kazdopadne Irisbus zlacnil skoro o polovicu.
To rozhodne. Lenze pri niekolko stokusovej zakazke sa da hovorit nielen o politickom aspekte a niekolko milionovych VSIMNYCH pre vedenie podniku. Rozhodne mozete vybojovat peknu zlavu pri kupe stovky busov (to je na sikovnosti managerov a z toho by som im provizie urcite priznal). Dalo by sa to riesit aj dlhodobymi kontraktmi so stabilnou cenou na dodavku busov na nasledujucich, neviem 10 rokov. Ale samozrejme za transparentnych a obojstranne vyhodnych a prijatelnych podmienok. Preco nie.
Preco sa za cele roky neinvestovalo do pravidelnej obnovy autobusov, ale v roku 1997 bol len jednorazovy nakup a potom nic? Ked neberiem do uvahy SORy.
Myslis Reanault / Karosa Citybus rok vyroby 2004 za cca 6 milionov ? Slovenskych korun ???
Chlapce nestiham si pretierat oci, lebo v roku 2001 nakupoval tieto vozy Prazsky dopravny podnik za 11 milionov Ceskych korun.
Ale je mozne, ze v subehu je akcia, mozno sa casom dostanu do Tesca ci Carrefouru.
50 % zlava...
Skus mi popisat zdroj tejto spravy.
Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Nemal som tym na mysli nic ine ako strategicke a efektivne nakupovanie nizkopodlaznych vozof, kerych investicia sa vrati rychlo vdaka usetrenemu casu, menej nasratych dochodcov a podobnych nepodstatnych zalezitosti.
A nizkopodlazne vozy su vazne od 4 do 6 milionov drahsie oproti schodom do neba. To rozpatie som pouzil schvalne, nechcem tu s nikym viest rocne debaty ci 4 152 524,- ci 5 896 154,- Sk s DPH ci bez, s clom, sedadlami, hmlovkami a podobne. Ci Renault, ci Mercedes alebo cokolvek ci Slovenske alebo Azerbajdzanske.
Sommelier: Nizkopodlazne autobusy su o 4-6 milionov drahsie v porovnani S CIM? Minuly rok sa napriklad ponukal kratky (12-metrovy) Citybus za cca 6 milionov Sk. Takze konkretne ten je o sest milionov drahsi nie v porovnani s vysokopodlazakom, ale v porovnani s nezakupenim nicoho.
Budú mi chýbať staré dobré časy v Petržalke... ?
Zistil som, že zo zastávky Hrobákova sa dá teoreticky dostať na jeden prestup kamkoľvek v Bratislave s výnimkou Východného, čím sa vlastne Hrobákova stala najnapojenejšou zastávkou v meste, dokonca tromfla aj Hlavnú stanicu! ?
Skrátka, neefektívny systém v Petržalke je konečne pochovaný a s ním aj linky od všadiaľ všade... ?
Aj keď minimálne tú 92 si mohli odpustiť... ?
Viem, ze je mnoho nelogickych veci na svete a najma tu, na Slovensku, specialne v skorumpovanej Bratislave, ale ruzum sa pozastavi nad:
Vychadzam z predpokladu, ze cas traveny dopravou je ekonomicky absolutne strateny. Len malo ludi sa pocas dopravy venuje praci, ci oddychu.
Takze nechapem, preco je doprava a BUDUCNOST dopravy v Bratislave niekde na 558. prioritnom mieste, ked sa od nej priamo odvija buducnost SR...
Ale k veci:
Najvytazenejsie dvere su druhe. Do nizkopodlazneho voza sa ovela rychlejsie nasukaju (vystupia a nastupia) ludia (a to nielen uz geriatricky zalozeni). Poviem pravdu, ze mat velke pohybove problemy, tak mam strach cestovat. ?
Nizkopodlazne vozy su hudba 5 rocnej buducnosti, zatial co uz ine slovenske mesta nimi disponuju v rozsirenej miere.
Skratka setri to cas = peniaze (vodicov, cestujucich, naftu, plyn). Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435
?), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Stav cestnych komunikacii v BA je uplne drasticky. Vodici v zaujme bezpecnosti dopravy a nerozmlatenia voza nevyuzivaju rychlostny potencial vozov. A ak ano, podpise sa to na nakladnych opravach. Stav komunikacii sa priamo odraza na zvysovani nakladov DP, ktory je 100 % a.s. mesta.
Najhorsie je povolovanie rozkopavok, ktorych uvedenie do povodneho stavu je vacsinou prevedene tak neskutovne neodborne, ze po par tyzdnoch si na zaplatanej rozkopavke vsetci idu dolamat napravy (prikladom je Mileticova, ktora bola rekonstruovana pred niekolkymi rokmi a dnes je opat kompletne rozbita).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe