Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #46617:
Pardón, poplietol som si Záhumenice a Pri Vinohradoch. Záhumenice sú aj prestupným bodom na linky SADistov.
Reakcia na: inTony #46528:
So Záhumenicami nesúhlasím. Jednak je tam možnosť prestupu na bus (hoci to po likvidácii 59 dosť stratí na význame, lebo zo 65 sa dá prestúpiť aj na Detvianskej), jednak tam vystupuje/nastupuje oveľa viac ľudí než na konečnej. Konečnú však nemá príliš zmysel rušiť - nikomu to cestu neurýchli a pri príjazde do obratiska aj tak musí vozidlo zastať.
Reakcia na: fobust #46522:
Kvôli práci a rodine rozhodnutie padlo na poslednú chvíľu. Je mi ľúto.
Reakcia na: yale #46610:
Verzii projektov metra tu uz bolo lahke/tazke tvrde/makke, opravte ma ked sa mylim - jedna z nich bola kompatibilna s obycajnou zeleznicou. Myslim, ze si to pamatam z telky, ako inak - spred poslednych celostatnych volieb.
Ta cast projektu ZSR - hybridna trat v Petrzalke by teda mohla byt aj pre teba yale prijatelna ked tak presadzujes metro. Je to lepsia alternativa 30rocneho provizoria ako tie tvoje busy - kedze petrzalsku vetvu metra budes mat prakticky hotovu.
Tu neobstoji ani argument, ze za tie peniaze by sa dali nakupit vozidla pre celu Bratislavu, kedze to takmer komplet zaplati EU (pozn. na ine projekty BA peniaze nedostane - nesplna kriteria).

Aj tak si ale myslim, ze s projektom "zeleznicny uzol" je sen o metre uz historia (mozno o 100 rokov?).
Reakcia na: SZKV #46600:
Amsterdam som tiež dával ako príklad, ale zdá sa, že Sneltram sa tu ako vzor príliš neuchytil... 😉
Reakcia na: SZKV #46599:
to, čo spomínaš má viac do činenia so zmenou linkového vedenia v Petržalke.

To sa snáď uskutoční, ale kolóny autobusov z Petržalky nezmiznú - pretože hovoríš o jave najmä na Panónskej cez Nový most, v trochu menšom počte tam zostanú aj po zriadení električky (v ešte menšom počte po zriadení metra), ale cez Nový most vždy budú viesť vysoké kapacity MHD, pretože tá "radiála" Panónska nie je úplne v "záchytnom pásme" radiály "Jantárová".

Pre priblíženie na nosný systém krížom cez Petržalku budú cestujúci potrebovať dôvod, a tým môže byť rýchlosť a pravidelnosť prevádzky. Ak to systém spĺňať nebude, mnohí uprednostnia bližší autobus pred vzdialenejšou napr. električkou.
Reakcia na: fobust #46608:
Děkuju moc za informace
Reakcia na: Kami #46596:
Mnohé z tvojich argumentov stoja za zváženie (tuším si prvý čo napísal niečo zmysluplné, gratulujem ;-))

V prípade urbanizácie - iste, je potrebné ju rozbehnúť, ale tak aby nebránila neskoršej výstavbe nosného systému. Urbanizácia však závisí viac od výstavby "Komunikácie B" a to je ešte ďalší problém.

Shuttle za Dunaj má svoje výhody a nevýhody, v prípade autobusu sa dá zvážiť jeho predĺženie napr. na Hlavnú stanicu.

Stavba trate: záleží na tom, či sa už teraz bude stavať trať tak, aby sa dala použiť neskôr pre nosný systém s podzemným vedením cez mesto. Obdobne výber a nákup vozidiel. Ak sa nakúpi a postaví niečo iné, potom je to malér do budúcnosti.
A samozrejme je tu stále problém toho dočasného úseku trate, resp. toho že sa k riešeniu MHD "prilepil" Starý most.

Nové električky: mám pocit, že súčasné sú stále ešte rekonštruovateľné a táto cesta tu má množstvo zástancov... Na kľukatej, starej a zanedbanej trati ani Combino nejde rýchlejšie ako T3.

Železničný tunel - tento projekt rieši MHD iba okrajovo, najviac rieši regionálnu dopravu a z tohto hľadiska je to projekt, ktorý by celkom dobre spojil vstupné brány do mesta a mohol by byť výrazným rozvojovým impulzom pre Bratislavu, uľahčil by sa vstup do mesta pre "pendlerov" a ekonomika by mohla ísť nahor.
Ak sa toho mesto nezúčastní, nemalo by aspoň tento projekt blokovať.
o5 z nezaruceneho zdroja, vraj nie len v metre a bude, ale policisti obliehaju nejaku nemocnicu, kde sa asi ukryva utocnik.
Reakcia na: SZKV #46602:

Linka 203 je momentalne zrusena. Na Kolibu jazdi autobus nahradnej dopravy. Na opacnom konci zabezpecuje dopravu linka 207 a ciastocne 208, ktora bude kratkodobo skratena po Hodzovo namestie.
Reakcia na: Mikimaus #46606:
Tak nic...ide asi o teroristov, vraj aj v nejakom buse to buchlo a ta bomba v metre vraj bola s klincami ?
Reakcia na: papuca #46603:
Aj na SME o tom pisu. Vraj nejaky batoh a v nom nieco explodovalo vraj mala explozia.. Moj odhad je, ze to mohol byt nejaky mobil s aususovou baterkou, alebo nejaky prizivnik tiez terorista ?
Reakcia na: tomas1 #46598:
Áno, mám ten dokument už od včera a odporúčam na preštudovanie každému.
btw, v londyne vybochli nejake rozbusky. v metru a v buse. teda, zatial mam len neoverene info.
A ještě bych se chtěl zeptat, jak je to teď aktuálně s trolejbusy na Kolibu? Je tam ještě výluka, nebo už tam jezdí trolejbus? Jde mi to, že v neděli ráno budu pár hodin v Bratislavě (od 6 do 12, pak letím do Milana), takže by mě zajímalo, jak a kam jezdí linka 203, abych nestrácel drahocený čas zjišťováním na místě. Považuju ji totiž za nejhezčí trolejbusovou linku v Bratislavě.
Děkuju moc za odpověď!
Reakcia na: tomas1 #46597:
ano, ano, suhlasim. LENZE problem je v tm, ze ti pani, co rozhoduju aj o MHD jazdia IAD. bum... to by snad este bolo OK, ved to by nevadilo, asi molktori riaditel nejakej dopravne spolocnosti jazdi mhd alebo tak. ALE, mali by mat ason snahu pochopit potreby cestujucej verejnosti a slusne s nou komunikovat. potom by aj hladali peniaze.
Reakcia na: Kami #46596:
Naprostý souhlas, jen mě napadá, že pokud by snad jednou Bratislava zásadně zbohatla, není problém tu tramvajovou trať používat ve společném provozu s metrem- stačí to teď postavit rychlodrážně (oblouky, svršek apod.), u zastávek ponechat rezervu na prodloužení (asi by byly potřeba 2 nástupiště- nízké a za ním vysoké) a až by se stavělo to mýtické metro, nechat buď napájení z troleje, nebo dvousystémové.
Totéž funguje bez problémů v Amsterdamu a v Oslu.
Reakcia na: yale #46581:
Já sice vím, že do toho "zvenku" nemám co kecat, ale co je moc, to je moc! Autobusy jsou sice vždycky nejlevnější řešení, nicméně i když to budou skvělá plynová NP Volva, stejně neřeší to nejpodstatnější- kapacitu! To nejexotičtější, co je na Pteržalce k vidění není ani tak aktuální (byť děsivý) stav většiny autobusů, ale obrovská kvanta linek, jezdících v konvojích za sebou, vyjíždějících v zastávkách koleje a způsobující totální chaos v dopravním systému pro "přespolní". Když budu mluvit za sebe, mám docela komplex, že Petržalka patří k jedné z mála lokalit v EU, kde se dokážu v systému MHD totálně ztratit!
Oproti tomu kolejové řešení je asi jediná možnost, jak ty statisíce Petržalčanů spolehlivě dostat do města a tento sen šílených socialistických architektů konečně integrovat do organizmu města! Je sice pravda, že je to řešení poněkud drahé, ale pokud by se ta tramvaj postavila úsporně (pro inspiraci viz Mifkova v Brně nebo Kaposztásmegyer (linka 14) v Bp), nemusely by být náklady nějak moc extrémní a hlavně: lze předpokládat, že Petržalka ještě pár desetiletí nespadne, takže poptávka po dopravě do jiných míst v Bratislavě bude dlouhodobá a řekl bych, že ta tramvaj by se snad během 20-ti let zaplatila!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement