Reakcia na: Peon #46553:
Posledná fotka sa nechce otvoriť, tak snáď teraz: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave.jpgS touto témou súvisia aj príspevky v téme "Kuriózne miesta, kde premáva MHD" #45029 , #45030 , #45034 . Hm, aj diskusné fóra na www.imhd.sk akosi postihla uhorková sezóna...
yale
K autobusom - myslím že ponúkam lepšie riešenie. Za päť rokov tie autobusy budú pri normálnej údržbe stále krásne funkčné, myslím si že to zbytočne prifarbuješ na čierno.
Viem že operatívne náklady na električku sú menšie, ale cena výstavby trate a cena vozidiel je tak vysoká, že tá električka sa splatí možno o takých 15-20 rokov, možno ešte dlhšie. Ak na tie električky dá niekto mestu peniaze zadarmo a na autobusy nie, potom sa výpočtový model zmení, ale o niečom takom neviem.
A ja ešte pridám k tomu zoznamu, čo by som ešte doriešil z ušetrených peňazí namiesto petržalskej električky:
- rekonštrukciu a výstavbu prestupových uzlov (zohľadňujúc budúce trasovanie nosného systému)
- zmenu linkového vedenia (toto je snáď jediná vec v ktorej sa niečo deje), ale tak aby novými vozidlami bola prednostne vybavovaná sieť nosných liniek; súčasťou zmien by bol nový grafický informačný systém, ktorý by v schémach siete, aj na zastávkach a vo vozidlách jasne rozlišoval medzi nosnými linkami a doplnkovými - líšili by sa u autobusov aj číslovaním (napr. nosné linky autobusov by sa číslovali na 1XY, doplnkové na XY), prípadne grafickými prvkami. To by bolo zrejme súčasťou zmeny celého CI firmy a nízkonákladovej komunikácie k zákazníkovi, že sa deje zmena a cestovať MHD sa už znova oplatí.
Toto je v silách mesta, dá sa to robiť hneď a je to lepšie ako postaviť za 5 rokov a peniaze z úveru "prvú etapu" niečoho, čo vyrieši len jeden čiastkový problém a nikto nevie ako to bude pokračovať.