Vladimir: Tvoj vnutorny pocit zeleznicneho laika Ta vobec, ale vobec neklamal, BA-Vinohrady su skutocne zastavka, nie stanica. Ad2: ta argumentacia s Mladou gardou by sa este mohla doplnit o Istrochem, kde za bolsevika pracovalo cca 5-7tis clovekov. Rovnake zdovodnenie by sa dalo pouzit aj pre zst. BA predmestie (to uz stanica je).
do oblasti stareho OD Ikea môžeš ist iba na 1 prestup: z električky na Račianskej vystúpiš na zastávke Riazanská na bus č.50 a ten ta odvezie až ku križovatke Trnavská cesta-Tomašiková ulica. Pokial by si chcel ist dalej do oblasti Trnávky, z eliny vystupiš na Račianskom Mýte a prestúpiš na trolejbus č. 204.
Takto sa dá dostat do tebov spominanej oblasti s jediným prestupom.
Ale ked chceš ist dvoma prestupmi, nech sa páči, aj na 10 prestupov sa tam da dostat.
A k tej 50-ke. O akom pozemku v areali akej sukromnej firmy píšeš ???
Prehlasujem neman nic spolocne ani s ASCII Solutions ani so SAD Trnava (si pouzival nizsie nejake odvolavky na katastrofalnejsi stav MHD TT vtedy, ked to bolo odveci. To, ze MHD TT de facto neexistuje vie kazdy a nikoho okrem prenajimatelov parkovacich miest to netesi.).
Asertivne - styl typu "pocuj suhajko" mi nieje vlastny, ale neprekaza mi tak ako niekomu tam nizsie?.
Si sa pytal na Horni Herspice a Tesco, to ako keby si sa ma pytal ci ked idem na Zabotovu vystupim v Raci - pokial si myslel OD Tesco v ulici pri HLST. ZST Herspice su postavene pri dialnici a dost mimo ale o zastavku skor su spominane Modrice odkial je spojenie MHD dobre.
A Kralovo pole - co znamena, ze su tam terminaly?
S tou 50-kou: Na opacnej strane mesta ide z Devina kusisko paralelne s elektrickami busova linka pod Novy Most(v spicke je to opodstatnene, ale inak?). Tak sa pytam preco je ta 50 pri slimaku tak extremne dolezita a neda sa presunut k ZST Vino?
K Polusu prestupujem raz, v poriadku, ale uz do oblasti byvalej Ikey alebo dalej na takom kusku 2krat, to je cez vikend uz dost tvrde. Cez Racianske Myto je to uz dost nadchadzka.
Ked by sa urobil prieskum, kolko ludi nevystupuje na Vinohradoch ale na HLST a potom sa vraca do spominanych oblasti, mi chcete tvrdit, ze aj to presunutie 50ky od Slimaka by nebolo rentabilisticky vyhodne (RE aj #45431 Vladimir).
Re #45429 Papyr: S "operacne saly" by som tvrdo nesuhlasil.
Re #45394 81-71: Len cisto k okraju, v nepametam si v ktorom meste sa busy svojho casu tocili aj v areali sukromneho podniku, pre 50ku v BA by take nieco zrejme nestacilo, ale len to, ze troska creativity nieje nikdy na skodu.
Do BA chodim casto pricom si vsimam MHD(s toho do Pooolusu zriedkavo). MHD vyhuzivam vynimocne s uvadzanych dovodov. Povodne som chcel hovorit o absurditach v celej MHD BA, som sa trochu zasekol na priklade tych Vinohradov a tak to asi vyzera, ze si presadzujem vytvorenie vlastneho TAXIBUSU do miest, kde ja potrebujem, ale tak to nieje.
Keď už som sa odhodlal písať (v poslednom čase som diskusiu IBA čítal a musím povedať, že s údivom), tak zareagujem aj na problém týchto dní.
Myslím si, že poniektorí, aj keď všetci o najrôznejších problémoch bratislavskej MHD vieme dosť, sa tu snažia vyrábať problémy aj z toho, čo problémom istotne nie je. Aspoň ja teda napojenie ZŠT Vinohrady na sieť MHD rozhodne nepovažujem za problém.
Nerobte tu zbytočne zo ŽST Vinohrady nejakú extra stanicu, keď ňou nie je. Ako železničnému laikovi mi vždy skôr pripomínala železničnú zastávku ako stanicu. Každopádne mala vždy len pomocnú funkciu a aj keby tam jazdili priame spoje hoci aj smerom na Lieskovec, drvivá väčšina cestujúcich by uprednostňovala hlavnú stanicu. Je to prirodzené, dané polohou stanice, jej napojením na železničnú sieť, históriou a v neposlednom rade aj vybavením pre cestujúcich a pod. Pravdpovediac neviem presne, prečo R vlaky zastavujú na Vinohradoch. Mne to raz niekto zdôvodnil tým, že je to kvôli šudentom na Mladú gardu, aby zbytočne nezaťažovali svojími hromadnými presunmi mesto, keď majú stanicu blízko intrákov. Ale netvrdím, že je to jediný dôvod, prečo tam rýchliky stoja.
Taktiež som sa pobavil nad stanicou slúžiacou pre väčšinu Slovenska (Košice, Zvolen či Topoľčany). Ja by som povedal, že práve naopak. Len domáci, ktorí sa následne presúvajú smerom na Raču, Nové Mesto a pod. túto stanicu využijú a každý v Bratislave nedomáci sa nechá vypustiť na hlavnej stanici.
A napokon, keď už je reč o nosnom dopravnom prúde bratislavskej MHD, a síce ŽST Vinohrady - POLUS ( ), ten je veľmi jednoducho realizovateľný kombináciou električky a autobusovej L50. Myslím, že prestupovať z električky, ktorá ide každé 3-4 min. do autobusu, ktorý ide každých 10 min. nie je najmenší problém a tobôž nie dôvod pre ťahanie L50 kamsi na Vinohrady paralelne s koľajovou dopravou.
Koncentrovanie starých Ikarusov na delené zrejme bude skutočne dané tým ich už nie najlepším technickým stavom. V Prešove Ikarusy už definitívne dojazdievajú, ale už niekoľko rokov dozadu sa vypravovali len na delené. Jeden vodič mi to vysvetlil tak, že je to akurát dosť, aby voz ráno odjazdil štyri hodiny, počas prestoja rovno utekal do garáže s novovzniknutou poruchou, po jej odstránení odjazdil popoludnie a večer stál na kanáli zas, aby ho dielenskí do nasledujúceho dňa dali do laty
No samozrejme, ze Prazaci nadavaju na intervaly. Inak povedane, ked to nejde do 5 minut, tak Prazaci nadavaju. A urcite nadavaju viac na intevaly ako na spinu vo vozoch, lebo v porovnani s bratislavskymi vozmi su tie prazske hotove operacne saly, co sa tyka cistoty.
My máme na Hlavnej stanici nejaký prestupný uzol? To počujem/čítam prvý raz. Nepoznáš ty Bratislavu vážne len z mapy a zo svojho pravidelného útrapného cestovania v relácii ŽST Vinohrady - Polus?
Aj keď nemám ilúzie o racionalite niektorých rozhodnutí v DPB, obávam sa, že to bude spôsobené skôr tým, že kĺbové vozidlá na špičkových linkách sú z prevažnej časti spoľahlivé a perspektívne Ikarusy 280, ktoré by celodenné služby jednoducho neustáli. Ale to je len môj ničím nepodložený dohad.
Re #45403 81-71: Keby si tou istou klobásou šiel v ten istý víkendový deň niekedy poobede, zistil by si, že do sóla by sa ľudia idúci z Devína rozhodne nepomestili.
Myslel som, že irónia môjho príspevku vyteká až zo susedových okien. Každopádne na to, kde vezme mesto peniaze na náhradu všetkých Ik28x, som zvedavý taktiež. Možno si len myslia, že do výstavby električkovej rýchlodráhy to už nejako dokopú. Napríklad trojosádkami a zrušením takých zbytočných liniek, ako sú 81, 86, 90 a 97, že áno... ?
No tie 2 Mercedesy nebude financovat ciste DP. Ale ich cena by nestacila na nahradu za Ikarusy. nakupit nove klbove (nizkopodlazne) autobusy - to bude INA palka ! ;/ No ale skor, ci neskor k tomu bude musiet prist. Tomu sa DP ani mesto nevyhnu.
A nad kombom dCS Verdi La Scala + dCS Elgar Plus si nerozmýšlal? Prípadne nad ELP LaserTurntable? ? Každopádne, potom daj vedieť, prídem si k Tebe poslintať... ?
Napríklad nerozumiem na čo idu teraz kupovat mikrobusy pre dáke nové linky na kalváriu apod. Načo idú zavádzat nové linky prepár ludí, ked vozový park na existujucich linkach nepostačuje ? Radšej mohli peniaze premrhané na mikroibusy pre pár dochodcov a linky ktoré vzniknú NAVIAC použit na nákup zopár klbákov a pod.
Teraz, ked je nudza vo financiach a vo vozovom parku idu kupovat pochybné mikrobusy pre par zbohatlíkov a dochodcov z palisád a zavádzat NOVÉ linky ? Zdá sa mi to komické ako napríklad aj to, že minibusmy SOR nahradzujú Karosy napr. na linke č. 80...
to nie je len o niekom z DPB, ale aj o niekom dalsom na magistrate; ked si vsimnes tak za posledne roky sa kupovali iba prtave SORy a teraz sa niekomu uz asi zda ze aj SOR je prilis velky a tak hlada este nieco mensie; zato z premavky vypadavaju prevazne klbove vozidla (hlavne ik280); nakup vozidiel sa vsak schvaluje aj na urovni mesta, takze aj ked niekomu v DPB prdlo v bedni, tak aspon tam by ho mali skorigovat (co sa vsak akosik nedeje)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha