Mam predstavu o fungujucom dopravnom modeli.
Chcel by som upozornit vsetkych prestupnouzlovychfilov, ktorym sa pozdava vytvaranie prestupnych uzlov ako Trnavske, Racianske a Novy Most, najnovsie Safarikovo nam, nech sa prosim nezapajaju. ?
Vychadzam z osobneho nazoru, ze doprava sa robi DO MESTA a nie Z MESTA. Predstava by bola asi takato: v miestach dostatocne priestrannych a idealnych zriadit casom transferove stanice... Zo smerov od Pezinka, Senca, Dunajskej Stredy, Juznej zeme, Viedne a Zahoria. V tychto miestach by boli zriadene zastavky (konecne) primestskej autobusovej dopravy, zeleznice a tzv. zachytne parkoviska. Jednalo by sa o prestup na rychly a obsluzny bratislavsky dopravny prostriedok, s tym, ze by sa velmi oplatilo z casoveho hladiska ho vyuzit. Ciste uvazujem nad lokalitami. Nieco ako Dejvicka, Zlicin ci Roztyly v Prahe.
Prosim Vas, naposledy, ked som tu spomenul Prahu, diskutovalo sa viac o nej ako o Bratislave, pisem o Bratislave a nie o Prahe !
Len z toho dovodu, ze je absolutna blbost, ze kazdy jeden, je jedno ci zeleny, modry alebo oranzovy autobus konci na Nivach. Je to pripad aj Hlavnej stanice. Pritom by cestujuci mohli vystupit a prestupit niekde dalej od centra...
na shodnost TEŽ a T3 jsem se ptal pamětníků - konstruktérů ze Smíchova a ze Studénky. Odpověď je jednoznačná - kromě podobného designu a nátěru není shodného NIC.
Mýliš sa. Malé a Veľké Tŕnie sa síce spojili do Vinosadov (1964), ale hradlo naďalej nieslo názov Malé Tŕnie (do roku 1948 Trlinok, potom Malé Trnie, zastávka bola zrušená 1964 alebo 1965, ale hradlo existovalo ešte v osemdesiatych rokoch - až do elektrifikácie - a zastavoval tam aj rýchlik Polom od Žiliny, aby sa mali hradlári ako dostať do práce).
Električka sa berie ako DRÁŽNE vozidlo, nie ŽELEZNIČNÉ. Dráhy sa delia na železničné (celoštátne, regionálne, vlečky), električkové, trolejbusové, lanové a špeciálne (§ 3 zák. 164/1996 Z.z.).
AAA: Co si predstavujes pod pojmom povodne vozidla na TEŽ? Ad2: co ma 420.95 (teda EMU 89.0) spolocne s T3, ked si odmyslis spriahadla a rovnaky material a podobny vzhlad cela?
to hej ale tu sa hovorilo všeobecne o koľajových tratiach u nás a v Česku... Električka je braná ako železničné vozdlo... čiže je to vlak. Inak aký je rozdiel medzi úzkorozchodnou električkovou traťou a úzkorozchodnou železničnou traťou?
Aké železničné vozidlá vychádzajúce z T3? Okrem upraveného električkového spriahadla tzv. pražského typu (oficiálne vzor Atlas) a vzdialenej podoby čumáku EMU89.0 so zadným čelom T3 nemajú tieto vozidlá s T3 nič, ale nič spoločného ? . A predpisy tam platia tiež železničné (aj keď kolega Yps si myslí, že tie paltia aj na električkách ? ).
A taká TREŽ, to je električka, či nie? Ako zadefinujeme električku a ako železnicu úzkorozchodnú? A čo také električky normálnerozchodné?
No v Tatrách nejde o typické električkové trate, skôr by som to nazval železničná úzkorozchodná trať, na ktorú boli kedysi dodané žel. vozidlá vychádzajúce z T3. Predsa nové električky už nemajú s mestskou električkou spoločné níč, ale sú to regionálne žel. vozidlá.
Papyr: prosim Ta, nedrazdi ma zbytocne zrusenymi tbusmi v Prahe, lebo sa mi nahle neurobi volno. Je mi z toho akosi blivno. Mimochodom onen sudruh riaditel - meno si s istotou teraz nespomeniem, myslim Lacko alebo Lacek, taktiez pochadzal z BB. Presne ten, ktory sa pricinil o rusenie tramvaji v centre. Penis maximus!
Ja si chcem tiež na budúci rok kúpiť zosilňovač Krell, reproduktorové sústavy JM Lab Utopia, CD prehrávač Mark Levinson, kazetový magnetofón Nakamichi Dragon a automobil Jaguar XJ-SC 5,3 HE. Akurát mi to rezolútne odmietol zaplatiuť štát aj VÚC. Takže čo myslíš, kúpim to ? ?
Ja by som si dovolil diskusiu zahájiť protiotázkou - vieš o tých električkách niečo aj po technickej stránke alebo je to len zoznam linkov, čo si z internetu vyťahal? Lebo ak tu chceš tvrdiť, že KT8, napríklad, je kapacitnejšia, než 2 * T3, tak nemáme veľmi o čom diskutovať. Lebo KT8 má síce o chlp väčšiu využiteľnú podlahovú plochu v kĺboch, na druhej strane je toto viac než kompenzované dverami na oboch stranách vozidla a sedením 2+2 takmer po celej dĺžke vozidla.
A nedávaj láskavo rovnítko medzi novšie=lepšia a miesto kritéria "horší/lepší" používaj nejaké konkrétne vlastnosti, ktoré budeš porovnávať.
Bohužiaľ, veľa podnikov v ČR uprednostnilo cenu a nízkopodlažnosť a zmierilo sa s ničivými účinkami na zvršok. Obávam sa však, že v BA by sa k údržbe zvršku pristupovalo vždy až po výkoľaji, ktorá by sa dala za vinu vodičovi.
V súčasnej situácii by som to pre BA videl na Iwany, až by boli peniaze tak Jenkiho už dlho sľubovaná štvorpodvozková vec s otočnými podvozkami a 70% nízkej podlahy. Keby bolo peňazí veľa, tak samozrejme môj favorit Bombardier Flexity Outlook, čiže náš starý známy Cityrunner. Veľmi sa mi páčia aj drážďanské NGT 6/8/12 DD ale podľa vyjadrenia samotných drážďancov sú to električky vhodné na rovinu.
No a designovo je môj miláčik samozrejme toto: http://www.railfaneurope.net/pix/it/trams/Milano/7000-Eurotram/7005-cordusio.jpg
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
A nedávaj láskavo rovnítko medzi novšie=lepšia a miesto kritéria "horší/lepší" používaj nejaké konkrétne vlastnosti, ktoré budeš porovnávať.