Hm.Pekné výplody to tu čítam.Ale po prečítaní úvah od PeTRA Bakora si myslím,že nemá zlé nápady.Nastupovanie prednými dverami je vo viacerých západo-európskych krajinách a funguje tam,len neviem či by sa to dalo zrealizovať tak ľahko ako si on predstavuje.Také autobusy niečo stoja.A čo sa týka bezdomovcov,ľudia vy ste slepí.Ja som študent a každý deň chodievam do školy a raz do týždňa stretnem aspoň jedného bezďaka.Aj podla môjho názoru by ich mal vodič požiadať nech si vystúpia.Jedno je nevyvrátiteľný fakt.Musí sa s tým niečo robiť ?
idealne keby boli listky RFID! http://www.rfidjournal.com/article/articleview/1339/1/129/
"The chip can store as much as 2 kilobytes of data." to uplne staci na to aby po nastupe voz kazdu minutu vsetkym cestujucim odcitaval minuty, a ba dokonca by palubak aj vedel ci veze vyprsane listky (to ze ci veze ludi bez listka by samozrejme nezistil)
na stranke sa pise okrem ineho aj to ze v 2007 by jeden taky chip mohol stat 5centov, co pri dnesnom kurze $ je koruna 50 halikov. cize viac ako papierik, ale ta presnost tarify!!!
Počuj, chruňko, vedel by si použiť aj nejaké iné klišé alebo si sa nabifľoval len toto s tou korytnačkou?
Tu NIKTO nie je spokojný s úrovňou MHD v Bratislave ale nefloodujeme kvôli tomu diskusné fórum zväzu rybárov.
IDIOT!!! Tak proti tomu láskavo bojuj niekde inde ako na tomto ZÁUJMOVOM diskusnoím fóre, ty kretén! Ty vieš akurát kecať o svojom boji, nič viac, NIČ VIAC!
No vidíte, nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie ?
ELEKTRIČENKY + NÁSTUP PREDNÝMI DVERAMI
Ani v zlom sne si nedokážem predstaviť zrušenie časových predplatných cestovných lístkov (celopásmových električeniek na určitú dobu) a zavedenie nástupu prednými dverami v Bratislave ?
CESTOVNÉ LÍSTKY V BRATISLAVE
Ako pozitívum hodnotím aj turistické cestovné lístky (1, 2, 3 a 7-dňové). Škoda len, že nie sú k dispozícii aj ako zľavnené. Prečo, nebol by o ne záujem? Privítal by som aj 14-dňový lístok. Čo vy na to?
A neviete prečo sú kombinované lístky (na 2, resp. 4 jazdy) len pre 30-minútové lístky? Určite by boli obľúbené aj ako 10 a 60-minútové.
A páči sa mi aj vzhľad súčasných cestovných lístkov, pripadajú mi také svieže, moderné (na rozdiel od tých z automatu).
Nepáči sa mi však, že do času jednorázového prestupného cestovného lístka sa zarátava aj čas čakania na zastávke. Každý lístok by sa označoval pri nástupe aj pri výstupe z vozidla. Viem, vyriešenie tohto problému by bolo zrejme veľmi náročné a drahé...
A ČO BUDE ĎALEJ?
Samozrejme, zďaleka nie so všetkým v bratislavskej MHD som spokojný. Veľmi som zvedavý na jesennú reorganizáciu v linkovom vedení z dôvodu toho auditu v DPB.
Trojičky v KE už nepremávajú od septembra(?) 2001. Kvôli obmedzovaniu, aby sa intervaly rapídne nepredlžovali, už premávajú len dvojičky alebo dokonca aj len sóla. Zlatá éra trojičiek bola v časoch, keď bol spoločný interval liniek R1 až R8 v čase špičky 30 sekúnd a vlaky sa za sebou nachádzali v 400 metrových odstupoch, ktoré aby sa nezdržiavali, tak na zastávkach priamo na rýchlodráhe zastavovali len vybrané spoje (označené doplnkovou tabuľou "Z").
Ďalšia vec je technická stránka. Je potrebné vybaviť výnimku na prevádzku vlakov dlhších ako 30 m (platí táto dĺžka aj v poslednom zákone?) a zrejme aj by sa museli splniť aj nejaké dodatočné podmienky - 3xT3 v KE boli na nárazníkoch spojené oceľovými lanami a mali doladené zrýchľovače tak, že nebolo cítiť akékoľvek vzájomné "hádanie" vozidiel. No a zastávky s prevádzkou trojičiek by mali mať minimálne 45 m (v KE majú zastávky, kde premávali trojičky bežne 60 m).
Na záver píšeš, že si vieš predstaviť kratší interval a dlhší vozeň. Nemal na mysli, že si vieš predstaviť dlhší interval a dlhší vlak? Lebo zriadením trojičiek by som v súčasnej situácii v BA sledoval len 2 veci, posilnenie 2xT na 3xT s nezmeneným intervalom alebo posilnenie 2xT na 3xT s predĺžením intervalu.
Za návrhy typu nástup prednými dverami v MHD by som rovno upaľoval alebo vešal. To je najväčšia .o.otina, ktorú mohol kto kedy vymyslieť. Ak tomu niekto neverí, tak nech sa príde na týždeň voziť MHD do BB... Alebo nech si na bystrickom fóre vyhľadá príspevky podpísané "PIT" a uvidí, ako sa dodržiava CP v takýchto podmienkach... A myslieť si, že vyplakávanie na tomto fanúšikovskom fóre niečo zlepší je druhá najväčšia .o.otina, o akej viem. To je to isté, ako keby sme sa do pekárne išli sťažovať, že sme si kúpili skysnuté mlieko... ?
no to sa mi paci dobre hovoris aj ja by som najradsej dal bezdakov do uzadia ale zatial ma najviac otravuju v autobuse cize odtial by som ich dal najprv prec.Tieto reformy s autobusmi by mali byt pomale urcite sa je MHD mozne zlozit aspon na jeden kvalitny autobus zatial a est k tym bezdomovcov viem ze ten problem nemoze vyriesit sam tymto chcem upozornit alebo vyburcovat obcanov aby ich odtial vyhanali alebo aspon im nieco povedali a nie sa len prizerali ako nepricetny.A co sa tyka ciest to je tiez samostatna kapitola.Ako vidno vsetko so vsetkym suvisi a ja verim ze vsetko by sa dalo riesit ale musi tam byt vola a narod musi chcet a nie sa len prizerat a nebodaj este nadavat tim ktori kritizuju a vyjadruju svoju nespokojnost alebo tich ktori chcu nieco zmenit.
Mozno som sa uz pytal.. neviem... PRECO U NAS V BA NEJAzdia TROJITE eliny ako v Kosicoch ??? Je to problem akeho druhu ??? Su moc velke ??? si viem predstavit kratsi inerval a dlhsi vozen
Minule som čítal jednu knihu, kde sa spomínal územný plán Trnavy zo začiatku 20. storočia a na pláne bolo vybudovať električku v Trnave, cool ne ??? ? ? ?
dobre, tak mi skus povedat co taky ten tvoj vysnivany autobus stoji a kolko by sa ich asi tak za rok kupilo... potom si skus zratat ze tych autobusov po meste jazdi nieco vyse 500, pokial nechces aby vyzerali ako totalne vraky, tak ich nemozes prevadzkovat na nasich cestach viac ako 10 rokov ani pri neviem akej udrzbe a porovnaj si to s tym kolko autobusov by bolo za rok treba.
A skus sa zamysliet nad tym, ako sa ti bude o takych 10 rokov cestovat, ked budes mat sice v meste neakych mozno 15 tvojich vysnivanych volv, ale zato tu bude premavat dalsich 490 vrakov ktore budu o 10 rokov starsie ako su dnes a taktiez si skus zratat pravdeodobnost ze ti na zastavku pride to tvoje zboznovane volvo a nie neaky 25 rokov stary vrak.
Neplatiacich cestujucich by bolo asi najidealnejsie riesit sposobom zverit kontorlu cestovneho neakej externej firme, ktorej by DPB nic neplatil ale by sa zivila z vybranych pokut; cim viac pokut by vyzbierala, tym viac penazi by mala (teda by bola motivovana aby vykonavala co najviac kontrol); pripadne by za obdobnych podmienok mohli fungovat aj jednotlivci (len by ich bolo treba kontrolovat pomocou licencii alebo niecoho podobneho), akurat pri jednotlivcoch je problemom 1. bezpecnost - aby chodili po skupinkach a pripadne s CBSkou, 2. prinutit ich vyhadzovat tebou spominanych bezdakov...
Bezdomovci su (nielen) vo vozidlach MHD problem, ale riesenie typu ze na nich ma striehnut vodic nie je dobre riesenie, vodic moze a ma byt napomocny pri rieseni problemov s bezdakmi, avsak nie je vsemocny; rovnako si napriklad ty chranis byt/auto pred vykradnutim, ale nemozes stale len dohliadat na strazeny objekt a pokial budu vsetcia okolobyvajuci a iduci "slepy" ked budu tvoj byt/auto vykradat, tak ty sa budes moct hoc aj na hlavu postavit a nedokazes sa tomu ubranit...
Na druhej strane, bedzakov by mozno nebolo od veci vytlacit aj von z mesta, nemyslis ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
A skus sa zamysliet nad tym, ako sa ti bude o takych 10 rokov cestovat, ked budes mat sice v meste neakych mozno 15 tvojich vysnivanych volv, ale zato tu bude premavat dalsich 490 vrakov ktore budu o 10 rokov starsie ako su dnes a taktiez si skus zratat pravdeodobnost ze ti na zastavku pride to tvoje zboznovane volvo a nie neaky 25 rokov stary vrak.
Neplatiacich cestujucich by bolo asi najidealnejsie riesit sposobom zverit kontorlu cestovneho neakej externej firme, ktorej by DPB nic neplatil ale by sa zivila z vybranych pokut; cim viac pokut by vyzbierala, tym viac penazi by mala (teda by bola motivovana aby vykonavala co najviac kontrol); pripadne by za obdobnych podmienok mohli fungovat aj jednotlivci (len by ich bolo treba kontrolovat pomocou licencii alebo niecoho podobneho), akurat pri jednotlivcoch je problemom 1. bezpecnost - aby chodili po skupinkach a pripadne s CBSkou, 2. prinutit ich vyhadzovat tebou spominanych bezdakov...
Bezdomovci su (nielen) vo vozidlach MHD problem, ale riesenie typu ze na nich ma striehnut vodic nie je dobre riesenie, vodic moze a ma byt napomocny pri rieseni problemov s bezdakmi, avsak nie je vsemocny; rovnako si napriklad ty chranis byt/auto pred vykradnutim, ale nemozes stale len dohliadat na strazeny objekt a pokial budu vsetcia okolobyvajuci a iduci "slepy" ked budu tvoj byt/auto vykradat, tak ty sa budes moct hoc aj na hlavu postavit a nedokazes sa tomu ubranit...
Na druhej strane, bedzakov by mozno nebolo od veci vytlacit aj von z mesta, nemyslis ?