prečo by nemal existovať v meste nejaký, nazvem to hlavný dopravný systém (dajme tomu električka) a vedľa neho nejaký doplnkový dopravný systém (napríklad bus/trolejbus), ktorý by zvážal ľudí k tomu hlavnému systému?
Ono to platí aj obrátene - ak bude silná Bratislava, bude to mať benefit aj pre zvyšok Slovenska. Bratislavčan potrebuje kvalitnú MHD presne tak, ako Zemplínčan okresnú cestu. Nie som proti zdôvodneným stavbám infraštruktúry kdekoľvek na Slovensku, ale malo by to platiť aj opačne.
A kvalitná MHD sa dá vybudovať iba tak, že sa vytvorí rýchly, spoľahlivý a frekventovaný, t.j. od ostatnej dopravy plne oddelený nosný systém s prestupovými bodmi na doplnkovú a regionálnu dopravu, nie romantická električka vaľkajúca sa uličkami.
SAD a DPB by sa zamýšľali úplne zbytočne. Program s cestovnými poriadkami existuje - na Slovensku ho predáva firma INPROP, bohužiaľ za nekresťanské peniaze (1071 Sk - v ČR stojí to isté 350 Kč). (Rovnaká firma prevádzkuje aj www.cp.sk.) Vyhľadávanie spojení v lokálnej verzii funguje omnoho lepšie než na internete.
Na to by ti povedali, že načo to budú robiť, keď s tým pôjde jeden človek za týždeň. Lenže bude ešte roky trvať, kým pochopia, že aj ten jeden človek je dôležitý.
Len by už také mohli pripravť aj na iných (všetkých ostatných) trolejbusových linkách. Prečo len L202 a L201. Kto z Olejkárskej býva na Dolných honoch.
Zatial výkonnosť ekonomiky rastie rýchlejšie ako ceny stavieb.
Kým sa nedobuduje dialničná sieť a iná základná infraštruktúra na Slovensku a hlavne od Nitry na východ, nie je možné aby štát prispieval desiatkami miliard na metro v Bratislave. Nie je možné aby sa Bratislavčan vozil metrom a zemplínčan bude jazdiť autom po okresných cestách. Základom sa musí stať motto: čím bohatší budú Slováci na strednom a východnom Slovensku, tým bohatšia bude aj Bratislava.
Ja nie som plným zástancom súčasného modelu financovania samosprávy, teda 100% prerozdelovanie, ale nemôžem súhlasiť ani so žiadnym prerozdelovaním. Vedel by som si to predstaviť tak, že 75 - 80% by sa prerozdelovalo a zvyšných 25 - 20% by zostávalo v regióne. Tu je zachovaný princíp solidarity, ale aj odmeňovania - kto sa snaží ten má viac.
Veď prečo by aj napríklad v rámci stredného Slovenska mali obce so starostami, ktorí sa snažia, vybudovali priemyselné parky a dotiahli investorov(bez pomoci štátu) a naštartovali rast ekonomiky svojho mesta, regiónu začať tiež doplácať na tých starostov, ktorí nič neobia a čakajú kým štát dá.
A na utvorenie si dobrého náhľadu na daný problém, odporúčam kúpiť si týždeník týždeň. Je tam článok o subvenciách a čo to spravilo s Gréckom či východným Nemeckom.
Zaujímavé, Pravda to interpretovala tak, že mesto chce autá zrušiť, vucišpán zachovať - nie tak, že sa na tom zachovaní dohodli. A teraz si vyberte, komu veriť. (Správna odpoveď: z politikov nikomu:-().
Tie dojazdy 202 sú veľmi využívané, je to super. Dnes som išiel na Hodžovo a vo voze bolo asi 10 ľudí, a to sa na Hodžovom asi 5 ľudí vymenilo. Na ASMN je o tom aj zelený oznam. Tam je pre zmenu napísané, že chodia do "Horského parku".
"aby raz keď budú prachy" - k tomu len toľko, že cena výstavby v mestskom prostredí bude už iba stúpať, takže začať stavať rozumný projekt light metra by bolo vhodné čím najskôr.
A to, či budú alebo nebudú prachy...
dá sa na to pozerať dvoma spôsobmi:
1. je to akcia mesta Bratislavy - v tom prípade je zrejmé, že nemáme ani len na tú električku do Petržalky.
2. Rozvoj Bratislavy je záujmom celého štátu - potom je len otázkou politickej vôle, v akej skladbe a rozsahu sa peniaze vyčlenia.
A ešte k tomu mostu, Ďurkovský sa vyjadril, že chce zachovať jeden jazdný pruh pre IAD na Starom moste.
Ak by sa však aj zochovali dva, bolo by to výhodné aj pre MHD a to kvôli náhradnej doprave pri nejakých problémoch s električkou. Všetko zlé je na niečo dobré.
Čo je na tom nepochopiteľné. Synovia pána Romana majú na nábreží Leberfinger, Au Café a Kriváň. A to nie sú miesta, kam by chodila klientela, ktorá sa vozí MHD.
Re #42270 Beus: ale ty si to trochu nepochopil. Samozrejme, že električka aj IAD budú oddelené. Ja len dúfam, že budú pevne oddelené, že v prípade dopravnej nehody nevyletí auto do dráhy električky tak ako sa to stáva bežne na radialach, špeciálne na Krčaciach.
Re #42276 Filip: Ale takisto dodal, že za jeho života sa to meto určite stavať nezačne. Máme teraz čakať kým umrie? Čo keď sa dožije aj 90 rokov. ? Povedal, len jedno, že v územnom pláne metro ostalo, aby raz keď budú prachy, potomkovia nemali poblémy.
Re #42277 sommelier: Rafinéria aj chemička boli v Bratislave ešte pred II. svetovou vojnou.
Re #42282 sommelier a ostatný: ***** ale už ste ma nasrali. (Asi to bude tým, že som hladný) Vy ste naozaj ***nutý? Praha, s rozpočtom 43mld. CZK (v SKK = 55mld), stavia ročne 1,5km tratí metra. Bratislava má rozpočet 6mld SKK a je jedno v tomto prípade, že je 3 krát menšia, kilometer trate ju bude stáť rovnako. Ak jeden z vás dokáže vymyslieť spôsob ako zabezpečiť financovanie tohto druhu dopravy (kilometer stojí tuším 1,5mld) tak ho celý život budem nosiť na rukách. A nemyslite si, že to vyriešite úverom. Bratislava má dlh 6mld. a banky jej požičajú nanajvýš ďalších 6mld. a za tie sa nedostanete ani za Dunaj. Ďalších cca 15 rokov bude splácať 12mld dlh. pričom ročne ukrátite mestský rozpočet o cca 1mld. a potom môžete pokračovať vo výstavbe. Tak už konečne začnite rozmýšľať čo to stojí a nie len plácať ***nuté nezmysli. Ja by som sa tiež najradšej každé ráno odviezol do školy v luxusnom vlastnom vozítku za cca 2,5 melóna, no v súčasnosti mám akurát na tu MHD aj tú mi platia rodičia.
Re #42291 papuca: Neviem kto si, ale mám pocit, že nie moc zainteresovaný človek. Aspoň tak si doteraz vystupoval. Ale toto čo si napísal, je veľmi dobrý pohľad. Len doplním (a dúfam, že to nezakríknem) ale dnes som bol oslnený vo vozidlách MHD. Drvivá väčšina z nich bola povysávaná, na zemi ani kamienka. Buď som mal šťastie alebo je to lepšie. No netreba zaspať na vavrínoch, nie je totiž na akých. Okrem podlahy sú tam aj sedačky, madlá a strašne veľa plôch na ktorých je hrubá vrstva prachu. Nikto nechce aby sa vo vozoch dalo jesť z podláh, stačilo by aby za žiadnych okolností nevyšiel človek z vozidla špinavší ako do neho vošiel a nemusel dýchať do svetra kvôli smradu zo sedačiek.
A posledná vec, dnes sa udiala historická udalosť. Kto neverí nech sa ide pozrieť na zastávku Einsteinova smer mesto do vitríny JCDecaux. Je to prelom v zmýšľaní ako má vyzerať vitrína s info pre cestujúcich. Pozor, žiadna irónia. A kto tam pôjde nech zoberie aj digital, nech to môžu vidieť aj ostatní.
Mne osobne hovoril p. Ing. Kolada, ako uňho lobujú každý druhý deň nejaké firmy za postavenie metra rôznych váh (od najľahšieho, cez ľahké až po ťažké ? ). Akurát že jeden z hlavných problémov je, že každá táto firma je napojená na nejakých ľudí v Ba, ktorí sa na tom nabalia, a väčší problém je, že žiadna nebola ochotná akceptovať požiadavky mesta na nákup istého typu vozidiel a na trasovanie v určitých trasách. Tí inžinieri - predstavitelia zahraničných firiem vždy dojdu už aj s konkrétnym svojim typom vozidiel a svojim návrhom trás. Výsledkom mala byť zvyčajne 1 linka metra pod zemou z Petržalky, pod Dunaj s konečnou napr. na Hviezdoslavovom nám. , Hlavnom nám., v zóne Pribinova, a pod...
¨To by si sa nestíhal čudovať, ako by zahraničná dopravná spoločnosť za aktuálneho stavu dotácií a dotačnej politiky síce nakúpila pár nových autobusov ale bleskove zrušila trolejbusy aj električky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes