K NDS: Mnohí diskutujúci by si mohli uvedomiť, že súčasný zámer na výstavbu električkovej trate do Petržalky nie je víťazstvom "električkofilov", ale skôr modifikovanou stratégiou zástancov metra - akýmsi "reálnym metrofilizmom". Územnoplánovacia dokumentácia a jej návrhy totiž žiadnu električkovú rýchlodráhu ako hybridný systém medzi plne segregovanou a uličnou koľajovou dráhou nepozná. Návrh ÚP hovorí o výstavbe prvej etapy NS ako električkovej rýchlodráhy so zapojením do existujúcej siete na Šafárikovom nám. Úsek Bosákova - Janíkov dvor je navrhovaný ako plne segregovaná trať, ktorá bude po dostavbe tunela popod Dunaj tvoriť petržalskú časť NS (nazvime to metro).
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
Beus
A k tej druhej vete: Spamataj sa. Preco by mali podporovat IAD, ked sa snazime ludi dostat z IAD do MHD? Kde mas v tom logiku?
Navyse, IAD bude mat miesto Stareho mosta dalsi, s viac nez dvojnsobnou kapacitou, a podstatne lepsim napojenim, tak fakt nerozumiem preco tymi dementnymi gumokolmi upchavat este aj Stary most.
A "S autami sa tiez niekde musi jazdit" - okej. Uzavrime zvrsky na Racianskej, Vajnorskej, Karloveskej/Saratovskej, a jazdime po elektrickovom telese aj s autami. Ved s autami sa tiez niekde musi jazdit. A nazvime to Nosny Dopravny System. Tak si to nejako predstavujes? Opakujem, spamataj sa. A hlavne si rozmysli do dosledkov, co hovoris. ?