Takze napr. brejlovec je masina s pomcnym naftovym pohonom? Podla mna je uplne jedno, ci mas presnos vykonu elektricky alebo mechanicky. O ucinnosti toho ktoreho systemu mozeme tiez debatovat. Elektricky prenos vykonu je dobrou alternativou k mechanickemu, akurat predrazuje vozidlo. Ale ked ma ist o vozilo, ktore je schopne ist aj zavislo pod vedenim, tak to je uz jedno, nakolko musi mat schopnost ist vylucne na elektirnu. A ked chces aby ti islo aj na naftu, tak je jednoduchsie dat tam motorgenerator a je to. Alebo by si chcel montovat tam dalsiu prevodovku s menicom, etc...? To by bolo strasne neekonomicke, vozidlo by bolo este tazie.
Já bych si dovolil upřesnit - není rozhodující způsob přenosu výkonu od dieselu. Rozhodující pro definici pojmu duobus je, zda je vozidlo schopno jezdit jako PLNOHODNOTNÝ autobus. Toto žádný trolejbus české produkce nesplňuje. Ani 21TrACI se svým 55 kW traktorovým motůrkem, ani 24/25Tr se svým 100 kW PowerPackem.
No a teda ake nove trolejbusy chces kupovat, ked sa ti tamtie zdaju drahe? Uved sem aspon jeden dnes vyrabany typ, ktory by sa ti do Bratislavy pacil a nebol by "zapadoeuropsky". Som zvedavy, co najdes.
Hm, snáď to celé nedopletiem. Ak si dobre pamätám, čo som čítal posledne, tak DPO muselo dať zo spoločného podniku "DPO Inekon a. s." kvôli nejakým politickým tlakom ruky preč, podiel DPO odkúpil Inekon Group a spoločnosť "DPO Inekon" zodpovedná za predaj električiek Trio (a asi aj vývoj novej električky) tak v súčasnosti patrí už len Inekonu. Netuším, či do "DPO Inekon" tak aj prešla nejaká časť martinovských dielní alebo fyzickú výrobu zaobstaráva dodávateľsky DPO. Ak sa ďalej nemýlim, "výroba" Trollín v Ostrave nemala a nemá s Inekonom nič spoločné a je v dielňach DPO dodávateľsky vykonávaná pre Solaris. Ak som dačo poplietol, snáď ma zorientovanejší jedinci poopravia alebo doplnia.
Re #40832 Jonny: Agory v Západnej Európe nejazdia? (Neviem o tom, že by akákoľvek Agora či Solaris jazdili v USA.) Som si pomerne istý, že cenový rozdiel medzi Ikarusmi radu 4x5 a nízkopodlažnými MANmi alebo Agorami bol (minimálne v roku 1996!) výrazne väčší než je cenový rozdiel medzi 24Tr/25Tr a ekvivalentne vybavenými Trolínami v súčasnosti. Okrem toho, presne ako povedal d3k0 -- načo by nám boli nízkopodlažné autobusy, keď by sme nemali na čom jazdiť?! Kupujme to, na čo máme a čo splní naše požiadavky a potreby, a nie to, na čo chceme mať, lebo sme dajaké zakomplexované hlavné mestečko...
Tie trolejbusy su o dost drahšie, čo jazdia v západnej Eúrópe alebo v USA.
Tie autobusy sú drahšie, nepopieram, nie je tam však taký cenový rozdiel a sú kvalitnejšie. Možno je to aj údržbou, ale tie Ikarusy podaktoré-väčšina vizerá hrozne ?
AFAIK existujú aj 12metrové Trollína s výzbrojou Ganz, takisto je aj 12metrové Trollíno s Progressom. Samozrejme, že záleží na tom, čo si kto objedná a nepredpokladám, že by tu boli až takí blbí, aby -- ak sa bude kupovať Trollino (kiežby!) -- si ho objednali s výzbrojou Ganz... Strašiť si možno nestrašil nikde, ale v kontexte kupovania duobusov do BA si písal, že v Ríme jazdí duobus Solaris a ja sa domnievam, možno mylne, že má výzbroj Ganz. Prirodzene, že pomocný pohon dodáva aj DPO. A keďže pri ST18AC bude tuším výzbroj opäť na streche (Jenki snáď láskavo opraví či doplní), miesta na silný diesel agregát bude viac než dosť...
Re #40815 Jonny: Prečo by Solarisy neboli pre DPB cenovo dostupné? Myslíš, že 24Tr a 25Tr sú za pár šupov?
Re #40829 Jonny: A tie akože sú/boli oproti Ikarusom 4x5 cenovo dostupné? Neprotirečíš si tak trochu?
Hm, tak som si zamenil DPO a Inekon (ono to prepletenie tych dvoch podnikov mi dodnes nie je celkom jasne, okrem toho ze DPO je prevadzkovatel MHD v Ostrave, a Inekon nie )
A inac plny suhlas - Solaris-DPO-Inekon ano, a urcite radsej nez srAgoru A taktiez vyzbroj Ganz NIE, rovnako ako Dubnicu Ale ako d3k0 povedal, v Ostrave tam namontuju to, co si zakaznik zazela
d3k0: No, to je jasne ze Prazska/Lamacska na diesel, kedze tam nie su draty, resp. skladat/nahadzovat zberace uprostred kopca (pri odboceni na Kramare) by bola riadna zvrhlost
Chodilo. Ale po Prazskej, Lamacskej atd. aj s ludmi na diesel
Re #40819 galiyosha: To mozno plati o Trolline 18, ale do Trollina 12 ide vyzbroj TV Europulse Cegelec Aj tak tipujem, ze si moze kupujuci vybrat, co tam chce.
Hm a čo som chcel vlastne povedať , že Solaris-DPO-Inekon jednoznačne áno (osobne určite radšej než parohatú Magoru), ale so Solaris-Ganz potvorami nech d3k0 nestraší...
Inekon tam nemontuje vôbec nič, AFAIK nemá s výrobou trolejbusov v Ostrave nič spoločné a je to záležitosť výlučne DPO. Ale Trollína v Taliansku jazdia s maďarskou výzbrojou Ganz, keďže Ganz Electro (či ako sa tá firma volá) je súčasťou talianskeho holdingu Ansaldo. (Ak som osoby a postavenie skreslil či zjednodušil, privítam poopravenie. ) Dajaké drátolezy Solaris-Ganz majú aj v Talline, ak sa nepletiem, a už ich nechcú ani vidieť a berú Solaris-DPO-Inekon...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
nndro