To nie je zase až také jednoznačné, že Rakúšania s tým nemajú problém, teraz to chcú zadrátovať 15kV až do Znojma, aby nemuseli kvôli kúsku Retz-Znojmo jazdiť už z Viedne s Herkulom.
1014 rozhodne nie je asynchrón a bola schválená ešte za ČSFR, tak predpokladám, že jej to ostalo. A keĎ sa robí púasová kontrola za jazdy medzi hl. st. a Petržlenkou, tak ako kontrolujú tých, čo v Engerau nastúpia? JA som teda ešte na hl. st. príprah Taurusa a laminy na hlavnej nevidel, vždy s tým prišla lamina sama. Aj keď tento rok som bol na stanici v čase viedenského IC len asi dvakrát.
pasova kontrola sa uz v tomto grafikone robi za jazdi medzi Hl.st. a Petrzalkou (aj slovenska aj rakuska). Preto je ten skrateny pobyt v Petrzalke a taha sa Taurus na hl.st. O 1014 som pocul, ze k nam nie je schvalena, je to takisto asynchron ako Taurus, to by tam ÖBB davno nasadilo.
presne takto to Rakusania chceli - tahat IC dieslom cez Marchegg, preto im aj vo Viedni urobili trasu, ktora v poslednych rokoch nebola pre os vlaky pouzivana smerom na Westbf. To, ze to chodi cez Petrzalku, je dielo ZSSK. Rakusania v tomto ohlade s ekologiou problemy nemaju, staci sa pozriet na ER vlaky Wien - Znojmo, ktore idu na celom uzemi Rakuska pod drotmi s 2016, len medzi Retzom a Znojmom idu mimo drotov.
A keď to už musí ísť pod drôtmi, tak cez žst. BA-Neustadt. V prvých návrhoch to tak bolo ale potom sa to vrátilo na hl. st. No inak ale preprah na hl. st. je relatívne bezproblémový, pretože ide o výmenu mašiny na opačných čelách a preprah v Petržlenke by sa dal odbúrať, keby sa tam nasadila 1014, ktorá k nám schválená je. Lenže súdruhovia psaováci to aj tak musia zdržať pol hodiny, bo pasová kontrola za jazdy, to sa nikdy nerobilo....
Nikdy som neporozumel, preco IC z Kosic do Viedne idu cez BA takym komplikovanym sposobom. Gorila vlak dotiahne na hl.st., z druhej strany prilezie laminatka, odtiahne ho na Petrzalku, tam sa zlozitym posumovanim pripoji rakuska masina a odide to cez Kittsee. Podla mna by bolo omnoho rychlejsie a komfortnejsie prepojit to na hl.st. na rakusky diesel a odtiahnut to do Viedne cez Marchegg. (na ekologiu kaslem, je to minimum vlakov.) Poda mi niekto vysvetlenie?
Upozorňujem, že na TV Prima práve začína film "Potkany - dostanú ťa", ide o zaujímavý a celkom kvalitný film, aj keď sa priamo netočí okolo MHD, ale o potkanoch. Vo filme však možno vidieť raritu - pražské metro vo Frankfurte, "Frankfurt" v Prahe, či českú RTO v nemeckom Frankfurte (v závere filmu)
Len pre informáciu keby sa to tu opakovalo viackrát, GVD - grafikon vlakovej dopravy, 48/49 - koncové čísla rokov, v ktorom platil tento grafikon.
Príklad: GVD 04/05 čo je momentálne platný grafikon.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy