Nie 138 parkovacích miest bude podzemí a 13 poschodí bude mať v nadzemí. Pozri aj http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/02.html a ak sa ti chce stiahni aj pdf a uvidíš ako to bude vyzerať z rôznych ulhov.
Hlavná stanica bola a dodnes je nevhodne situovaná predovšetkým preto, že je na okraji centra. Akýkoľvek posun smerom k Vinohradom do rovnej by ju od centra ešte viac vzdialil.
Mira: nenechaj sa oklamat! Glajze pred VUBkou su pozostatok rozsiahleho vleckoveho systemu, ktory bol prave tym oblukom pripojeny k zst. Nivy (ex Nove Mesto). Len to si uz chlapcekovia nepamätaju a tak fantaziruju o tom co by bolo keby. Trat z Komarna viedla po Trnavskej-Metodovej-Vuka Karadzica a ustila do presne opacneho zhlavia rovnakej stanice povedla depa
BRATISLAVA - Hlavné mesto bude v roku 2005 hospodáriť s takmer šiestimi miliardami korún. Približne dve tretiny tejto sumy použije na chod samosprávy, mestskú dopravu a políciu, školstvo, sociálnu pomoc a ďalšie bežné výdavky. Zo zvyšnej tretiny bude financovať kapitálové výdavky, napríklad rekonštrukcie budov a ciest, nákup strojov, zariadení a dopravných prostriedkov, budovanie bytových nadstavieb a podobne.
Najväčšiu sumu v príjmovej časti rozpočtu - viac ako tri miliardy korún - predstavujú dane. Granty a transfery zo štátneho rozpočtu, od mestských častí, darcov a sponzorov dosiahnu bezmála jednu miliardu korún. Nedaňové príjmy, napríklad z predaja a prenájmov budov a pozemkov, z dividend, prijaté úroky z vkladov, za administratívne a iné poplatky sú naplánované vo výške 640 miliónov korún. S plánovanou výškou prostriedkov pre oblasť kultúry bol včera nespokojný šéf komisie kultúry Ladislav Snopko. "Treba investovať do bezpečnostného systému v depozitoch Mestskej galérie, málo peňazí je na údržbu a prevádzku mestských fontán," pripomenul. Jeho návrhy sa stretli u poslancov s pochopením. Neuspel však predseda bezpečnostnej komisie Ján Langoš, ktorý žiadal zvýšiť mzdy mestských policajtov o 500 korún.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi bude možné zo schváleného rozpočtu výrazne viac investovať do rozvojových programov.
A to aj vďaka vyše trojmiliardovému úveru, ktorý mesto prijalo práve v týchto dňoch. Medzi ťažiskovými úlohami sú v roku 2005 Most Košická, skvalitňovanie dopravy zamerané na výstavbu a rekonštrukciu ciest a ochrana a bezpečnosť obyvateľov. Pokračovať sa bude v modernizácii električiek, trolejbusov a autobusov mestskej dopravy. V sociálnej oblasti sa mesto venuje najmä výstavbe pavilónu pre občanov s demenciou Alzheimerovho typu na Hanulovej ulici.
Presne tak, ako som uz spominal, nova hlavna stanica by sa mala postavit medzi dnesnou Hl. st. a Vinohradami a tam by mohla byt vybudovana aj autobusova stanica, elektrickova trat, prestupny terminal MHD a regionalnych liniek...
tie kratsie vlakove supravy by ma inac tiez zaujimalo ktoreho momota su dielom, hlavne pri vlakoch na trati BA - ZA - KE ked v niektorych dnoch sa tam nevedia ludia ani popratat (a na povinne miestenkove vlaky nekupia listok ani tyzden vopred lebo su vypredane), prihodit par voznov k vlaku by sa na nakladoch neak rapidne prejavit nemalo (trocha vyssia spotreba masiny a cistenie + udrzba tych voznov), takto akurat nasieraju ludi a tiez prispievaju k ich odlivu na ine typy dopravy
ale pocul som zeby malo byt muzeum dopravy odrezane od kolajovej siete ZSR; ak ano, tak to povazujem za totalnu kravinu; kedze niektore exponaty su funknce a je ich mozne vytiahnut aj normalne na trat...
Re #39595 Ámos Keynes: filialka miesto hlavnej stanice je chobotina, nevies tam rozumne zaustit vlaky prichadzajuce z trate 110, co je dost vytazeny smer aj v osobnej doprave takze rozbijes moznost jednoducheho prestupu. Dost na pazu pre ludi prechadzajucich mestom je uz aj to, ze autobusova stanica je niekde inde ako hlavna zeleznicna
A ešte toto:
Na rekonštrukcii priestoru okolo Hlavnej stanice sa budú podieľať aj Železnice SR
STARÉ MESTO
Pripravovanú prestavbu Predstaničného námestia, ktorej súčasťou má byť okrem iného aj vytvorenie nového terminálu pre mestskú hromadnú dopravu a novej staničnej haly, podporujú aj Železnice Slovenskej republiky.
Prestavba predstaničného priestoru Hlavnej stanice, ktorá sa má realizovať na základe dohody investora (IPR Slovakia), mesta a železníc, sa pripravuje ako takzvaná stavba cudzieho investora. Zo strany ŽSR je táto stavba koordinovaná vo vzťahu na infraštruktúru železníc v tomto priestore. Koncepciu železničného uzla Bratislava stanovil aktualizovaný generel železničnej dopravy v roku 1995. „Hlavná stanica plní funkciu najmä pre tranzitnú medzinárodnú osobnú dopravu, ale tiež funkciu východiskovej a koncovej stanice pre vlaky osobnej dopravy pre všetky smery v rámci Slovenskej republiky a taktiež pre vlaky osobnej dopravy do susedných štátov,“ uviedol Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja generálneho riaditeľstva ŽSR. „Ako príklad môžem uviesť, že podľa nového grafikonu, platného od 12. decembra, bude prevažná časť vlakov zo smeru Dunajská Streda a Komárno vychádzať a končiť na Hlavnej stanici Bratislava. Táto zmena je vyvolaná požiadavkou cestujúcich, z ktorých veľká časť - viac ako osemdesiat percent - má miesto cieľa cesty v blízkosti hlavnej stanice. Ciele cestujúcich sú vo väčšine umiestnené v centre mesta, prípadne v jeho širšom okolí.“
Bratislavská hlavná stanica spolu s ostatnými železničnými stanicami podľa D. Maruniaka vytvárajú pre cestujúcu verejnosť podmienky na relatívne dobrú dostupnosť inštitúcií v Bratislave. Stanica je vhodne spojená so systémom MHD a vzhľadom na jej polohu sú rôzne inštitúcie, školy, zdravotnícke zariadenia a iné ustanovizne v meste dostupné aj pešo. Takýmito danosťami sa nevyznačuje žiadna iná železničná stanica v meste. To všetko sú dôvody, pre ktoré ŽSR neuvažujú o tom, že by hlavnú stanicu premiestnili na iné miesto, napríklad do blízkosti letiska. Problémom v súčasnosti dnes už nie je ani to, že v priestore stanice sú nástupištia v oblúku - vlakové súpravy sú dnes totiž kratšie, ako boli v minulosti.
Prestavba predstaničného priestoru ráta aj s vytvorením nového spoločného terminálu pre MHD a rieši aj širšie dopravné vzťahy. Za zmienku stojí skutočnosť, že počas výstavby sa odvoz a dovoz stavebného materiálu zo staveniska a na stavenisko má v rozhodujúcej miere realizovať práve po železnici. To ušetrí obyvateľov okolitých ulíc od tisícok jázd nákladných áut, ktoré by sa inak museli v období výstavby uskutočniť
Podzemná parkovacia garáž - 138 miest v administratívnej budove Račianske mýto v Bratislave - novostavba
Do zámeru je možné nahliadnuť v dňoch od 12.11.2003 do 3.12.2003 na prízemí budovy Magistrátu hl.mesta SR Bratislavy, Primaciálne nám. 1, v priestoroch Služieb občanom. Verejnosť môže svoje písomné stanovisko doručiť Ministerstvu životného prostredia SR, Nám. Ľudovíta Štúra č. 1, 812 35 Bratislava do 5 týždňov od doby, keď bola o zámere informovaná, najneskôr však do 6 týždňov od doručenia zámeru (18.12.2003).
Miestom realizácie zámeru je parcela č. 7968 na nároží Mýtnej a Radlinského ulice v k.ú. a MČ Bratislava - Staré Mesto, okres Bratislava I.
Účelom navrhovaného zámeru je výstavba podzemnej garáže s kapacitou 138 stojísk, ktorá je súčasťou navrhovanej 13 podlažnej administratívnej budovy, ktorá okrem administratívnej funkcie plní aj funkciu obchodnú a výstavnú.
Predpokladaný termín začatia a ukončenia činnosti: 2004 - 2006
Re Majo: Ak si prečítaš #39598 zištíš, že o múzeum dopravy neprídeme. Typická Slovač. Majme bordel a homeless na vstupnej bráne do mesta, len aby súkromná firma náhodou na niečom nezbohatla. A neviem preo zničiť mesto, lebo architektúra je to pekná. Celé sa mi to páči.
Ámos:Aspoň že si to konečne uznal. Majo:Ale Ámos je Ruskovec a preto treba kvôli súkromnému kapitalu trebárs aj Starú radnicu zbúrať,ak by si tam nejaká firma chcela trebárs nejaký *market postaviť.Ako kompenzácia by nám muselo stačiť že by sa to volalo Old Townhall Shopping Center?.Ale musela by to byť samozrejme bratislavská firma...
Projekt prestavby Predstaničného námestia sa stáva predmetom širokých diskusií. V uplynulých dňoch sa na magistráte uskutočnilo verejné prerokovanie tohto grandiózneho zámeru.
Spoločnosť IPR Slovakia v spolupráci s mestom, mestskou časťou Staré Mesto a Železnicami Slovenskej republiky projekt pripravuje už päť rokov. Medzitým sa uskutočnila urbanisticko-architektonická súťaž a k projektu sa vyjadrili desiatky odborníkov a rôznych inštitúcií. Ide o mimoriadne náročný a komplikovaný projekt - na území ohraničenom Pražskou, Šancovou a Žabotovou ulicou a areálom Hlavnej stanice, resp. Jaskovým radom, ktoré má plochu šesť hektárov, má vyrásť viacero veľkých stavieb. Medzi nimi je aj moderný dopravný terminál, v ktorom má byť v troch vertikálnych úrovniach riešená električková doprava, ostatné druhy mestskej hromadnej dopravy a nová vybavovacia hala Hlavnej stanice. Celkom novým spôsobom sa má riešiť doprava na tomto území, čo umožní uvoľnenie jeho stredu a jeho využitie na nové účely. Má tu byť aj obchodné centrum, hotel, dve administratívne budovy a viacúčelová hala s asi 3600 miestami. Pribudnúť majú zariadenia určené na zábavu, šport, kultúru a relax. Výstavbe padnú za obeť tenisové kurty klubu Lokomotíva Bratislava a detské ihrisko, zachovať sa naopak má budova, kde dnes sídli železničná polícia, ako aj dopravné múzeum.
Verejné prerokovanie zámeru ukázalo, že niektorí ľudia majú z projektu obavy. Navrhovanú výstavbu považujú jednoducho za príliš veľkú a namietajú, že predstaničný priestor bude kvôli koncentrácii nových funkcií preťažený, pretože sem bude logicky prichádzať väčší počet ľudí ako doteraz. Predstavitelia investora naopak poukazujú na súčasný nevyhovujúci a nedôstojný stav tohto územia. Ochrancom prírody prekáža, že sa ráta s rozsiahlym výrubom stromov a likvidáciou kríkov a ďalšej zelene. Investor argumentuje, že zelene bude viac ako predtým - jej výmera sa má zvýšiť zo súčasných 12 000 na 17 700 štvorcových metrov, pričom sa vysadí 420 stromov. Jedným z negatívnych dosahov prestavby a reorganizácie dopravy bude výrazné zaťaženie Žabotovej ulice, čo nepopierajú ani zástupcovia investora. Obyvateľov už dnes preťaženej Pražskej ulice architekt Ivan Marko ubezpečil, že projekt pamätá aj na podchod alebo nadchod popod alebo ponad ulicou. Konateľ IPR Slovakia Igor Ballo prisľúbil, že sa nájde náhrada za tenisové kurty aj za detské ihrisko na Žabotovej. Zdôraznil, že v štádiu prípravy projektu je ešte možné doň zapracovať mnohé pripomienky a zmeny.
Za to, ze stavba novej Hl. st. nejde z nasich penazi, si este nemusime dat nejakou sukromnou firmou znicit mesto... Prisli by sme napriklad o muzeum dopravy...
Filialka by bola v pohode, ale velkou nevyhodou je, ze cez nu nemoze prechadzat vlaky, kedze ide o stanicu hlavovu. Takze s tou by som velmi nepocital...
Na Predstaničnom bude investovať súkomná firma a nie mesto ani ŽSR. A ŽSR chce novú hlavnú stanicu vybudovať na filiálke.
Re #39585 Vševedko: Tak je to jednoduché, stavebný úrad nikdy na také obratisko nemôže vydať povolenie. A ak vydá môžeš sa odvolať a dokonca aj trestné oznámenie pre podozrenie z porušenia zákona pokiaľ sa nemýlim, ale to sa kľudne môžem. Ja nehovorím, že je to obratisko navrhnuté dobre ja som len tvrdil, že sa dá veľa technických nedostatkov vyriešiť inými technickými riešeniami. Aj keď zabudol som na to vzdialenie nástupných hrán dverí situovaných medzi otočnými čapmi od hrany nástupišťa1) Takže to beriem a vôbec som nevedel o tej norme. Ale v každom prípade nemyslím si, že by projektatnti boli blbí a tak zrejme výstupište/nástupište bude v tom úseku, kde je trať vedená rovno. No veď pôjdem do font office s kúsim či tm ešte nemajú ten projekt k nahliadnutiu a spýtam sa na to a potom vám napíšem čo mi povedali. O.K.?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo